Astăzi am asistat pe online la un mare scandal, care s-a aprins în jurul celor de la Microsoft din cauza a 2 poze aproape identice. Pozele au făcut înconjorul lumii şi înconjorul blogosferei, lăsând multe reacţii în urmă. Nu a mai contat că Microsoft îşi ceruse scuze oficial pentru greşeala respectivă, oamenii au văzut doar rasism şi o operă de Photoshop cam proastă.
Practic, azi Microsoft a demonstrat cât de importantă e coerenţa pentru un brand internaţional şi cum dacă nu ai grijă de toate materialele care circulă la nivel internaţonal, te poţi trezi cu mici modificări. Micile modificări pot să îţi altereze iamginea de brand atât de tare, încât ajungi să vezi că merită să scrii în manualul de brand câteva fraze în plus, specificând mediile în care se poate folosi o imagine şi în care nu.
Pe Mashable.com s-a discutat despre eveniment ca despre o deraiere de tren, iar în comentarii s-au publicat păreri despre asta în direcţia rasismului, dar şi în direcţia de brand zonal, specificitatea din Polonia, despre care spunea un cititor că ar fi reticentă la cultura neagră.
Reacţii: 398
Pe Techcrunch.com a fost printre primele site-uri care a publicat ştirea, iar discuţiile au fost în acelaşi sens cu cele de pe Mashable. Ei au profitat de situaţie şi au lansat un concurs de Photoshop – înlocuieşte negrul cu ceva şi câştigi un tricou cu Techcrunch :))
Reacţii: 855
Alte reacţii pe internet:
The Guardian – cu 80 de comentarii
DailyTech.com – 69 de comentarii – îl numesc coşmar de PR şi au dreptate :))
ReadWriteWeb.com, unde a generat peste 140 de reacţii. Articolul a pus şi el la zid mişcarea, deşi ulterior s-a înlocuit imaginea.
Blogs.siliconvalley.com – a fost numit ethnic editing 🙂
Monstersandcritics.com – cică poza ar fi fost făcută în 2008 şi oamenii care au făcut-o nu mai lucrează la Microsoft
La noi în în online a apărut în următoarele locuri(nu a stârnit aşa de multe reacţii ca afară):
Evenimentul Zilei – gafa Microsoft cu iz de rasism + un clip demonstrativ:)
Laurentiu – Microsoft e rasist
nimic notabil, ca în presa internaţională 🙂
Oricum va dispărea totul în câteva zile de pe prima pagină, însă de fiecare dată când vei căuta gafa pe Google, vei regăsi bomba de PR dată de MS astăzi.
Pe final, vă dau şi filmuleţul:
Desi nu am putut vedea pozele sau urmari filmuletul cel mai probabil din cauza unei erori..as putea spune ca “erorile” cateodata pot fi chiar intentionate, in cazul de fata provocand o multime de reactii, chiar daca nu neaparat pozitive.
O “gafa” in general provoaca mai multe reactii decat o inovatie, motiv pentru care poate fi considerata o sursa excelenta pentru promovare daca luam in considerare ca RECLAMA NEGATIVA este tot O RECLAMA.