Campania Coca Cola SuperBowl+Social Media

Superbowl este ”the Mecca” pentru advertiserii americani, locul unde se bat cele mai tari, cele mai ingenioase și cele mai haioase clipuri publicitare din partea celor mai mari companii internaționale. Totuși, unii decid să nu mai participe. Cel mai mare absent de la Superbowl 2010 va fi Pepsi, care a decis să investească banii respectivi(20 mil. $) în social media(am zis asta aici).

Toate bune și frumoase până aici, un mare plus pentru Social Media.

pepsi

Problema apare când concurenții lor direcți – Coca Cola, se apucăsă investească în social media, pe lângă expunerea venită prin Superbowl. Să vă povestesc puțin despre cum arată campania lor integrată – Social Media + Superbowl.

Toată lumea e cu sufletul la gură săvadă noile reclame de la Superbowl, din motivele descrise mai sus. Coca Cola(sau mai degrabă agenția lor de online) a zis că merită să profite de curiozitatea omului pe tema asta și să facă o campanie de buzz în jurul unui preview pentru clipurile de anul ăsta. Pe pagina de Facebook a Coca Cola(4,5 milioane de fani) ei au lansat o aplicație numită Live Positively, cu ajutorul căreia poți să vezi un preview de la unul dintre clipurile ce vor fi difuzate la Superbowl(sunt 2 în total). Toată campania se bazează pe următorul mecanism:

  • trimite o Cola virtuală unui prieten de pe Facebook și Coca Cola donează 1$ pentru Boys and  Girls Clubs of America(despre care puteți citi mai multe aici)
  • uita-te la clip(doar o parte din el) – ca beneficiu că te-ai implicat în campanie

Foarte simplu și foarte eficient, combină două componente de buzz – Superbowl ads excitement și Afilierea la o cauză socială.

Până acum au strâns 61.000$ 🙂

Lăsând astea la o parte, cele două reclame de la superbowl sunt……………

Prima dintre ele – vector de imagine Denzel Washington – te îndeamnă să donezi. Și el a fost membru în club

coca cola 2

coca cola 3

A doua reclamă folosește personaje din the Simpsons 🙂

coca cola 1

…e șeful de fabrică rămas fără bani – Homer e fericit 🙂

Cum vi se pare mișcarea Coca Cola? Eu zic că o să aibă foarte mare succes cu tipul ăsta de campanie(event+social media și tv+social media), demonstrație că mixul online – offline trebuie păstrat 🙂

2 thoughts on “Campania Coca Cola SuperBowl+Social Media”

  1. QED cu alte cuvinte, din partea Coca Cola.

    Oricat as aprecia, ca onliner, decizia Pepsi de a nu mai face publicitate pe TV la Superbowl, era clar din start ca miscarea nu e fericita.

    Exista inca un public foarte mare care se uita la TV si pe care il putea potenta si atrage online. Si viceversa. Coca-Cola si-a facut temele mult mai bine.

    Mixul de publicitate, dar mai ales interactiunea intre campanii – asta e cheia succesului

  2. Tv-ul încă acoperă o mare parte din public și va rămâne acolo. Coca Cola a făcut mai mult decât temele, a venit cu un mix mișto, care pune în valoare puterea Facebook și buzz-ul Superbowl(mai precis al reclamelor de acolo).

    Asta e o lecțe de marketing pentru Pepsi.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *