Social media e o unealta, nu o strategie de comunicare

Azi am decis să resuscitez un titlu din drafts, mai ales în contextul în care ieri am citit un articol destul de dur despre ”experții social media”. Încă de la primul meu training de comunicare cu ajutoru online-ului și, mai precis, a social media, mi-am dat seama că n-am cum să predau ”social media”, pentru că ar însemna să stau să detaliez ce face Facebook, Twitter, ce face un blog etc.

N-are sens. Despre asta poți citi prin help-uri, pe site-uri de tutoriale etc.

Până la urmă, ca să poți să faci o campanie de comunicare bună, folosind și social media sau folosind preponderent social media, trebuie să știi să treci prin următorul proces:

Află care-i obiectivul de business pentru produs/serviciu – 5000 de servicii/produse vândute în 6 luni

Stabilește obiectivul de comunicare, pornind de la obiectivul de business – și ăsta trebuie să arate ceva de genul: ”Strâng 10.000 oameni abonați la site/pagina de Facebook până la data de, din care cel puțin 10% cumpără produsul/serviciul, iar 5% devin clienți fideli, în 6 luni”

Construiește un mecanism pe baza obiectivului – aici depinde de atu-urile pe care le are produsul/serviciul tău, de strategia de client service, de discount-urile pe care vrei să le dai sau nu, de tipul de brand pe care vrei să ți-l construiești. Și mai depinde și de canalele pe care le alegi – abia aici vorbești de social media.

(restul procesului aici)

Dar doar la nivel de canal, pentru că strategia deja îți este conturată.

Revin un pic la ce a zis Peter în articolul ce stă la baza scriiturii de față:

You’d never give the intern permission to write the corporate press release to accompany an earnings announcement, so why the hell are you listening to the 22-year-old who says, “we’re going to do this social media thing because it’s cool?”

Combat doar partea de vârstă – nu contează așa de mult ea, cât experiența pe care o are așa-zisul expert. Mai mult, social media nu o incluzi în mixul de comunicare decât dacă ai cum să o integrezi în strategia ta de comunicare și vei pune în aplicare sugestiile bune și foarte bune primite din partea clienților și potențialilor clienți.

Cam la asta se rezumă.

p.s. așa îți dai seama că nu ești expert social media

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *