Nici ratele de creștere ale veniturilor Facebook nu mai sunt ce au fost

Acum câteva zile am primit pe mail de la Katherine Long, OnlineGraduatePrograms.com, cu un infografic foarte interesant. Datele și argumentele de acolo țin să pună în prim plan faptul că rețeaua de socializare se va lovi de tavanul limitei de creștere de care s-a bucurat la nivel de venituri.

Dacă se întâmplă asta, investitorii nu vor mai ține acțiuni Facebook, rețeaua nu va mai avea bani să dezvolte platforma, să inoveze și vor rămâne în urmă, urmând a se vinde pe o fracțiune, așa cum a pățit digg.com.

Cele mai importante puncte:

  • venitul nu crește suficient de repede, în comparație cu concurenții
  • listarea la bursă s-a făcut la un preț supraevaluat
  • aproape jumătate din utilizatorii de Facebook nu dau click pe reclame
  • 425 de milioane de useri intră pe Facebook de pe mobil și nu văd ad-uri (și dacă ar vedea, tot nu ar da click pe ele)
Infograficul prezintă toate argumentele într-un mod mult mai clar decât aș putea eu să o fac textual:

Facebook: Programmed for Disaster
Created by: www.OnlineGraduatePrograms.com

7 thoughts on “Nici ratele de creștere ale veniturilor Facebook nu mai sunt ce au fost”

  1. pica facebook, vine google plus din urma, nu va ramane omenirea fara retele de socializare…. o sa se repete scena migrarii de pe hi5 pe facebook

  2. Eu cred ca Facebook va ramane acolo sus iar Google plus se va apropia din ce in ce mai mult. Facebook probabil va stagna sau se va dezvolta foarte incet in raport cu concurenta insa nu cred ca va avea o scadere brusca.

  3. Va rămâne sus până se dă semnalul de ieșire(fie fac ei vreo tâmpenie intern și strică dinamica rețelei, ca hi5, fie apare ceva mai bun).

  4. Incep sa cred ca multi utilizatori se plictisesc de Facebook din cauza aplicatiilor si jocurilor care posteaza automat pe wall diferite mesaje. Cred ca Facebook-ul ar fi mult mai utilizat de multi daca aceste aplicatii ar disparea si ar ramane o retea de socializare pe care sa impartasesti fotografii, materiale video si diferite informatii (bancuri, citate etc.) Daca Facebook-ul ti-ar apartine,Titus ce masuri ai lua in acest moment. As mai avea doua intrebari legate de Facebook ca vad ca urmaresti cu interes domeniul: Oare de ce wall-ul nu este paginat clasic, cum sunt blogurile? (Cred ca ar fi mai usor de urmarit daca ar fi asa si s-ar incarca mai bine) Postarile de ce nu au categorii si taguri? Cred ca daca ar avea, atunci informatia ar fi foarte bine indexata si usor de accesat. Poti sa raspunzi la acest comentariu aici sau sa scrii un articol pe aceasta tema daca vrei.

  5. Cred că dacă wall-ul ar fi paginat, atunci userii s-ar pierde între miile de mesaje vechi și nu s-ar mai concentra pe conținutul nou creat(așa cum își dorește Facebook).

    Postările nu au categorii pentru că ar distruge baza de date. Gândește-te câte miliarde de clasificări și conexiuni ar crea generarea de categorii și accesarea lor.

    Eheee, dacă Facebook mi-ar aparține, n-aș fi trecut la Timeline în niciun caz. E mult mai confortabil să publici și să citești un singur flux, așa cum e newsfeed-ul, decât să îți zboare ochii pe două coloane.

    În afară de asta, poate ar fi interesant să targetezi ad-urile pe tipul de conținut generat de user(dacă vorbește despre faptul că își dorește pantofi să îi livrezi pantofi, spre exemplu).

    Ai dreptate când zici de aplicații, le-aș muta într-un cu totul alt mediu, să nu interacționeze direct cu contul, ci să te loghezi cu el în joc/aplicație, după care să interacționezi în acel micromediu. Nu vreau ca prietenii mei de pe Facebook să fie spamați cu cereri.

    Probabil că dacă mai stau să mă gândesc, mai găsesc soluții. deocamdată facebook merge pentru că aproape toată lumea e acolo și poți să get in touch rapid. Când nu o să se mai întâmple asta, Facebook dispare.

  6. Multumesc de raspuns. Tot mi-as dori sa fie paginat wall-ul ca sa parcug mai usor activitatea prietenilor si sa nu imi incarce memoria ram aiurea. Ar fi un mare plus pentru Facebook implementarea categoriilor si a tagurilor sau macar a tagurilor. Chiar daca este un efort pentru baza de date, ar fi un castig real pentru toata lumea. Reclamele pot fi afisate targhetate, utilizatorii si-ar gasi foarte usor materialele mai vechi si s-ar putea face o navigare per categorii la nivelul intregului site. Din mutarile rapide pe care am vazut ca le-a facut Facebook tot timpul tin sa cred ca se va adapta mereu foarte repede si va ramane acolo sus.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *