Ieftin si de la multi – Crowdsourcing – Mountain Dew

Ieri nu am mai publicat pauza de reclame pentru că m-am luptat puțin cu o temă de WordPress mai îndărătnică, dar pe care am modelat-o cum am vrut eu, până la urma. Asta mi-a luat mai mult timp decât aș fi crezut și am amânat scrisul pe dimineață.Bună mișcare, pentru că am găsit o campanie foarte tare de la Mountain Dew.

Acum 2 săptămâni, Mountain Dew a lansat campania Dew Labs folosind 12seconds.tv, 50 de cutii speciale Dew Labs și Youtube.Practic, campania a reluat succesul avut de Dewmocracy anul trecut, când fanii băuturii au ales o nouă aromă, cu ajutorul internetului și social media(aroma Voltage)

Miza

50 de Cutii Dew Labs – unice

Campania s-a construit în jurul unor cutii de testare a gustului special construite de Mountain Dew și artiștii care au realizat 50 de desene unice pentru fiecare cutie în parte.

Ce conținea o cutie:

  • 7 arome noi de Mountain Dew în cutii nemarcate
  • Pahare de testare
  • Cameră foto Mountain Dew
  • un disc de vinil

Concursul s-a desfășurat pe 12seconds.tv și pe mailul organizatorilor, unde participanții trebuiau să convingă compania că merită să primească o cutie specială Mountain Dew.
The Dew Labs Challenge; Our 874 can Dewsky Wall that we constructed using 4 types of Mountain Dew. on 12seconds.tv

Canalele

12seconds.tv

Știi cum Twitter te lasă să scrii numai 140 de caractere? Așa e și 12seconds.tv, doar că te lasă să urci clipuri de maxim 12 secunde. Ei se autodenumesc ”online video status update” și oferă posibilitatea să trimiți clipul sau să îl pui în paginile tale de social media. E un fel de video Twitter.

Creatorii site-ului spun că 12 secunde este maximul de durată pentru un clip interesant – orice e mai lung e plictisitor. Îți și spun cu ce să faci clipul – telefoane mobile, webcam-uri, camere video, practic orice care filmează. Pe pagina ta de ”home” ți se și propune să îți cumperi un webcam.

Aici, cei de la Mountain Dew au construit un minisite, prin care au prezentat campania și au colectat răspunsurile și mulțumirile de după. În total 120 de filme a 12 secunde, deci 1440 de secunde de Mountain Dew pe 12seconds.tv

Campania a fost făcută în doar 2 zile – 19-21 Iulie. Impresionant 🙂
The Dew Labs Challenge – Winner on 12seconds.tv

Flickr

Au folosit flickr pentru a pune la dispoziția oamenilor imagini ale operelor de artă desenate de artiștii implicați în campanie, care dădeau o mostră a cum vor arăta cutiile puse la bătaie de Mountain Dew. În total, 50 de desene extraordinare – worth watching.

Din păcate nu am văzut niciun comentariu la imagini și Flickr a raportat doar 450 de vizite pe pagină, ceea ce denotă o utilizare scăzută a canalului.

Twitter

Cel mai de succes canal de social media este Twitter, în cazu campaniei Mountain Dew. Au strâns în jur de 10.000 de followers și au trimis peste 1400 de tweets în cele 2 săptămâni de campanie(adică 714 followeri pe zi și cam 100 de tweets). Cu ajutorul contului de Twitter au interactionat foarte mult cu fanii Mountain Dew, au răspuns la întrebări și au lansat anunțuri.

Era cumva de aștepta ca pe Twitter să aibă cel mai mare succes, deoarece majoritatea celor care beau Mountain Dew și sunt fani ai brand-ului, practică sau au practicat sporturi extreme și au caracteristica de ”early adopters” despre care mai vorbeam într-un articol, tot despre Twitter.

Facebook

Pe pagina specială Dew Labs, cei de la PepsiCo(sau mai bine zis agenția care le-a făcut campania pe social media), au adus poze, au pornit discuții, au publicat articole și clipuri. În total au adunat undeva la 1000 de fani în 2 săptămîni.

dewfb

Youtube

Ultimul, dar nu cel din urma, Youtube a fost folosit printr-un canal, care a strâns doar 43 de subscrieri și 3000 de vizualizări totale la filmele introduse de Mountain Dew. Cel mai notabil film este cel de prezentare a evenimentului de lansare și apoi cele 10 filmări cu artiștii care au creat design-urile pentru cutii.

Enjoy:

Mountain Dew se numește  ”crowdsource soda” mai mult de dragul marketingului decât de dragul consumatorului care alege el o nouă aromă pentru băutură. Scopul campaniei pe social media a fost să creeze discuții(buzz) și implicarea fanilor băuturii(engagement), la u n cost mult mai redus și un impact mult mai mare decât să zicem o campanie TV de mai multe milioane de euro/dolari. S-au folosit de artiști și de 2 vedete din social media pentru a fi ambasadori de brand și le-a ieșit.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *