Comunicarea cu clientu – complicat :)

softwareproject-600x450

Să vă explic cum stă treaba când lucrezi în sistemul furnizor – client. Tipul ăsta de treburi nu le-am avut la job, ci în afara lui, pe unde mai fac diverse freelance-uri(site-uri – atât html, cât și WordPress, campanii, design-uri, etc. – dacă vă interesează, contactați-mă, mă pricep).

Problema e una de cunoaștere în sine a ceea ce vrei să comanzi, tu ca și client, și modul în care explici chestia asta. La asta mai contribuie cât de bine poate să te consilieze omul cu care lucrezi, ca să scoată de la tine exact ceea ce îți dorești. Desigur, niciodată nu se întâmplă așa, pentru că oricum pe parcurs omul își mai dă seama că vrea una într-un fel și alta în altfel, că nu e bine acolo, că vrea un pic altfel, ceea ce e perfect ok, atunci când i se comunică din timp.

Dacă nu ești singur în producție și mai ai și o echipă, se complică nițel treaba. Trebuie ca omul care a făcut vânzarea într-un fel să comunice tot tipului care se ocupă de echipa de producție(fie ea de software sau de borcane 🙂 ) , așa încât oamenii să înțeleagă ce au de făcut.

După ce tipul a înțeles cum stă treaba, merge și face ședință cu oamenii și îi pune să dezvolte prima variantă, mai întâi ca design, apoi efectiv implementare. Deja produsul a trecut prin vreo 6 filtre mentale și arată un pic diferit față de ce zisese inițial clientul.

Până când livrează, deja iese altceva și trebuie să mai lucrezi pe ici pe colo, la detalii.

Mi s-a părut foarte tare stilul în care a fost descris flow-ul prin poza de mai sus 🙂 – poza e de pe businesspundit.com

3 thoughts on “Comunicarea cu clientu – complicat :)”

  1. Poza e tare, o cunosc pt ca am participat si eu la niste prezentari legate de medierea cu clientul. Si ai dreptate, indiferent daca e vorba de soft sau de borcane, problema aceasta apare. Secretul sta in cat de pregatit e mediatorul pentru a comunica cu clientul, cred eu… Oricum nu am fost in pozitia aceea dar cred ca mi-ar placea, poate o sa incerc..

  2. Foarte fain articolul! si imaginea tare 🙂

    In managementul serviciilor exista chiar un compartiment special dedicat acestei probleme. Un astfel de grafic similar imaginii de mai sus (dar bineinteles mai stiintific) arata “GAP”-urile care exista in calea furnizor-client 🙂 ideea e aceeasi 🙂
    Thanks

  3. Nici eu n-am fost propriu zis intr-o pozitie de intermediere de productie, dar am lucrat in voluntariat in stilul asta. Inca o fac si acum, doar ca mai rar. Astea sunt problemele, uneori e foarte enervant, dar tre sa o incerci si pe asta – mai ales daca esti mai tehnic. O sa il intelegi pe omul de vanzari muuuult mai bine 🙂

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *