Cum o sa faca Murdoch praf Newscorp

news

Mai nou am aflat de un trend. Lumea vorbește (adică mai mult Rupert Murdoch vorbește) de conținut plătit pe ziarele online, de schimbarea modelului de business care are ca finalitate falimentul ziarelor clasice. El vrea să ne facă să plătim pentru știrile din corporația lui, cu orice preț.

În acest sens, Rupert a decis că e oportun să dezindexeze paginile site-urilor sale din Google și să încerce un deal cu Bing, pe foarte mulți bani. Cred că e fundamental greșit ceea ce face Murdoch, dezindexând site-urile sale din Google, pe care îl acuză de furt de conținut. O să ajung și la argumentația asta, însă mai întâi am de terminat celălalt topic. Așa.

Dezindexând site-urile sale din Google, domnul nostru nu știu dacă își dă seama că își condamnă site-urile la o izolare de căutări, care au ajuns să fie motorul internetului în ziua de azi. Dacă nu aăari în căutări, pe cel mai mare motor de genul din lume, nu prea ai șanse să supraviețuiești, ce să mai zic de creșteri.

Se pare că Rupert al nostru a decis că vrea să vândă până și dreptul de indexare și de publicare a articolelor în rezultatele de căutări. În sensul ăsta, a încercat să facă un deal cu Bing, pentru exclusivitatea în căutări pentru site-urile NewsCorp. Murdoch speră să lanseze un trend care va forța Google să plătească pentru orice bucată de conținut indexat, către toate publicațiile.

În altă ordine de idei, cred că Google nu face furt de conținut dintr-un punct de vedere foarte simplu. Nu te trimite la conținutul adunat de roboții de indexare, ci te trimite la website-ul original, el păstrând o copie în cache. Nu văd nimic rău în a fi citat de către Google în contextul în care oamenii caută ceva relevant pentru modelul de business de pe website-ul tău. Aici teoria mea poate suferi critici, pietre și argumentații, pe care sunt curios să le citesc în comentarii.

Ce ziceți, Murdoch are dreptate?

4 thoughts on “Cum o sa faca Murdoch praf Newscorp”

  1. Cred ca sunt mai mult vorbe decat fapte. Nu cred ca va face chiar asta. Am vazut interviul pe care l-a dat in Australia unde zicea de asta. Probabil ca sunt multe subtilitati.

    Intr-un fel sa stii ca ii dau dreptate la unele chestii. Multe ziare/publicatii au costuri muuult mai mari decat are un site gen Techcrunch. Costa o groaza de bani sa trimiti un reporter in Iraq 1 an. Si personal cred in jurnalisti profesionisti (nu in cea ce scriu ci in felul cum stiu sa scrie 🙂 ). Asa ca probabil va fi nevoie de un model freemium sau ceva de genul. Ramane de vazut.

    In plus nu cred ca e vorba numai de lupta cu Google si ca Google fura continut prin index sau news.google.com ci de modelul plata / fara plata. Google e doar una dintre piese.

    O sa vedem ce o sa faca Murdoch.

  2. Dacă ne uităm la costuri, da, are dreptate, însă în condițiile astea, trebuie să formeze piața și să o educe pentru cumpărare de conținut.

    Dacă umblă cu amenințări de tipul ăsta, nu știu cum o să aibă succes.

    Și eu văd tot fremium modelul – cu o interfață plină de reclame, în varianta gratis și ceva foarte clean și frumos în varianta plătită.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *