De ce atata buzz cu Google Buzz

De ieri seară, toate site-urile mari de social media au început să scrie despre Google Buzz, platforma de socializare lansată de Google și integrată în GMail, fix sub inbox. Cred că sunt printre cei mai norocoși și am primit update-ul pe GMail ieri dimineață cum că mi se activase Buzz-ul. Inițial am vrut să scriu un articol acid la adresa Buzz, pentru că mi se pare inutil, un agregator de rețele sociale, cu status updates(încă unul, pe lângă Facebook și Twitter, care își fac foarte bine treaba până acum).

Integrarea în Gmail

E o mișcare de promovare foarte bună, să integreze noul serviciu în căsuțele de mail ale milioanelor de utilizatori. Totuși, o văd ca și o intruziune. Căsuța mea de mail e oaza mea de liniște, unde n-am status updates, unde mailurile vin alene, unde pot să stau fără să îmi apară tot felul de gânduri ale diverșilor indivizi. Una din cele mai puternice reacții e împotriva notificărilor prin e-mail. După ce că primesc zeci de mailuri pe zi, îmi mai umplu căsuța și cu nenorocirile astea de conversații? Nu prea cred. Bine, există și metode de filtrare, însă trebuie să le faci manual – nu intru în detalii, găsești pe alte bloguri tutoriale mai detaliate.

Pentru cei care deja își frecau mâinile că vor muri rețelele de socializare tradiționale, vă dau niște vești proaste. Nu o să se întâmple așa.

Nu o să omoare Facebook

Buzz nu o să omoare Facebook din mai multe motive:

  1. Limitat ca opțiuni și facilități de socializare – îi lipsesc aplicațiile prin care interacționezi pe Facebook(chiar dacă unor, inclusiv mie, nu le plac, ele sunt foarte folosite)
  2. E limitat în alegerea setărilor de intimitate la ALB/Negru , pe când Facebook te lasă să filtrezi conținutul în funcție de grupul de prieteni/cunoștiințe
  3. E complicat să adaugi albume foto, să le partajezi, să le trimiți prietenilor
  4. Majoritatea prietenilor sunt deja pe Facebook și nu vor pleca de acolo

Nu o să omoare Twitter

  1. A eliminat limita de 140 de caractere, deci poți scrie oricât de multe baliverne poți – not good.
  2. Nu are opțiuni de filtrare diferențiată(liste)
  3. Nu are opțiuni de afișare diferențiată – coloanele din aplicațiile terțe
  4. Întradevăr oamenii de pe Twitter îl testează, însă scriu tot felul de chestii pe care nu le-ar scrie pe Twitter(de exemplu, că sunt la masă sau că afară plouă – bine, unii scriu și pe Twitter că afară plouă, dar își iau unfollow rapid)

Cred că o prietenă de-a mea a descris cel mai bine rețeaua asta de socializare, numită Buzz – bâzâit de gânduri:

ma simt ca si cum toata lumea vorbeste din toate partile si aud ganduri …in fact, ma enerveaza cum apare ca imi distrage atentia…apoi viteza informatiilor care circula acolo….ma da pe spate…multa info nefiltrata…ganduri care nu ma intereseaza

Acestea fiind zise, turn off Buzz 🙂

Dar, înainte de asta, vedeți și clipul de promo – merită :

2 thoughts on “De ce atata buzz cu Google Buzz”

  1. Hehe, chiar ca te-a nimerit articolul asta. Altfel, ce parere ai despre Google Buzz? E ceva de capul lui?

    Vad ca scrii din sediu 🙂

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *