Cum ar fi trebuit sa arate comunicatul de presa despre RoTLD

Azi dimineață am citit un articol pe refresh.ro, care cita un comunicat de presă din partea Hostway. Redau și eu un pasaj, ca să fie clar despre ce e vorba.

RoTLD detine, in prezent, monopolul asupra pietei de tranzactionare de domenii .ro si impune companiilor partenere conditii de lucru inacceptabile.

Aceste conditii ingreuneaza considerabil atat dezvoltarea afacerilor care au principal domeniu de activitate inregistrarea de domenii, cat si cresterea pietei online din Romania. Includem in aceasta categorie urmatoarele practici:

– Concureaza proprii parteneri prin vanzarea directa de domenii;

– Contractele cu partenerii NU sunt negociabile;

– RoTLD isi rezerva dreptul de a modifica UNILATERAL toate clauzele contractului de achizitie de domenii (inclusiv prin adaugarea de taxe de mentenanta anuala);

– Partenerii sunt obligati sa achite in avans sute de domenii;(mai multe în comunicat)

Bun, toată lumea(din mediul online, care are cel puțin 1 domeniu propriu) știe că RoTLD deține monopolul pe domeniile .ro .

Nu e nimic nou. Din păcate, comunicatul de presă pe care l-ai citit mai sus reprezintă un fel de ”arătat cu degetul în curtea școlii, că unul din copii nu vrea să dea mingea lui, ca să se joace și alții cu ea”. În alte cuvinte, încearcă să stârnească un val de nemulțumiri și plângeri din partea celor direct interesați(clienți care achiziționează domenii, reselleri, etc.). Problema principală nu e asta(dacă ei și-au dorit să comunice faptul că RoTLD nu e copil de treabă).

Comunicatul de presă, din punctul meu de vedere, are mult mai mare impact, atunci când comunică o acțiune viitoare sau face follow-up pe o acțiune trecută, care a avut un succes și un impact suficient de mare, încât să fie demnă de o știre. Caracteristica principală a comunicatului este aceea de a putea fi transformat în știre.

Comunicate de presa .ro are un ghid foarte util și scurt despre modul în care se scrie un comunicat bun. Eu m-am oprit la :

Evidentiaza ceva comunicatul de presa? Folositi exemple reale din activitatea companiei sau organizatiei prin care aceasta sa iasa in evidenta. Aratati modul in care produsele sau serviciile dumneavoastra indeplinesc nevoi sau satisfac cerinte, evidentiati beneficiile pe care le aduc. Daca prezentati un raport al activitatii companiei sau organizatiei, explicati ce a dus la acea situatie, ce a facut ca eficienta sau profitul sa creasca sau sa scada.

Comunicatul Hostway ar fi avut mult mai mare impact și efect dacă includea și următorul comentariu, apărut ulterior pe Refresh, în care Ioana Hreninciuc făcea următoarele completări:

intentionam sa ducem lucrurile un pic mai departe decat un simplu comunicat de presa. Anume vom face demersurile necesare catre IANA pentru re-evaluarea parteneriatului cu RoTLD.
In plus, suntem dispusi sa investim resurse proprii pentru schimbarea unora dintre punctele mentionate, spre exemplu pentru crearea unor instrumente utile de management al domeniilor.

Hostway a început să facă demersurile necesare pentru re-evaluarea parteneriatului cu RoTLD și îndeamnă și alți colaboratori din mediul online să facă același lucru. – așa aș fi construit eu comunicatul de presă ca să atrag susținerea comunității celor care cumpără domenii de la RoTLD.

Contează foarte mult să pui accentul pe acțiune, să fii primul care face un pas în direcția pozitivă, mai ales când comunici nevoia de schimbare în mod public.

Sper să citesc comunicate de presă din ce în ce mai bune și mai interesante .

*sursa foto – purpleslog

3 thoughts on “Cum ar fi trebuit sa arate comunicatul de presa despre RoTLD”

  1. Buna,

    Multumesc mult pentru feedback. E indreptatit si binevenit.

    Dupa cum am mentionat, vom incepe demersurile saptamana aceasta si vom mentine transparenta in toata aceasta initiativa.

    Motivul pentru care nu am inclus aceste date in comunicat a fost ca nu am dorit sa para un demers advertorial, desi pe alocuri tot a fost tratat in felul acesta.

    Vom reveni cu detalii concrete o data ce ele vor fi realizate.

  2. Salut,

    Chiar astept niste rezultate din directia liberalizarii .ro-urilor si trecerea lor eventuala in regim de abonament pe 1-2-3 ani vs. pe viata.

    Keep me posted

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *