TEDxBucharest 2009 – Campania de comunicare

tedxAm descoperit după ceva timp că nu am publicat raportul de PR al TEDxBucharest 2009 – deși rezultatele au fost cel puțin uimitoare, la nivel de apariții media, online și offline. Scriind aplicarea pentru roblogfest 2010, l-am recitit după multă vreme și cred că o să ți se pară și ție interesant.

Întreaga strategie de comunicare a fost construita noi, eu ocupându-mă de comunicarea TEDxBucharest în Social Media(Facebook, Twitter, LinkedIn, Blog)

TEDxBucharest – ”The essence of a changing world”/“Esenţa unei lumi în schimbare”

În spatele provocărilor cu care se confruntă lumea astăzi, creativitatea şi invenţiile înfloresc. “Arhitecţii” viitorului deţin cheia puterii ideilor inovatoare. Esenţa unei lumi în schimbare derivă din curajul de a regândi ceea ce este cunoscut, de a privi cu simplitate şi a inova – reinventand, permanent, viitorul.

La TEDxBucharest minţi inspirate au împărtăşit ideile lor unei comunităţi formate din 150 de lideri de opinie din diverse domenii reprezentative prin inovaţie, iniţiativă, viziune şi rezultate excepţionale.

În spiritul ideilor care merită împărtăşite, TED a creat un program de numit TEDx. TEDx este o platformă de evenimente locale, organizate independent care aduc oamenii împreună cu scopul de a împărtăşi o experienţă tip TED. Evenimentul se numeşte TEDxBucharest, unde x=eveniment TED organizat independent. La TEDxBucharest, filme TED Talks şi vorbitori live au fost combinate pentru a crea scânteia care deschide discuţii pătrunzătoare şi creează conexiuni într-un grup restrâns.
Conferinţa TED oferă ghidare generală pentru programul TEDx , dar evenimentele individuale TEDx, inclusiv al nostru, sunt organizate doar de către noi.

TED este un eveniment anual în care o parte din liderii lumii, gânditor işi practicieni, sunt invitaţi să împărtăşească din pasiunilelor. „TED” reprezintă un acronim pentru Tehnologie, Entertainment, Design – trei subiecte largi care, colectiv, ne modelează viitorul. Şi în realitate, evenimentul este şi mai larg de atât, prezentând idei care au impact în orice disciplină. Participanţii l-au numit „cel mai bun spa pentru creier” şi „o călătorie de 4 zile în viitor”.

Audienţa diversă: CEOs, oameni de ştiinţă, creatori, filantropi este aproape la fel de extraordinară ca şi lista vorbitorilor, care i-a inclus pe Bill Clinton, Bill Gates, Jane Goodall, Frank Gehry, Paul Simon, Sir Richard Branson, Phillippe Starck şi Bono.

Planul de comunicare

Strategia de comunicare a fost orientată în jurul a două mari direcţii, care să ofere subiecte de presă valoroase:

  • noutatea conferinţei TEDx pe piaţa românească, parte din proiectul TED de lărgire a impactului ideilor cemerită împărtăşite în lume,şi
  • unicitatea celor 13 vorbitori participanţi la ediţia din Bucureşti. Credibilitatea şi autenticitatea conferinţei au fost construite pe baza asocierii de brand cu TED, dar reliefând în acelaşi timp caracterul total independent al evenimentului precum şi valoarea adusă de o echipă de organizare formată din tineri profesionişti, echipă carea lucrat voluntar pentru această primă ediţie a TEDxBucharest.

Conţinutul unic şi surprinzător a captivat prin varietatea expertizei şi traseului carierelor vorbitorilor, provenind din domenii precum epigenetică, psihologie şi psihoterapie, mass media, inginerie, aeronautică, inteligenţă artificială, societate civilă, teatru multimedia, alpinism, antreprenoriat, publicitate sau arhitectură. Coeziunea a fost asigurată de un moderator antrenant, Cătălin Ştefănescu, ce a “spus” cu mult interes povestea TEDxBucharest pe 16 octombrie. Evenimentul a oferit o paletă largă de subiecte, dezvăluind publicului atât personalităţi cu notorietate, cât şi valori încă neexploatate în presa locală, inclusiv reprezentanţi internaţionali.

Poveştile unice ale vorbitorilor au fost valorificate pe baza unor fişe de întrebări ce au fost folosite ca bază de pornire în construirea profilor acestora atât prin comunicarea iniţiată de organizatorii conferinţei, cât şi în apariţiile media. În completare,comunicarea conferinţei a inclus 4 comunicate de presă, 3 ante eveniment şi unul posteveniment:

  • 4 septembrie 2009 – anunţarea evenimentului şi a temei, TEDxBucharest, unul din evenimentele independente organizate sub brandul TED
  • 23 septembrie 2009 – detalii despre caracteristicile evenimentului, vorbitorii, temele abordate, durata fixă a discursurilor
  • 12 octombrie 2009 – împrospătarea anunţului despre debutul conferinţei – doar 5 zile rămase până la eveniment, câteva din aşteptările vorbitorilor, anunţarea ultimului invitat
  • 21 octombrie 2009 – finalizarea conferinţei, rezultate şi impactul asupra României

Rezultate

Implementarea planului de comunicare s-a bazat pe declaraţiile primite de la:

Lara Stein – TED Global | TEDxparte a unuinouconcept de educaţie globală

Nelvin Joseph – tânăr antreprenor indian|inteligenţă artificială; succesul bazat pe neconvenţional

Dumitru Popescu – director ARCA|aeronautică; puterea creativă a competitivităţii

Carmen Vidu – cel mai tânăr regizor de la TNB|teatru multimedia

Carmen Oprea – manager conferinţă TEDxBucharest|crearea unui eveniment din pasiune

Alexandra Nechita – pictoriță|puterea exprimării și diseminării ideilor

Mugur Ciumăgeanu – hibrid între psiholog, psihiatru și medic |speranţa că putem să ne depăşim natura negativă prin implicare responsabilă

Bassam Gemayel – antreprenor|schimbarea socială

Mircea Toma – psiholog, jurnalist și activist în ONG-uri |România țara paradoxurilor, șansa de a schimba lumea cu un micron

Mircea Tudor – cercetător și inventator|cât de vie și inteligentă este rezistența societății civile

Interviurile cu vorbitorii au generat 218 apariții media dintre care:

6 menționări în apariții TV, inclusiv două reportaje dedicate, ante și post eveniment

2 apariții radio, inclusiv un interviu cu un membru al echipei de organizare dedicat TEDxBucharest

11 apariții în presa scrisă, dintre care un cover story un editorial posteveniment dedicat TEDxBucharest și 6 interviuri pe larg cu 5 dintre vorbitori, precum și un articol dedicat participării la TEDIndia

197 apariții în mediul online (ediții online ale cotidianelor, preluări ale comunicatelor de presă și relatări în blogosferă)

relatarea live a evenimentului prin twittering a generat 35 de pagini de discuții, au fost peste 800 de Tweets, replys și ReTweets cu TEDxBucharest și a fost urmărită de peste 600 de persoane

peste 200 de persoane fac parte din grupul aflat pe platforma de comunicare business LinkedIn

într-o lună, începând cu 19 septembrie, site-ul www.tedxbucharest.com a primit peste 10 000 de vizite, atingând peste 1000 de vizite în data de 16 octombrie, din parte a unui total de 6500 de vizitatori unici din 74 de ţări, în top aflându-se România, Statele Unite ale Americii, Regatul Marii Britanii şi Germania.

peste 1200 de membrii ai grupului iniţiat pe platforma socială Facebook au urmărit timp de o lună evoluţia TEDxBucharest

Graficele de distribuţie a apariţiilor media:

grafic aparitii media TEDxBucharest

grafic2 aparitii media TEDxBucharest

Promovarea unui eveniment exclusivist, derivat dintr-una din cele mai fascinante conferințe la nivel global, construit în jurul inovației a avut cel mai relevant impact în mediul online și social media, mediile care cunosc o evoluție exponențială încă și azi. Deși evenimentul s-a desfășurat într-una din cele mai aglomerate perioade ale anului din punct de vedere al intensității și cantității de subiecte de presă, în vinerea fără guvern, TEDxBucharest a adunat 194 de apariții, dintre care 177 au reprezentat știri, anunțuri și relatări pe portaluri, website-uri și blog-uri.


”Ce legătură ar putea exista, în România de azi, între Himalaya, epigenetică, Roboscan, culori acrilice, eradicarea sărăciei romilor, zborul în spaţiu, rezistenţa la manelizare, tratarea depresiei în stil Wiki, teatrul multimedia, băncile lui Carol din Sinaia, economisirea energiei-fantomă, paşoptişti şi „schimbările sociale cuantice“? Vă spun eu ce: entuziasmul şi determinarea unei mîini de tineri, aproape copii, mai maturi şi mai vizionari decît 90% din populaţia matură, blazată şi scîrbită cu care vă întîlniţi zilnic pe stradă.”

Nic Sârbu, Academia Cațavencu, ”Generația Y not?

În plus faţă de articolul din Caţavencu, cred că merită să închei articolul ăsta cu apariţia echipei TEDxBucharest în Money Express.

4 thoughts on “TEDxBucharest 2009 – Campania de comunicare”

  1. Fascinating. 😡

    Cand am sa cresc mare, am sa fac o campanie de comunicare care sa o atinga si sa o depaseasca de a ta 😛

  2. Asa sa faci, dar vezi sa te inconjori cu oameni care sa te ajute, pentru ca eu nu am facut-o singur 🙂

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *