Facebook stagneaza de o luna de zile

Ultima dată când am scris despre numărul de utilizatori români de pe Facebook, era în plină creștere, susținut de reclamele TV ale Vodafone(în principal, care a și introdus ulterior serviciul 0.facebook.com accesibil doar din rețeaua lor , prin care nu consumi date dacă stai pe Facebook).

Acum Facebook numără 1.302.000 de utilizatori localizați în România, în stagnare de peste 30 de zile(chiar în ușoară scădere, cu 10-20 de mii, față de luna Aprilie).

Proporțiile de vârstă s-au păstrat aproximativ aceleași, cu peste 1.100.000 de utilizatori români peste vârsta de 18 ani:

și cu o pondere aproximativ egală între bărbați și femei:

Numere complete Facebakers.com

Number of users on Facebook in Romania: 1 302 000

Number of male users on Facebook in Romania: 612 400

Number of female users on Facebook in Romania: 663 880

Penetration in Romania: 5.86 %

Online penetration in Romania: 17.52 %

Uitându-mă la evoluția de anul trecut a Facebook, ne putem aștepta liniștiți la o creștere destul de consistentă în August – Septembrie, care să compenseze stagnarea din ultima perioadă. Îmi bazez afirmația de mai sus pe următoarele argumente:

  • vin turiștii din vacanță și vor să își pună pozele pe net -> Facebook
  • încep campaniile de promovare de toamnă, în Telecom
  • intră o nouă generație la liceu/facultate, deci își fac conturi de Facebook, dacă nu au deja

De când Twitter a început să fie din ce în ce mai instabil, Facebook este mult mai atractiv pentru interactivitatea pe care o garantează, dacă ai un număr suficient de prieteni activi.

Cel mai bun exemplu de care pot să mă leg aici este diferența reacțiilor, atât ca număr cât și din perspectiva consistentei, în momentul în care am anunțat că mi-am luat prima mașină.

pe Facebook – peste 30 de comentarii și zeci de like-uri

pe Twitter – vreo 5-6 reply-uri și cam atât

Numărul de follow-eri/prieteni este aproximativ egal – 930(Facebook) și 1125(Twitter), deci diferența e dată de alți factori.

Cred că principalul motiv pentru care Facebook a primit mai multe reacții este timpul de expunere.

Pe Twitter, timpul de expunere e foarte scăzut, pentru că mesajul tău intră într-un șir de alte mesaje, care se depreciază și dispar foarte rapid.

Pe Facebook, în schimb, pe lângă faptul că nu ești limitat de numărul de caractere, mesajul tău poate redeveni actual, atâta timp cât cineva publică reacții la el – comentarii/like-uri. Chestia asta îi asugură viață lungă pe News Feed.

Într-un articol viitor, o să mai povestesc despre o facilitate nouă și interesantă a Facebook, așa că rămâi pe fir și abonează-te la feed sau la articole pe e-mail. 🙂

Dacă vrei să urmărești evoluția utilizatorilor de Facebook în România, îți recomand să citești câteva articole:

Statistici Facebook din August 2009

Statistici Facebook din 7 Septembrie 2009

Statistici Facebook din 15 Septembrie 2009

Statistici Facebook din Noiembrie 2009

Statistici Facebook din Martie 2010

One thought on “Facebook stagneaza de o luna de zile”

  1. Pingback: Tweets that mention Facebook stagneaza de o luna de zile | Titus Blog -- Topsy.com

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *