Draga PR manager sau PR executive sau PR assistant

Articolul este un Guest Post de la o marketeuză, care dorește să rămână anonimă. Acest lucru nu scade în niciun caz din importanța lecțiilor de mai jos. Foarte tare mesaj. De citit pentru orice specialist/specialistă în PR

Aceasta scrisoare iti este adresata tie, ca sa te ajute in munca pe care o intreprinzi zilnic si ca sa iti dea o idee despre cum percepem unii dintre noi colaborarea cu tine.

Te intelegem ca esti asaltata de zeci de mailuri pe zi, cu zeci de propuneri care mai de care mai plictisitoare. Si noi suntem in aceeasi situatie, deci nu esti singura.

Stim ca jobul tau de PR este sa te duci la evenimente, sa fii vazuta de multa lume, sa te pupi cu celelalte PRiste din bransa, sa ti se faca fotografii si sa primesti pungute dragute cu mostre de creme etc.

Insa, ca sa fii un bun profesionist si mai ales sa fii respectata pt munca pe care o faci trebuie sa stii unele lucruri despre noi, ceilalti.

Nu ne place sa primim spamuri.

Daca ne bagi intr-o lista de mailing, te rog nu spune ca ai adresa dintr-o lista publica. Poti sa spui sincer: „am luat-o de pe net sau de la X si m-am gandit ca te intereseaza. Scuze daca am deranjat, nu se va mai intampla”.

In general nu apreciem cand ne dam seama ca suntem bagati intr-o mare lista de oameni, cand mesajul tau este irelevant pt unii dintre noi. Verifica-ti lista, verifica-ti mesajul si apoi decide cui trimiti. Fa un research, personalizeaza-ti mesajul in functie de destinatar.

Unui blogger i te adresezi intr-un fel, unui redactor de publicatie altfel si asa mai departe. Nu lasa destinatarii la vedere. Am primit multe mailuri de genul asta.

Ai functie Bcc. Foloseste-o.

Cand vorbesti cu noi, fie pe mail, fie la telefon, incearca sa nu ne dai senzatia ca ne desconsideri, indiferent cine suntem, ce facem si unde lucram. Incearca sa te exprimi concret, succint si mai ales scrie corect gramatical!

Comunicatele de presa cu greseli de gramatica sunt pur si simplu ingrozitoare! Am trecut de faza in care ne amuzam pe seama lor, acum le dam „delete” si ne strambam cand vedem asa ceva.

Nu mi te adresa, eu fiindu-ti furnizor, ca si cand ar trebui sa iti excut ordinele.

Inainte sa acuzi ca partenerul a gresit ceva, incearca sa te informezi si sa verifici de 3 ori. Mergi pe firul mailurilor si incearca sa vezi unde a fost „confuzia” (!) nu „greseala”. Atentie la limbaj! S-ar putea sa constati ca de la tine a plecat confuzia.

Faptul ca incepi mailul cu „darling” si il termini cu „pupici”, nu ma inspira deloc si, mai mult, imi da senzatia ca nu prea ai treaba cu mediul business. Nu spun ca trebuie sa fim extrem de formali, dar…”pupici” intr-un mail in care imi dai detalii despre un parteneriat si de cele mai multe ori nici nu ne stim la fata, mie personal, nu mi se pare profesionist.

Da, poti sa imi spui draga X, blah blah… iti multumesc, zi buna etc.

Daca iti trimit un mail in care iti propun chestii, incearca sa raspunzi in cel mult 4 zile. Nu dupa trei saptamani si sa imi spui: „OK!” Eu te abordez cu respect, incearca sa faci la fel cand imi raspunzi, chiar daca ai o zi proasta sau esti foarte ocupata.

PR, dupa parerea mea, nu inseamna doar prezenta ta la evenimente unde mananci fursecuri si bei cafea. Inseamna mai mult de atat. Inseamna relationarea ta cu diversi oameni care fie iti sunt parteneri fie iti vor fi. Inseamna construirea unei relatii bazate pe respect si incredere. Inseamna ca reprezinti o insitutie. Respect-o intai pe ea si apoi iti vei da seama ce inseamna sa o reprezinti.

Daca vrei respect, poarta-te ca atare. Incearca sa fii mai mult decat pisi imbracata frumusel prezenta la evenimente. Incearca sa te exprimi corect, sa scrii corect, sa fii corecta si amabila cu toata lumea. Incearca sa fii diplomata. Cand un partener iti cere ceva ce nu vrei sau nu-i poti da, ai grija cum faci si cum explici diplomat de ce lui nu-i dai si altuia i-ai dat.

Nu uita ca reprezinti o companie. Incearca sa fii atenta si sa iti asumi ce si cum vorbesti cu oricine in orice situatie.

Lumea se stie cu alta lume si mai ales mediul online e destul de mic. Ne stim unii cu altii si vorbim. Nu ma minti! Niciodata! Pt ca aflu! Si dupa ce aflu, e nasol. Pt ca si eu la randul meu cunosc lume si se poate intampla sa imi impartasesc experienta mea cu tine si altora, iar asta iti va dauna.

Cand ai facut-o de oaie, recunoaste. Incearca sa repari greseala in mod diplomat. Nu fii fi razboinica pt ca nu vei rezolva nimic. La un moment dat poate vei avea nevoie de mine si s-ar putea sa vorbim altfel sau sa nu mai vorbim deloc.

Respect PRistele care nu incearca sa fie pisi, care demonstreaza ca au niste neuroni pe care ii folosesc, care sunt corecte si stiu sa se exprime elegant, care stiu cum sa puna problema astfel incat sa avem o relatie buna si sa ne apreciem reciproc. Am intalnit putine si ma bucur ca exista, iar cu ele treaba a mers fara probleme si fara nervi.

„Am chestia asta, vrei? – Da, vreau! – Bine, uite fac asta si asta. – Ok, asa facem. – Bine, pa!”

Hai si un „te pup” ca sa rezonam mai bine. 🙂

13 thoughts on “Draga PR manager sau PR executive sau PR assistant”

  1. Pingback: Draga PR manager sau PR executive sau PR assistant - Ziarul toateBlogurile.ro
  2. Foarte tare si foarte corect! Si completez, din experienta, cu faptul ca nu de putine ori aceasta impresie generala ne afecteaza pe restul din bransa care cunosc, sau se straduiesc in fiecare zi sa invete cat mai mult din tainele acestei profesii.

  3. Pingback: Tweets that mention Titus Blog » Draga PR manager sau PR executive sau PR assistant -- Topsy.com
  4. “Nu fii razboinica” – o greseala de neiertat, mai ales intr-un articol unde se repeta de 3-4 ori importanta unui text gramatical corect.

    In rest perfect de acord cu subiectul

  5. Misto! pacat de un “nu fii” :)))

    In rest, de acord, incepusem sa cred ca eu nu-s PRista… as corecta zicand ca, in opinia mea, e bine sa stii cum sa NU iesi in fata, ci cum sa-i impingi pe altii, produsul sau proiectul/organizatia.

    As mai adauga ca:
    – nu detii cheia problemelor si calea ta nu-i cea mai buna, ci doar o cale, intre altele,
    – e important sa stii sa asculti, nu doar sa vorbesti tu,
    – e fundamental sa te documentezi tu temeinic, inainte de a o cere unui jurnalist
    – conteaza mult sa fii uman si firesc in comunicare, nu doar o papusa impaiata, cu haine, gesturi si texte standard, luate din manualul de identitate al companiei

    cel mai adesea ma frapeaza ca multi uita ca exista o etica in PR, astfel incat am ajuns la o disociere perfecta ca profesionisti, unde acuzam lipsa de etica mereu in alte parti, insa mergem, de pilda, la marketingul publicatiilor sa negociem editorialul…
    pe cand o dezbatere?

  6. @Teo adevărul e că ar merge un PR MeetUp cândva/cumva. N-am o idee foarte clară încă despre modul în care o pot face, că timpul e resursa cea mai limitată în perioada asta, dar mi-ai dat de gândit!

    To do: de vorbit la un ARRP sau ceva de genul ăsta

  7. Pingback: Tweets that mention Titus Blog » Draga PR manager sau PR executive sau PR assistant -- Topsy.com
  8. Genial!!! Preferam să știu cine a scris acest text dar în fine, e ok și așa.
    Nu mai săriți pe acel “fii” pentru că este pus intenționat și la un mod ironic. Nu știu voi cum îl vedeți dar eu îl văd tăiat și scris corect alături. 😉

  9. @Roxana autoarea a preferat să rămână anonimă din considerente profesionale. Asta nu scade nicicum valoarea textului și a sfaturilor

  10. Foarte tare tipa asta. Imi place si am repetat lucrurile astea de multe ori pana acum.

    Poate se face acel PR meet up cand sunt si eu prin Bucuresti 😀 As veni cu mare drag si interes.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *