I-am promis lui Costin că scriu un articol despre cât de important e conținutul de calitate pe blog, chiar dacă nu aduce așa de mult trafic.
Chiar dacă la prima vedere, goana unui blogger ar trebui să fie după cât mai mult trafic, să scrie cât mai mult pentru cât mai mulți posibili cititori, treaba asta te duce la fragmentarea puternică a tipului de oameni care îți citesc blogul și la imposibilitatea de a coagula o comunitate de cititori, cu care apoi să poți face campanii de comunicare și/sau publicitate. Și așa tot traficul ăla pe care l-ai adunat își pierde din valoare și te forțează să intri cu campanii de afișări și mai puțin cu proiecte speciale(care ar putea să îți aducă mai mulți bani).
Conținut mai mult vs. Calitate
Să zicem că observi următorul trend – 5-6 articole pe zi în loc de 2 îți ridică blogul cu 30% la nivel de trafic. Totul e ok până aici.
Problema începe în momentul în care observi că nu mai apar comentarii la cele 5-6 articole la fel de des ca atunci când scriai 2 articole foarte bune pe blog. Cam ăsta e momentul în care comunitatea începe să se dilueze, pentru că oamenii nu mai pot ține pasul cu volumul pe care tu l-ai crescut brusc.
Vorbesc aici de cititorii fideli, comentatori, fani, nu de traficul venit din Google sau din alte motoare de căutare.
Comentarii mai puține înseamnă influență mai puțină și posibilități mai mici pentru proiecte speciale, de interacțiune, care se potrivesc de minune pe blogurile foarte active. Deci chiar dacă îți crește traficul, poți câștiga bani mai puțini.
Exit parțial vs. Exit total
Eu, personal, n-aș putea să fac exit de pe blogul meu, doar în momentul în care mă pot asigura că există cel puțin un om la fel de bun ca mine și care poate să ducă proiectul mai departe. Altfel îl vând degeaba, pentru că oricum o să investesc timp în el ca să îl țin în viață. Dacă moare, investitorul respectiv s-ar putea să nu mai vrea să lucreze cu mine.
Înainte să mă gândesc la un exit total/parțial din blog, aș începe să construiesc o echipă de bloggeri mai mici, care vor să își facă mâna și un nume alături de brandul pe care l-am construit în blogging.
My2c pentru articolul de pe Refresh despre trafic/bani/calitate/cantitate.
Tu ce zici?
Merită să scrii mult și mai slab sau să scrii mai puțin și mișto?
Comentariile nu inseamna calitate, iar lipsa acestora nu inseamna influenta scazuta.
Iti dau exemple de articole de pe refresh.ro cu 7-800 de vizualizari in 1-2 zile (media e undeva la de 3-400), fara niciun comentariu, care insa au pus departamente de new-media la munca.
…dar in momentul in care articolele respective ar fi primit si comentarii relevante, la subiect, atunci le-ar fi crescut valoarea.
Despre asta vorbesc.
Sunt de acord ca articolele de calitate nu au obligatoriu comentarii, insa daca au, sunt si mai bune.
Cand am incercat sa scriu un post pe zi timp de o luna, unele posturi au devenit fortate, si cititori au observat imediat.
@Haotik ideea e sa nu fie articolele fortate. Scrii cand ai ceva bun de scris.
@Titus: Le-a crescut valoarea? Comerciala doar, in fata unui marketer obosit care nu face diferenta intre doua bloguri decat la nivelul unui tabel in excel pe care-l completeaza fericit cu cifre (8 tweets, 20 de comentarii, etc).
Sa fim seriosi. Iti arat petitii online care au avut jdemii de comentarii si valoreaza cat o ceapa degerata, nemiscand, de fapt, decat un muc stingher.
Depinde, insa nu schimba cu mult datele problemei, de tipul blogului, nisa aleasa, genul de informatie publicata.
@Costin Nu ma refer la ceva din start prost – ca o petitie online sau alte prostii de genul asta, ci la articole bune.
Marketerul obosit se bucura daca cineva vrea sa interactioneze cu brandul lui. Se bucura si mai tare daca e in target, iar daca interactiunea e una pozitiva, atunci e deja extaziat 🙂
Cine decide daca un articol e bun sau prost? In niciun caz numarul de articole pozitive (pe placul marketerului) sau negative si de multe ori irelevante, de dragul discutiei.
A nu se intelege gresit, comentariile sunt un indicator bun, insa insuficient in a putea cataloga un blog influent sau nu, cu un continut de calitate sau nu.
@Costin intram deja intr-o discutie care s-ar putea sa mai genereze un alt articol:
care sunt caracteristicile unui blog de calitate?
Nu esti primul care imi confirma ca sunt un generator de idei :-P, insa raspunsul la intrebarea ta nu poate fi decat subiectiv. Ca statistica, la nivelul blogosferei, vezi rezultatele studiului BR 2009 😉
Clar “mai puțin și mișto”.
Acum depinde de fiecare, de inspiratie si de ce vor sa demonstreze.
@Relame TV tie iti este rusine cu numele tau?
@Costin mi-ai luat cuvintele din gura 🙂
Cantitatea este exact ca lucrurile chinezesti cumparate din bazar – ieftine si proaste. Daca te apuci de scris calitativ ai sanse sa te regasesti pe google search si peste 5-10 ani, chiar daca nu ai mai postat pe blog.
Nu sunt un specialist ca voi dar cat priveste blogul personal facut din plictiseala si nu pentru un scop (initial), comentariile sunt foarte importante. La articolele de calitate am comentarii dupa cateva luni de la postare…deci oamenii aia chiar cauta articolul respectiv.
@Ionel good point! Mai ales pentru articolele de tip How To, si la mine pe blog e valabil ce ai spus tu
Putin si misto e mai bine :) Pentru mine conteaza calitatea, nu cantitatea si atunci cand ma intereseaza un subiect vreau sa citesc un continut valoros.
Mult si prost cui i-o placea ?:)