Utilizatorul jucator vs. utilizatorul cumparator din campaniile online

Research on Iran. by Negar Mottahedeh Social M...
Image via Wikipedia

Din ce în ce mai multe companii își deschid prezențe pe Facebook sau pe bloguri. O zic în sens bun, ne bucurăm că fac asta.

Problema pe care mi-o pun eu, ca om care lucrează în industria asta este: Dacă tu ai obiectiv de vânzări și nu de branding sau awareness, atunci de ce faci concursuri cu premii în produse gratis? Hai să nu amestecăm capra cu varza, pentru că nu mai iese nimic. Fiecare tip de obiectiv se traduce în campanii diferite.

Nu mă înțelege greșit. Concursurile cu premii – produse sunt foarte bune ca să genereze buzz, interacțiune cu brandul, familiarizare cu produsul și alte efecte foarte bune pentru companie.

Însă, tipul de utilizator de internet atras de mecanismul ăsta este unul care scoate bani din buzunar mai greu, mai ales dacă a câștigat sau poate câștiga pe gratis produsele.

Jucatorul

Utilizatorul ăsta se numește utilizatorul jucător. El este implicat în acțiunea ta pentru că are un premiu de câștigat. Dacă nu îl câștigă, se supără și pleacă. Merge la următorul concurs, să vâneze următorul premiu.

Totuși, e util să atragi câțiva dintre ei, pentru că vor anima spiritele în concurs, comentează mult și des și se străduie foarte foarte mult să câștige. În final, concursul are de câștigat, dacă jucătorii se joacă în limita regulamentului.

Bine, nu-i uităm nici pe cei care cumpără produsul pentru care au concurat, după ce n-au câștigat, însă ei sunt puțini și rari.

Cumparatorul

Există un alt tip de utilizator, mai puțin exploatat pe Facebook, Twitter, bloguri.

El e utilizatorul – cumpărător. Caracteristica lui principală e, așa cum îi spune și numele, că vrea să cumpere. El e setat pe produsele tale deja, însă are nevoie de un mic imbold ca să pună mâna pe portofel.

Ce faci cu el? Mai bine să zic ce nu faci – nu îi dai concursuri cu premii – produse pe gratis. El vrea să cumpere, așa că nu trebuie să îi strici atitudinea asta.

Mecanismul potrivit pentru el

Pune-l să cumpere. Ajută-l să găsească cea mai bună ofertă pentru el. Oferă-i reduceri speciale pe Facebook, Twitter, blog, dacă te ajută să te promovezi sau dacă vorbește cu alții despre produsele tale. E cu atât mai plăcut mecanismul pentru tipul ăsta de utilizator, cu cât el e mai îndrăgostit de produsele tale.

Așa cum am scris la începutul săptămânii, oamenii vorbesc despre branduri cu prietenii lor. Dacă și stimulezi conversația asta, ai numai de câștigat.

Enhanced by Zemanta

7 thoughts on “Utilizatorul jucator vs. utilizatorul cumparator din campaniile online”

  1. Pingback: Utilizatorul jucator vs. utilizatorul cumparator din campaniile online - Ziarul toateBlogurile.ro
  2. Pingback: Tweets that mention Titus Blog » Uitilizatorul jucator vs. utilizatorul cumparator din campaniile online -- Topsy.com
  3. Dar un utilizator-cumparator ar mai cumpara daca i-ai da gratis ? Din ce zici tu pare ca are un fix – vrea sa cheltuie bani si nu e ajutat.

    De ce nu pot fi concursurile un imbold pentru utilizatorul cumparator ?

    Nu stiu ce sa zic de distinctia asta jucator-cumparator 🙂

  4. Concursul e indirect ca imbold de cumpărare. Mai degrabă stimulezi un cumpărător cu o reducere specială(cât mai specială și exclusivistă).

    Problema cumpărătorului este că poate fi ușor corupt să devină doar jucător, că își ia produsele moka.

    Așa-i pe la noi 🙂

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *