De ce trebuie sa ai cont pe Facebook/Twitter/Linkedin

Rețelele sociale au crescut foarte mult în ultimii 2 ani în România și treaba asta a schimbat peisajul online. Lumea nu mai pierde vremea pe portaluri și pe forumuri așa de mult, ci s-a mutat pe Facebook(celelalte rețele nu se ridică la numărul de utilizatori și intensitatea utilizării pe care le are rețeaua creată de Zuckerberg).

Numerele importante

2,8 milioane de utilizatori de Facebook

~60.000 conturi de Twitter

~300.000 utilizatori de LinkedIn

Așa arată peisajul social media în 2011, iar perspectivele de creștere sunt mari în continuare, mai ales pentru prima din rețele.

Dacă argumentul ăsta nu e de ajuns, atunci citește mai jos cele două exemple prin care sper să te conving că ai nevoie să îți creezi contul personal/contul companiei.

Contul personal

Nu-i nimic mai neplăcut decât să descoperi că ai deja o imagine creată pe internet, dar care nu îți aparține. Dacă ai supărat un internaut colaborator/partener de afaceri/client mai răzbunător, care știe că nu ai cont pe Facebook, spre exemplu, atunci te poți trezi că îți face un cont fals și se apucă să dea date personale despre tine, împreună cu mesaje defăimătoare sau atacuri la adresa unor persoane cu care colaborezi.

E destul de neplăcut și poate avea implicații și în offline, în viața reală.

E ca și cum cineva ar fi mers în firma în care lucrezi și s-ar fi apucat să împartă fluturași cu poze porno în care ai fost photoshopat.

Cum scapi de contul fals(articolul cuprinde și o poveste de furt de poză pe Facebook)?

Simplu, faci un cont nou și dai report până Facebook închide contul.

Contul de companie/brand

Aici lucrurile sunt și mai complicate, pentru că poți să pierzi mulți bani dacă cineva își pune mintea la contribuție și se apucă să îți construiască o prezență relativ credibilă pe Social Media, dar prin care comunică mesajele proprii. E foarte simplu să creeze un cont în numele companiei tale, cu brandul tău, în cazul în care nu ai cont pe rețelele de socializare de pe internet.

Dacă ești o companie ok, cu un brand respectat, pagina/contul poate să adune fani, urmăritori, cititori de la sine.

Tot haosul începe atunci când individul care vrea să îți creeze daune începe să comunice cum și ce vrea pe pagina/contul cu numele firmei tale. Citește aici povestea contului dubios Poiana de pe Facebook.

Kraft a dezmințit proprietatea asupra paginii și Facebook a dat jos contul fals:

Dorim sa va asiguram ca acest cont de pe Facebook, cat si promotia desfasurata in cadrul acestuia, nu apartin companiei Kraft Foods Romania, beneficiara al licentei exclusive privind utilizarea marcii „Poiana” pentru Romania.

Nu-i așa că n-ai vrea ca cineva să folosească așa un limbaj pe pagina pe care o administrează sub numele brandului tău?

Tot ce poți să faci ca să te protejezi de așa ceva este să îți faci cont rapid, până nu le vin altora idei. În cazul în care le-au venit deja ideile, poți să dai Report Page/Report account/să intri în legătură cu proprietarii rețelei și să ceri ștergerea contului pentru încălcare de copyright.

Te-am convins?

p.s. Dacă vrei să vorbești direct cu reprezentanții Facebook, trebuie să le scrii printr-un formular de contact(cel de Copyright e bun)

11 thoughts on “De ce trebuie sa ai cont pe Facebook/Twitter/Linkedin”

  1. Multumesc pentru mentionare. Intrebarea mea e asa: intr-o astfel de situatie, cand un om s-a jucat cu numele tau si ti-a patat imaginea destul de tare, ce faci? Doar report page, o faci sa dispara si gata? Ce faci cu cei care au ramas cu un gust amar? Le spui ca nu ai nici o treaba cu contul ala? Eu mi-as face un cont real in secunda doi si as incerca sa ii recastig!

  2. Exemplul contului Poiana ma duce cu gandul la discutia de pe blogul lui Cristian Manafu despre folosirea concursurilor pentru a atrage fani pe Facebook (http://bit.ly/fYVd41). Chiar daca nu mi se pare cea mai ok metoda, e clar ca functioneaza, cel putin cantitativ. Daca cineva se supara pe o companie absenta din social media, poate atrage fani destul de repede in felul asta, deci riscul e cu atat mai mare.

  3. nu cred ca doar numarul utilizatorilor unei anumite retele sociale poate fi un argument in sine pentru a-ti face cont

    daca (doar) acesta ar fi criteriul, atunci ar trebui sa recomanzi si Hi5 sau neogen, ceea ce ma indoiesc ca ai face-o vreodata 😉

  4. @ștefane din numere poți să estimezi cam câți viitori clienți/consumatori ai putea să atragi. Aici e o discuție pentru fiecare business în parte. Nu-i suficient în sine, însă cântărește la luarea deciziei.

    Și nu, nu o să recomand rețele sociale în care nu cred.

  5. în situații cu adevărat serioase se poate apela (cu mandat legal) la ISP pentru informații cu privire la cine, unde și când a creat contul respectiv.

  6. Din pacate e valabil si viceversa la report de profile/pagini. O pagina de facebook a unei artiste a fost inchisa pentru ca au dat niste anonimi report.

    Procesul e ireversabil, nu s-a mai putut face nimic. Deci ce facem?

  7. Dap si contul de facebook al domnului Raed Arafat a disparut intr-o zi fara sa stim dc. Avea zeci de mii de fani. Atunci am facut “Respect pentru Raed Araft”, grup.

  8. @Sabina nu înțeleg cum dispar unele pagini raportate și altele nu. Care or fi criteriile Facebook la treaba asta cu scosul de pagini/conturi fake sau adevărate?

  9. Daca cineva isi face cont in numele unui artist care NU ARE cont pe facebook,si acea persoana posteaza in numele artistului si are fani devotati acolo…ce pot face?Ca adevaratii fani care stim ca acel artist nu are facebook reportam acea pagina de luni bune si contul nu dispare.Ce se poate face???

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *