Exista si oameni foarte buni si foarte profi in Romania – Digital Marketing Forum 2011 – ziua 2

Ieri, la Digital Marketing Forum, în ziua de workshops, am rămas foarte plăcut surprins de 3 oameni. Treaba asta a început de dimineață, când, pe cât de sceptic eram, pe atât de mult am fost surprins cât de multe lucruri faine se fac în piața de la noi.

Câteva agenții și câțiva oameni buni văzuți ieri și de la care am învățat cum, de ex., poți să creezi o poveste la propriu prin bannere sau cum să faci un concurs de rețete altfel, mi-au arătat că all is not lost.

Nu mai pierd timpul și te las să citești mai jos ce am notat la fiecare dintre workshop-uri, marcate – foarte bune, bune și ok.

[Foarte bun]Adrian Alexandrescu – Interactions, omul cu promotiile

Spune o poveste despre produsul tau – unique product story, pe care poti sa ti-o iei direct din cartea lui Christopher Booker – Why we tell stories(7+2 povesti pe care le poti folosi in campanii). Ne-a si exemplificat cateva dintre branduri:

Apple – overcoming the monster( mai precis Microsoft Dos)
Disney – voyage and return
Diesel – povestea rebeliunii

La ce te ajuta povestile?

Sa fii relevant, sa construiesti strategia de campanie, sa iti materializezi conceptul si sa ai consistenta. Normal, poti sa scrii o poveste complet noua, insa cu siguranta se va potrivi in una din cele 9 situatii.

Povestea creste rezultatele cu 60%(cifra empirica)

Cum testezi povestea? – trebuie povestita in 2-3 propozitii – 30 sec. – elevator pitch

Din nou, punem accentul pe obiectivul de comunicare clar si bine definit, nu truism. Crestere pe toate planurile e truism. Un brief adevarat trebuie sa canalizeze efortul de comunicare spre un grup tinta caruia ii spui povestes de campanie.

Procesul de campanie trebuie sa fie foarte clar. Obiectiv, strategie, mecanici-tactici, canale, livrabile si creatie – in ordinea asta si fiecare decurge din anterioara.

Campania trebuie sa aiba urmatoarele caracteristici:
– ups – unique product story
– Strategie
– Implementabilitate
– plan de dialog pe termen lung
– executiile SUSTIN strategia
– executiile arata bine

Plus testul de online – va functiona? Se poate face in timpul dat?

Echipa de online in agentie – art, copy, om tehnic

Sfat pentru client – Fa clar agentiei resursele interne si barierele – de timp, bani, oameni, procese etc.

Premiile de la promotii – 5 pareri

  1. Cu cat strategia si mecanica sunt mai bune, cu atat premiul e mai mic
  2. Premiul nu trebuie sa fie elementul central al campaniei
  3. Daca vinzi doar daca dai incentive, atunci produsul ar probleme
  4. Nu toata lumea e apple, 10% reducere nu impresioneaza pentru valori mici.
  5. Premiile mari atrag tombolistii

Dashboardul de campanie – website, activitati de media, grupuri tinta, procesul de generare de leaduri, sanity check. Daca n-ai asta, o sa ti se rezolve brieful in toate elementele de creatie – mesajul trebuie impartit

Pentru tombola – se filmeaza o galeata cu tichetele si se trage setul de castigatori

Studiul de caz a fost despre MegaImage, unde ne-a vorbit despre rezultate.

Promotia de multumesc – sfarsit de an. Spune un motiv pentru care iti place de noi – te premiem garantat. Chestia asta a adus inca 10.000 de dovezi de cumparare, plus o crestere de 10% a bazei de date.

Adrian e cel mai bun exemplu de agentie creativa si proactiva pe care l-am vazut pana acum. Pentru MegaImage a construit o strategie inchegata, pe termen lung.

—————–

[Foarte bun]Filip Pieczynski si Catalin Emilian – Gemius, despre targetare

Retargetare – reimplicarea in campania ta o anumita audienta, utilizatori care au facut o anumita actiune.

Cum se face asta? Prin scripturi in cookies, cu care poti sa urmaresti ce face un utilizator pe internet – suna creepy, dar e perfect legal, legitim si ok.

Scriptul de retargetare se plaseaza pe siteurile pe care ti-ai facut reclama si identifici clientii pe care i-ai atras deja. Lor le oferi mesaje personalizate – ii multumesti ca a comparat de la tine si ii oferi poate un incentive.

O campanie media facuta profesionist nu presupune doar sa alegi site-urile pe care iti pui bannerele, ci si ce se intampla in timpul si dupa campanie.

In momentul in care ai identificat utilizatorul, ii servesti un banner special, iar pentru cei pe care nu i-ai identificat le livrezi un banner generic.

Wizzair – pentru mesajele de retargetare CTR-ul a fost de trei ori mai mare, iar jumatate din comanda de pe site a venit de pe bannerele de retargetare.

Swedbank – in locul unei campanii agresive, au facut un formular si au identificat userii care nu aveau conturi bancare sau care nu aveau cont la Swedbank. Au afisat reclame pentru 6000 de oameni, cu ctr de 14%.

Unul din cele mai mari avantaje este ca poti sa iti urmaresti utilizatorii de pe propriul tau site si apoi sa ii targetezi pe siteurile de media cu mesaje deja specifice – de exemplu cand ii intereseaza depozitele de la o banca, atunci pe siteurile pe care le viziteaza poti sa ii livrezi o oferta speciala la depozite la termen (limited offer).

Internetul e un mediu interactiv, asa ca nu trebuie sa folosesti aceleasi tactici ca la TV. Trebuie sa interactionezi cu utilizatorii.

——–
Pauza
——–

[Ok]Bogdan Nitu – Social integration=relatie continua cu utilizatorii retelelor sociale

Prezenta in social media trebuie gandita cu obiectivul de comunicare in cap. Nu trebuie sa te arunci in conturi de care nu ai nevoie.

Stiam care sunt problemele cu brandurile romanesti de pe Facebook, stiam ca trebuie sa fii util pe social media, stiam ca international exista exemple misto, but that’s just me.

Exemplubest buy – castigatoare la cannes
Exemplunikeplus.com și Don’t be it

———

[Bun]Adrian Stanescu – think digital ne-a povestit despre optimizare(in timpul campaniei).

La noi se face planning, buying, iar evaluarea nu se face decat in cel mai bun caz la final, daca se face.

Optimizarea inseamna mesaje mai bune, costuri mai bune, roi mai bun, ctr mai mare, public corect, contextul potrivit etc.

Ce putem sa optimizam?

Loc de display, timp(moment de livrare), interese, care multiplica posibilitatile la cateva miliarde pentru optimizare

Un exemplu bun poate fi bannerul dinamic, care se actualizeaza in fiecare zi, cu oferte speciale variabile etc.

(prezentare Smart Versioning si Eyeblaster – MediaMind – solutie de flash dinamic, care te ajuta sa faci promotii foarte multe, cu multe variabile, dar fara sa comanzi creative-uri diferite pentru modificari de texte/imagini) – e un tool pentru agentiile mari de media.

Monitorizarea si optimizarea campaniilor ar trebui facute in timp real – zilnic.

——-

[Ok]Radu Ionescu – kinecto vorbeste dspre 2012.

Ma rog, de fapt ne vorbeste despre cum creatia a inceput sa fie inclusa in bugetul de mediaq si cum s-a restructurat in mai multe bucati – idei, online, offline, copy, programare etc.

Dincolo de asta a fost o sesiune usoara, ca de dupa masa, in care mai mult ne-am uitat la campanii de la Evian, Nike Livestrong, Nokia signpost navigation

Ne-a vorbit de Facebook in 2015, care a obtinut 300.000 de utilizatorisi a generat 50.000 de share-uri pe wall. Au ajuns la cifra asta in 3 zile(200.000 mii)+doua saptamani. Campania a fost realizata pentru GroupAma, insa nu cred ca va lua Effie.

Brsinstorming-urile nu sunt cheia prin care poti sa intelegi creatia.

——–

[Foarte bun]Stefan Stroe – Buzzmen vorbeste despre buzz.

Mai precis, despre buzz strategy, treaba care a pornit odata cu campania lui Obama de la alegeri.

La noi s-a facut un fel de buzz in perioada campaniilor electorale, cand postacii faceau spam pe toate site-urile, blogurile, forumurile etc.

Buzzmen angajeaza oameni care fac campanii de buzz pentru petreceri, concerte, evenimente interesante etc. E un fel de baza de date cu oameni care scriu dee bine despre branduri pe web.

Online brand ambassadors se inscriu benevol in campanii si scriu de bine doar atunci cand sunt convinsi de beneficiile sau atributele produselor. Ei sunt recompensati intr-un fel sau altul de catre Buzzmen.

La buzzmen, Stefan promite urmatoarele:

  • Inovatie in canalele folosite
  • Substanta conversatiilor
  • Oportunitati ale studiilor cantitative offline
  • Fundamentarea prin cercetare online inainte de campanie
  • Eficienta conversatiilor
  • Confortul spatiilor in care inteactioneaza – familiaritate
  • Feedback – stimuli

Nu intru in detalii despre flow-ul de constructie a campaniei pentru ca este la fel cu cea de care ne-a zis Adrian Alexandrescu de la Interactions.

Trebuie sa fii sincer ca sa poti sa aperi un brand/un produs. Iar granita de la buzz la spam e foarte fina.

———

[Foarte bun]Alex Visa de la Hypeacive

Ne-a povestit despre prajituria.ro si campania pe blogurile de food. Insightul de la care au pornit se bazeaza pe faptul ca femeile urmaresc retetele online la milimetru, asa ca vor cumpara si margarina din compozitie.

Ideea din spate era sa creeze un wonderland pentru bucataresele de casa. Au integrat si un concurs, deci a avut toate ingredientele pentru o campanie buna.

Au lucrat cu studioul foto Carioca – lucreaza mai mult prin afara. Prajituria.ro are elementele fotografiate – foarte tare , deci exista podul, bradul, doar o parte din imagini sunt generate pe calculator.

La nivel de promo – campania a avut pagina de Facebook(7000 de fani), spot TV(care a influentat de 10 ori site-ul interactiv). In total au avut 400.000 de unici si 4 milioane de vizite, iar numarul de retete unice a fost de 5000!

Campania a fost sustinuta de blogurile de cooking cu retete si linkuri catre site + retete in fiecare saptamana.

O idee interesanta pe Facebook – agentia trebuie sa aiba libertate si un community manager care posteaza in acelasi stil de fiecare data, ca sa nu se schimbe registrul de comunicare cu oamenii.

—–

[Bun]Cristian Ignat – mix de Google Adwords si Facebook

Pasii de campanie pe Google Adwords

  1. Analizeaza produsul si vezi ce oferte poti sa promovezi prin reclamele Google Ads.
  2. Competitia online difera de cea din offline – e important sa vezi ce fac ei bine si ce fac ei prost, pentru ca tu sa faci o campanie mai buna
  3. Evidentiaza mesajele de marketing pe care le promoveaza competitorii – ce beneficii scot in fata si le compari cu ale tale
  4. Competitori – amatori sau profesionisti(cine arunca cu bani si cine isi optimizeaza bugetele)
  5. Analizezi ofertele si beneficiile competitorilor.
  6. Folosesti Google Insights for Search si identifici cuvintele cheie pe care trebuie sa intri si in ce moment
  7. Creezi apoi reclamele ca raspunsuri la cautarile pe care le face utilizatorul pe Google
  8. Testeaza reclamele! Identifica reclama cea mai performanta, dupa care le pui pe pauza pe celelalte, dupa care o compari cu o reclama noua, pana ajungi la setul de reclame performante pentru campania ta
  9. Evidentiaza oferta pe landingul unde trimite reclama de google
  10. E recomandat cate un landing pe campanie

Cum faci tracking?

Analytics, clicktrackig, conversii. Toate trebuie sa fie pe plus, daca nu, atunci campania trebuie adaptata.

Daca observi conversii mari pe cost mic, atunci ea trebuie extinsa si pe alte cuvinte cheie.

Facebook Ads

Aici landingul e important, ca sa convingi omul sa dea like paginii tale cand l-ai atas cu ad-ul. Reclamele trebuie sa convinga un utilizator sa dea like si apoi, din pagina de Facebook sa il convertesti.

Landingul de Facebook poti sa il folosesti ca un minisite, cu tot cu sistem de plata cu tot.

Studiu de caz – unicef, cu pagina Sustine UNICEF – au strans 46000 de fani in 3 luni, iar Facebook a fost sursa nr. 1 de donatii. Costul pe click a fost de 7 centi.

Concluzia o tragi singur sau revii la începutul articolului. Mie mi-a plăcut Digital Marketing Forum 2011. GG Cristi.