Pe 4 iulie se închid urnele campaniei BCR Refinanțare, prima campanie făcută altfel în blogosfera românească(de Blogal Initiative și sprijinită de revista Biz). Dacă tot ne apropiem de final, am pus cap la cap un mic parcurs al campaniei derulate pe blogul și conturile mele din social media(Facebook, LinkedIn și Twitter, respectiv Google Chat și Yahoo! Messenger, unde articolele au stat pe post de status în fiecare zi de publicare).
Consistență, coerență, constanță
Îmi păstrez convingerea că, pentru construcția unui brand(fie el personal sau nu) ai nevoie de o comunicare și un comportament ce dau dovadă de consistență, coerență și constanță. Ce înseamnă asta? Însemană că e nevoie de un flux constant de mesaje, care au aceeași direcție, același sens și au suficientă substanță individuală, încât să contribuie atât la un buzz de moment, cât și la construcția edificiului de brand(cărămidă cu cărămidă – mesaj cu mesaj).
Campania mea pentru BCR Refinanțare
Având în vedere principiile de mai sus, campania mea pentru BCR Refinanțare s-a conturat ca un pitch strategic pentru o comunicare online completă și cu rezultate pentru produsul promovat. Am început cu un anunț de campanie(I), ca să nu intrăm direct în articolele despre produs. Trebuie să facem un pic de pregătire înaite, nu?
Acestea fiind zise, următorul nivel la care am abordat campania a fost cel de pârghii de influență pentru cititori. Atenție, influența asta nu se referă la cumpărarea efectivă a produsului, ci la convingerea omului să facă o vizită la bancă pentru o analiză de refinanțare.
Am abordat partea asta din 3 perspective:
- Testimoniale – Povestea clientului fericit face cât 100 de recenzii de bloggeri (II)
- Sfaturi avizate – Expertul convinge, bloggerul promovează (IV)
- Testarea beneficiului – Calculatorul de refinanțare pe bloguri și site-uri (III)
Combinația celor 3 tipuri de contact cu produsul bancar creează o premisă pentru pasul de final, momentul în care implici personalele interesate de educație financiară într-o serie de seminarii online, din care pot să învețe câteva trucuri prin care pot să scape de ratele mari și creditele multiple pe care le-au contractat de-a lungul timpului. Ultima etapă a campaniei constă în Webinariile de educație financiară (V).
Refinanțare în Social Media
Cu ajutorul contului de Facebook(1480 de prieteni), am promovat articolele scrise pe blog(aici, aici, aici, aici, aici(de citit și comentariile), aici, aici, aici și aici) și am participat la discuția online despre refinanțare, cu experții BCR, de pe pagina lor(aici și aici).
Pe Twitter(2600 urmăritori) am încercat să particip cât mai mult la conversație și să ofer mesaje relevante, pe tot parcursul campaniei. Cel mai bun mod prin care se poate vedea treaba asta este să ne uităm la statistici – cele peste 130 de tweeturi pe care le-am dat au generat peste 62 de retweeturi, fapt ce mă plasează pe locul 2 la influență, imediat în spatele domnului Chinezu. Până la urmă, e vorba și de relevanță, nu doar de volum.
Contul de LinkedIn(600 de conexiuni) l-am folosit ca vehicul de promovare a articolelor atât ca status, cât și ca mesaj pe grupurile la care sunt înscris și pe care le-am considerat relevante pentru campanie. În total, campania de refinațare dusă de mine a avut nu mai puțin de 35 de apariții pe LinkedIn.
– costuri de transfer zero (taxe notariale suportate de banca)– comision analiza zero– asigurarea imobilului gratuit, in functie de tipul creditului– posibilitatea de a mandata banca sa efectueze o serie de operatiuni de preluare a creditului de la banca finantatoare in numele clientului: acord de grevare cu alte sarcini.
tu ai muncit, nu gluma 🙂
dap, cam așa ceva.
Fară nici un fel de pică spun clar și raspicat. Tu meriți să câstigi. Indiferent că sunt și eu implicat, nici pe departe nu am fost așa constant ca tine.
Foarte frumos impachetat raportul tau de campanie dar permite-mi sa te provoc:
chiar tu spui “e vorba si de relevanta, nu doar de volum” ori pe facebook si linkedin dai doar date de volum. La cele 9 posturi catre 1480 de prieteni si cele 35 de aparitii pe linkedin care a fost rata de interactiune?
@dani vorbeam de relevanță pe brieful de campanie – ori acolo se cer idei de promovare, nu interacțiune de tipul ”like” sau ”comment”. Dacă se cerea așa ceva, aveam o altă abordare.
Felicitari pentru perseverenta, Titus!