Cam de aia n-am mai scris de mai mult de două săptămâni. În marea ecuație de care povesteam aici, scrisul pe blog nu a mai dat cu plus. Azi, totuși, mi-a atras atenția un articol de-al lui Lorand(care scrie și el rar, din aceleași considerente).
”De ce nu exista asemenea continut la noi e usor de explicat, insa solutia este la indemana noastra: cativa oameni talentati (filmare, editare video, muzica, actorie) – metodele de monetizare sunt multiple, de la advertising la product placement, endorsement si chiar acces restrictionat/pe baza de abonament. Si de ce nu, vanzare de recuzita (acolo unde este cazul), vanzare de continut (download) si obiecte branded.” (restul aici)
Eu văd totuși problema un pic mai departe de soluțiile oferite de Lorand. Lipsesc oamenii care știu să vândă și să negocieze, să livreze și să țină omul creativ în frâu, dar fericit cu creațiile lui, care produc, pe lângă satisfacție, și niște bani ca să merite efortul. Exemplul cel mai pertinent mi se pare Creative Monkeyz.
Nu știu să existe un model similar de business online la noi. Poate mă contraziceți.
Titus, oamenii de care zici tu exista, dar sunt rari.
Inainte de toate insa trebuie sa aiba ce sa vanda si ce sa negocieze – vorba aceea: pentru un proces pe an nu face nimeni scoala de avocati :-)
De aceea e absolut necesar sa avem mai intai continutul si abia mai apoi sa-l putem vinde. Cumparatori exista
Vorba aia “content is the king”!
din pacate in online-ul romanesc este foarte putin continut de calitate si foarte rar
Ce ați încadra la conținut de calitate?