Rețelele sociale și risipirea conținutului

Mă tot gândesc de câteva zile la următorul aspect al activității mele pe internet: mă trezesc, mă apuc de citit diverse articole, știri și infografice despre online și nu numai. O parte din aceste linkuri ajung pe Twitter, Facebook sau Linkedin, rar și pe Google Plus. Altele le bag în Del.icio.us, iar altele le marchez ca favorite în Reader. Apoi, de-a lungul zilei, descopăr ale și alte articole, clipuri și infografice interesante, care ajung tot pe rețelele sociale(cele de mai sus, plus Pinterest).

La sfârșitul zilei nu mai am energie pentru blog pentru că am împrăștiat-o pe celelalte canale de social media.

Problema e că niciuna din rețelele sociale nu îmi aduce vreun beneficiu direct și material. Blogul, în schimb, mi-a adus de-a lungul vremii niște chestii mișto. Aici cititorii sunt nederanjați de alte mesaje, sunt atenți la articolele mele și revin dacă le dau ceea ce le place, deci pot să discut cu ei(mă rog, cu tine) și despre branduri, campanii, produse.

Facebook, Twitter, Linkedin, Google, Pinterest fac într-un fel sau altul bani din continutul pe care îl selectez și îl colecționez eu. Treaba n-ar fi așa de rea dacă s-ar opri fraza de mai sus la forma aia. Ceea ce multă lume nu știe este că rețelele sociale fac bani din conținutul utilizatorilor în detrimentul lor(dacă aceștia au un blog, spre exemplu).

E vorba de un cost de oportunitate al conținutului – ce câștig dacă dau SHARE, Tweet, Like versus ce câștig dacă public pe blog.

4 thoughts on “Rețelele sociale și risipirea conținutului”

  1. ha ha. iti lipseste scoop it. si tocmai am scris acolo saptamana trecuta despre spre curarea continutului online. nu sunt pro retele sociale, dar alegerea de care vorbesti tu nu este despre platforma de continut: blog sau retele sociale, ci despre continut. un webazine care imi place mult mie, L’oeuil de links, isi face continutul pe umerii utilizatorilor. toata treaba de cautare continut si selectare si-o asigura prin ”implicarea utilizatorilor”. pana la urma vorbim de retele de marketing si mai putin retele sociale. noi insa ne dam seama pentru ca suntem pro si avem capacitatea sa mentinem distanta. problema este pana unde noi, acceptam sa fie exploatata multimea?
    apropo de intrebarile pe care mi le pun si eu si cred ca multi care sunt interesati de principii de functionare ale internetului, a aparut Curator’s Code. o prima initiativa de reglementare etica a sursei de informatie in online. http://www.brainpickings.org/index.php/2012/03/09/curators-code/

  2. Hmm, mi-ai dat de citit și de testat. Cam intruziv Scoop.it – cere să îți administreze paginile de Facebook. I-am filtrat setările de securitate.

  3. mhm, cred că îl iau offline, că acum am treabă la birou…Pff, să vedem ce se poate face cu el.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *