bloggers-blog

PR-isti, bloggeri si evenimente, nu piscoturi.

Chiar în perioada asta sunt la Internet & Mobile World, unde particip ca blogger si nu e primul, nici ultimul eveniment la care particip în calitate de așa ceva.

De ceva vreme, în blogosferă, dacă e să o numim așa, umblă zvonul că o serie de bloggeri și influenceri (aici, aici, aici și aici, respectiv aici)  nu mai vin și nu mai scriu de evenimente fără bani, respectiv că e nașpa să mergi la evenimente și să scrii de bine, pe gratis.

Treaba asta e greșită din multe puncte de vedere, mai ales din unghi de PR/publicity. Nu intru în detalii, e clar de ce. Tu, ca brand, oferi sau încerci să oferi o experiență unui om pe care îl consideri important și, așa cum e obiceiul, te aștepți să îți dea măcar un check-in, o poză pe instagram, un tweet sau un post pe Facebook, dacă nu un articol despre experiența pe care tu te-ai străduit să o pui la cale.

Bun, dragi oameni de PR care citiți acest articol, ideea e că niciun eveniment nu o să moară fără un a-lister care absentează, iar traficul lui poate fi suplinit de alți 10-15 bloggeri mai mici, poate de perspectivă, poate de nișă. Mai mult, mă aștept ca voi să înțelegeți că bloggerii și jurnaliștii de online pot fi integrați în proiecte, că un Hotnews, un Realitatea.net, un ȘtirileProTv.ro, o Antena3.ro, ZF.ro sau un Ziare.com, respectiv Wall-Street.ro poate aduce mai multă expunere decât 1-2 a-listeri sau un influencer plătit să scrie. Și or să o facă poate chiar mai sincer. Așa expunerea vine atât subiectiv (de la bloggeri), cât și obiectiv (de la jurnaliști).

Încă ceva, bloggerii participanți (ca mine, Bunescu, Mahmur, Mariciu, Sorin, Radu sau alții), cu condiția să le oferi experiența mișto, vor aprecia atât evenimentul cât și faptul că pot să se vadă cu mulți oameni din breasla scribacilor online at a time, treabă dificilă și foarte utilă. Nu se știe niciodată de unde se poate naște un proiect nou.

După ce se termină IMWorld o să povestesc mai pe larg ce înseamnă un eveniment cu networking bun, cu experiențe bune și pe care un PR-ist nici nu trebuie să îl împingă prea tare.

(poză furată cu nerușinare de pe colegii.cc)

2 thoughts on “PR-isti, bloggeri si evenimente, nu piscoturi.”

  1. Eu va evenimentele de genul ca pe o posibilitate de socializare, de cunoastere de oameni noi, de invatat, de schimbat pareri, de oferit informatii noi cititorilor si de legat prietenii pe viitor. Asa ca nu poate fi decat de bine.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *