Analiza unui hashtag comercial #masinamea

Am scris în August despre povestea hashtagului #inadolescenta, un hashtag pornit spontan și menținut de utilizatori. Atunci s-au înregistrat foarte multe tweets în prima parte a evoluției lui. Oricum puteți să aflați mai multe din articolul meu sau al lui Adrian Ciubotaru.

Succesul de care s-a bucurat #inadolsecenta a fost din cauza factorului emoțional. El a dat ocazia oamenilor:

1. să vadă cum erau alții

2. să își spună trăznăile din adolescență

dacia

De data asta,  vreau să vă vorbesc despre un hashtag comercial, pornit de @PIA_romania. Ei au vrut să afle ce maşini au utilizatorii de Twitter de la noi. #masinamea a mers timp de o săptămână, în care a adunat 215 tweets, din care 138 de răspunsuri unice şi valide.

Evoluţia în timp a fost asemănătoare cu cea a hashtagului #inadolescenta. În prima parte, pe efectul de buzz şi noutate, au venit cele mai multe răspunsuri. Cu cât a trecut mai mult timp, cu atât rata de răspuns a scăzut şi intervalurile dintre răspunsuri au crescut.

Tipul ăsta de evoluţie se datorează faptului că oamenii cel mai probabili să răspundă la #masinamea, au răspuns în prima fază. Cei care au răspuns apoi, fie s-au alăturat când au văzut premii/că e o chestie unde contribuie lumea, fie nu văzuseră prima dată hashtagul.

Am analizat cele 215 tweets şi am extras 138 de răspunsuri în care utilizatorii declarau marca şi modelul maşinii lor. Pe baza acestor date a reieşit următorul grafic:

maspie

Top 5(e un fel de top 3, pentru că locurile 2 şi 3 au câte doi ocupanţi) arată în felul următor:

  1. Dacia – era de aşteptat, aici figurând modele de la Berlina 1310 toamna, până la Logan şi Sandero – 16%
  2. Renault – în special Megane şi Clio, dar nu numai – 9%
  3. Volkswagen – nu putea să lipsească o maşină germană din top 5 🙂 – 9%
  4. Ford – 8%
  5. Opel – 8%

Celelalte modele deţinute de utilizatorii de twitter au fost: Seat, Mercedes, Audi, BMW, Peugeot, Nissan, Citroen, Fiat, Daewoo, Skoda, Toyota, Jeep, Honda, Kia, Smart, Saab, Chevrolet, Volvo, Inifinity, Suzuki, Hyundai

Cea mai extravagantă maşină a fost de departe Infinity-ul, fiind, alături de Suzuki, Hyundai, Volvo şi Saab, una din cele mai rare maşini de pe Twitter 🙂

@PIA_romania a şi oferit nişte premii pentru câţiva respondenţi. Premiile sunt, la alegere:

VW Motorsport Cap

– şapcă branded Audi , VW , Skoda sau Seat + ultimul număr din revista Audi Magazine, AutoEmocion

povestea_unei_pasiuni

– cartea “Povestea unei pasiuni” – Istoria Volkswagen + ultimul număr din revista Audi Magazine, AutoEmocion


Câştigătorii sunt:

@afaith#masinamea e un accelerat care merge incet ca un melc. @PIA_Romania help 😀

@sigheti – Colectia #masinamea. Ce-a mai ramas. Pe bune. http://www.flickr.com/photos/sigheti/sets/72157622100676821/

@FeeXter#masinamea e masina mea si nu o dau la nimeni…pe ea !

@doruasiei – #masinamea Super Nova tati.

@GabrielNedelea#masinamea este un volvo S40 2.0 D din 2005…i love my car!

@altceva – a pornit #masinamea iar @PIA_romania cauta niste cadouri pt #masinamea

@abogdan#masinamea (de fapt a lu’ @lookingatnimphs): VW Polo 1.2 visiniu. (si cu 13 in nr de inmatriculare :D)

@witchie#masinamea e cea mai curajoasa masina din lume: o cheama Costica, e verde, inghite benzina de 60 de ron pe sapt. Si vorbeste.

@cristealizari #masinamea Audi A6

Câştigătorii au fost aleşi în funcţie de mesajele trimise pe hashtagul #masinamea.

Cei care se regăsesc în lista de mai sus sunt rugaţi să îmi trimită până la sfârşitul săptămânii : Nume complet, adresă de mail, număr de telefon, adresă de acasă, folosind formularul de Contact

One thought on “Analiza unui hashtag comercial #masinamea”

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *