Gala Premiilor eCommerce se promoveaza rusinata

De ieri am văzut clipul de promovare a Galei premiilor eCommerce, gală ce premiază cele mai tari magazine online de la noi:

competitia magazinelor online 2009

Doar comerciantii care trec de preselectie vor participa la GPeC 2009. Pentru ca adera la codul de conduita recomandat de noi, primesc certificarea GPeC menita sa ii evidentieze si sa contribuie la dezvoltarea increderii consumatorilor in comertul online. Tu in ce tabara esti?

Gala Premiilor eCommerce 2009 face inca un pas pentru ridicarea standardelor in comertul electronic romanesc. Te-am ascultat si am pus in practica sugestiile tale. Acum a sosit momentul sa te provocam la competitie.

sursa site-ul lor

E trist că se promovează comerțul online la noi doar prin componenta de intimitate a datelor private. Și așa vânzările pe online nu stau atât de bine pe cât ar putea. Mă întreb de ce nu au punctat elemente mai importante din punctul meu de vedere:

– e mult mai rapid și mai comod decât să cauți prin 15.000 de buticuri prin oraș
– compari mult mai ușor prețurile între ele
– ți se livrează acasă
– e de regulă mai ieftin ca în magazinul offline
– ai acces la reviewuri și comentarii
– poți să te afiliezi magazinului
– poți să plătești cash, card, ramburs, transfer bancar, paypal – la magazinele bune mă refer

Ar fi ieșit un clip cu totul și cu totul de altă natură și cu alt mesaj.

Sunt de acord că una din marile obiecții ale românului care nu cumpără de pe internet este că nu se simte în siguranță. Omul vrea să fie sigur că nu îi fură nimeni banii de pe card sau din cont/ nu îi trage țeapă cumva.

Problema nu este că vede cineva că ți-ai luat un router mic, un monitor plat de 17 sau un hard de 160 GB la ofertă. Chiar din contră, dacă e bun produsul, chiar omul va vrea să se știe că l-a luat și că îi place.

Vedeți mai jos clipul de promovare, cu prezervative mici:


De ce e mai bine sa cumperi online… 🙂
Vezi mai multe video Haioase

p.s. De ce râde fata? Probabil că îi place de tip, chiar daca o are mică 🙂

8 thoughts on “Gala Premiilor eCommerce se promoveaza rusinata”

  1. Hei, ai asteptat sa auzi spotul radio? Sau machetele print? 🙂 Iar tu, ca formator de opinie, trebuie sa stii bine ca un spot viral e intentionat exagerat. 🙂

  2. N-am auzit spotul inca si nici machetele de print – link me, te rog, daca le ai. Daca nu, le caut 🙂

    Sa stii ca nu de viral in sine m-am luat, ci de faptul ca promoveaza o idee care nu mi se pare potrivita – intimitatea cumparaturilor – ar fi fost mult mai tare un viral cu un hot care iti fura banii din mana la magazin, in legatura cu siguranta cumparaturilor tale, asta chiar s-ar fi potrivit.

    Cred ca ecommerce-ul trebuie vazut mai mult de atat.

  3. Depinde de cadru si modul in care spui povestea. E o idee venita in 5 minute de pauza la munca 🙂

    Sau ar putea fi – concurs intre Vasile si Vlad – unul shopper pe offline, unul pe online.

    Alte idei de virale?

  4. Titus, ca sa faci un clip viral care sa aiba succes ai doua optiuni:
    – faci ceva impresionant (gen extreme shepherding – Samsung)
    – faci ceva care prinde – sex, funny, etc

    Nu faci viral printr-un mesaj de marketing flat.

  5. Titus, argumentele pe care tu le consideri importante la nivelul anului 2009, in Romania, in Europa… eu le consider la nivelul anului 2002, in Romania. Pentru ca:

    – nu e mai rapid daca nu ai magazine online realizate cu cap
    – compari daca ai ce
    – sedentarismul nu este visul niciunui roman
    – “de regula e mai ieftin pe net” e un mit urban care ar trebui sters cu buretele de sarma
    – reviewuri și comentarii sunt atat de false unele incat put. eu am indoieli ca cineva se increde in ele.
    – nu stiu unde ai invatat e-marketing, dar afilierea pe taram romanesc a fost de fiecare data un esec lamentabil.
    – plata se face la fel si in online si in offline.

    Totul se reduce la incredere pe taramul online.

    Apropos: tu ai cumparat altceva de pe net in afara de echipamente hardware?

  6. @Robotzelu

    Care ar fi atunci argumentele anului 2009 la noi?

    Pentru ca tot ceea ce ai scris mai sus e critica, dat cu piatra si nesustinut de nimic concret.

    Vreau exemple. Serios. La fiecare afirmatie.

    Chiar am cumparat adidasi recent de la mycloset.ro – foarte seriosi oamenii astia. Am cumparat si prelungire de domeniu recent, dar asta de pe international.

    De pe Okazii am luat bicicleta care sta acum in casa mea. La un pret foarte bun, cam de 2 ori mai ieftin decat pe piata.

    Am si vandut pe internet hardware, ce-i drept, dar am vandut.

    Afilierea e praf la noi pentru ca e executata slab : un banner cu ”vand chestii IT” pe un blog despre sentimente normal ca nu o sa vanda nimic. In schimb, Buddha sau Dece au vandut – prin emag.ro – ca sa si dau exemplul.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *