Webstock: Live blog

Am început la Webstock09 – cu Adina de la Daedalus, care ne povestește despre un studiu pe Social Media din România.

photo

Cele mai ”hot” rețele sociale de prin România – Facebook, Twitter și Hi5.

Cum?

Blog, discuți cu experții, discuții de grup cu cei mai activi utilizatori
Grupul țintă al studiului – 18 – 30 ani

4 puncte de vedere – expert, U(Facebook)-U(Twitter)-U(Hi5)

Twitter

Utilizatori – early adopters, bloggeri, au ceva de spus, concentrați pe networking; autopromovare
Oamenii așteaptă o comunicare directă. informații.

Userii de Hi5 nu au nicio idee despre userii de Twitter si vice-versa, divergență de interese.

Facebook – pe Twitter se află liderii de opinie, cei care au ceva de spus, îi ascultă pe userii de Twitter.

Experții – cei care citesc blogurile, tinerii, cei care folosesc Word Of Mouth în decizii, concentrați pe nevoia de apartenență la grup

Facebook – rețeaua care conteză
Utilizatorul – intimitate, control, dacă se simte invadat, te blochează
– locul unde se împărtășesc pasiuni
– loc de relaxare, divertisment

Twitteriștii zic că pe Facebook sunt oameni OK – locul unde găsești

Userii de Hi5 – pe Facebook se găsesc modele aspiraționale 🙂 – Facebook e mai pentru oameni elitiști și rafinați, un loc mai select și rigid

Hi5 – OTV ul Romaniei – cea mai mare audiență de care toată lumea se ferește :)) cocalarii și pițipoancele netului

Există userul nostalgic de Hi5 care are cont și pe Facebook și vede Hi5 ca New York – loc mizerabil unde lumea e la locul ei – interesantă comparație

Hi5 e locul unde se simte lumea apreciată și primește atenție – tineretul
Hi5 e locul nostalgiei celor batrani

Se caută distracție și atneție – nothing new here 🙂

Userii de Twitter despre Hi5eri – not ok, îți vine să îi împuști
Userii de Facebook – sunt mai toleranți decât cei de pe Twitter, nu îi resping, dar tot la superficialitate se referă, entertainment de calitate joasă – umor de ”Vacanța mare”

Concluzii

Hi5 – Orientare către sine, nevoie de atenție
Twitter – Dezvoltare, realizare, inspirație
Facebook – Stabilitate, dependență, apartenență

Între Hi5 și Twitter nu există suprapunere deloc, spre deosebire de Facebook-Hi5, unde userii pot fi pe ambele medii.

Scurtă caracterizare a tipurilor de branduri în funcție de mediu:

Band pe Twitter – înțelepciune, umor sofisticat
Brand pe Facebook – protecție, apartenență, premium
Brand pe Hi5 – răsfăț personal, sexualitate, marcă populară, economy

Multă lume din sală are și cont de Hi5 și de Twitter – testat în sală de Doru Panaitescu 🙂

S-a încheiat prezentarea 🙂
———————————————

Contradicții în Social Media

Bob Rapp – Vodafone – încearcă un experiment – oamenii se ridică și întreabă ceva personal pe cineva care nu cunosc 🙂 unii sunt încântați, alții nu 🙂

Prima lecție de contradicție în Social Media – nu multă lume vrea să spună chestii personale oamenilor pe care nu îi cunosc.

Bob ne arată harta cenzurii în lume – locuri unde poți fii reeducat pentru ceea ce scrii pe blog/Twitter au spui liber. Harta arată surprinzător de plină de cenzură, mai ales în locurile unde regimurile politice sunt nedemocratice.

Din sală – majoritatea oamenilor au citit știri pe telefon-internet și nu din ziare 🙂

Social Media = dialog social – cât de simpatici vrem să fim azi – mulți la mulți 🙂

News – Facebook a făcut ieri suficienți bani încât să își poată plăti serverele

”With great power comes great responsibility” – Spiderman – despre internet și social media. Tot ce faci pe net are efecte în offline.

Twitter – e un loc unde majoritatea vin la petrecere – beau 2 beri , pleacă și nu îi mai vezi niciodată

Bob a arătat un clip – How to stalk people în social media – cum poți să îți urmărești copiii pe social media. E adevărat, mama îmi citește blogul și mă sună după aia 🙂
Facebook – mami te adaugă ca prieten, se uită pe pozele fiului, îi scrie pe wall, ca și cum ar fi lângă el. Sfat – nu da add mamei tale pe Facebook :))

Sfat: Fii sincer pe social media – dacă minți, sigur se va găsi cineva să te investigheze și să te dezgroape 🙂

Manafu: avem bomboane pentru cine pune întrebări 😀

Vodafone are un ghid de social media – ce să publici, câteva puncte de ghidare pentru angajați. Încă nu e accesibil public, ci doar pentru angajați.

Vodafone Romania pe Twitter – @vodafonebuzz și pe Youtube – http://www.youtube.com/user/vodafonebuzz

Gata, pauza!
—————————————————

Microsoft – webdesign și webdevelopment – Todi Pruteanu

De ce oamenii/produsele de MS se aseamănă cu ceapa – au multe straturi 🙂

Anunț – se lansează Silverlight 3 în România – ”un fel de Flash, deși nu-mi place comparația” 😀

A user experience story – cu Michael Köster

– omul a lucrat în ilustrație înainte să vină la Microsoft
– ne povestește despre experiența utilizatorilor, care nu e must have în momentul ăsta, deși ar trebui să fie
– e foarte important cum se simte utilizatorul pe site, nu că e construit în Java/Flex/Silverlight
– produsele trebuie să placă ochiului – ne place, cumpărăm 🙂

Omul este un copy paste developer – dacă merge să ia ceva cod de altundeva și să îl integreze, e perfect, dacă nu, merge la un profesionist.

Michael Koster: e usor sa creezi un design frumos la un site , daca nu are si functie e arta 🙂

Ne prezintă o aplicație cu care poți să vezi ce cutremure au fost recent prin lume. Aplicația folosește multe API-uri de la câteva platforme globale – Google Maps, Flickr, etc.

A venit cu Wiimote, deși Xbox 360 ar fi fost mai bun 🙂 – a integrat Wiimote cu aplicația și poate să o folosească pentru navigarea prin aplicația 3D pe care a prezentat-o.

UX(user experience) contribuie foarte mult la conversia vizitatorilor în clienți. Dacă lumea nu cumpără, atunci la UX trebuie să ne uităm și să adaptăm.

Exemplul cel mai bun de UX – iPhone 😀

Grafica nu este centrul UX, ci faptul că ea contribuie la facilitarea experienței utilizatorului. Nu contează dacă un site e shiny, dacă faptul că e shiny nu contribuie la convingerea omului să cumpere produse de acolo. Așa că aveți grijă cum faceți designurile de site-uri – eu așa o să fac.

Quick fact: 25% din utilizatorii de net au Silverlight – restul nu. Față de Flash, care are peste 90% suport.

Pauza de 30 min
——————————————

Kaspersky – Social Media și virușii

– nu există securitate 100% – da

11 incidente ce au marcat Social Media

  • ianuarie 09 – Spam pe LinkedIn – cu profile de oameni semidezbrăcați și linkuri periculoase. SEO hijack pe Google – nume persoană celebă+naked pictures
  • februarie 09 – Tool de Spam pe Twitter – automatizarea reclamelor și follow x oameni
  • aprilie 09 – K55 worm – pe Twitter ce se răspândește din profil în profil
  • aprilie 09 – adminul de Twitter a fost spart prin Social Engeneering = adminul de Twitter publicase info personale și omul care a spart interfața, a găsit răspunsul la o întrebare de securitate de la alt site.
  • Mai 09 – Email harvest pe Twitter – căutarea de adrese de mail prin Twitter Search => atacuri personalizate
  • Iunie 09 – Spam pe Trending Topics de Twitter și un serviciu Cli.gs – spart și hijacked – au și dispărut. Dacă bit.ly ar fi spart, ar fi o mare mare problemă :). Și Guy Kawasaki a avut probleme cu contul de Twitter, care a fost spart și trimitea Troieni de Mac și de PC.
  • Iulie 09 – Pe Facebook și Myspace au fost niște viermi în mesajele private – KoobFace – videolinks(l-am văzut și eu 🙂 )
  • August 09 – Twitter DDoS attack – a căzut Twitter câteva zile pe web și pe API

Rămâne să vedem ce alte tipuri de atacuri o să mai vedem.

Acum chiar e pauză = 15min

————————————————————————

Back live de la Webstock!

Room Raiders – Bogdana Butnar – MRM

-prezentare despre social networks din perspectiva utilizatorilor

Poți să tragi foarte multe concluzii din ce are omul în casă / pe profilurile de Facebook/Twitter/LinkedIn/Hi5/Neogen/etc. – parafrazarea a unui citat din Malcolm Gladwel – The Tipping Point

Practic, pe rețelele sociale îți primești oamenii în casă și le arăți lucruri despre tine – nu controlezi ceea ce faci pe social networks, pentru că nu poți să mai scapi de ceva care a fost publicat. Toate rămân acolo pe vecie!

Cele mai tari faze de fail pe Facebook – http://facebookfails.com/

Dacă ai multe updates pe rețelele sociale, poți să dai de înțeles că nu prea muncești 🙂

Ai grijă ce publici pe Twitter și Facebook, că s-ar putea să te spioneze concurența.

Dacă schimbi statusurile de relație de pe Facebook, poți să generezi o telenovelă. Bogdana ne explică de ce se stârnesc comentarii așa – că totul e public prin definiție.

Dacă vrei să afli cum să faci profilul de Facebook privat, intră aici.

Ceea ce faci tu pe Facebook îți afectează viața personală în mod grav – când te cerți cu cineva, afli toate update-urile de la fost/fostă – foarte neplăcut. Apoi ajungi la poze – tu cu ea, ea cu ălalalt, grozav, nu?

Ceea ce faci tu pe Facebook îți afectează viața profesională în mod grav – ce faci când intră angajatorul/clientul pe Facebook/Twitter și vede ce faci în viața privată. De exemplu, dacă zici pe Twitter că pleci din firmă și vede șeful înainte să îi spui, e nasol.

Dacă intri pe un social network, îți vinzi viața cu un click pe Terms of Service – agree ::))

Frumoasă prezentare – multe aplauze!

————————————————

Next prezentation – Sharifah Amirah, Frost & Sullivan – Social Net-working

– cere un voluntar de 30-40 de ani, ca să fie timekeeper

E o prezentare plină de grafice și cifre, despre cum va folosi corporația Social Media în viitor – concluzia – este loc destul 🙂

Influențator = cineva care poate convinge pe altcineva din sală să cumpere ceva – studiul arată că sunt 10% influențatori în rețelele sociale -cei către care e bine să îți targetezi mesajele

Similar cu Bogdana – să nu presupunem că ce punem pe net e privat – nu e! Aveți grijă ce puneți pe net.

————————————————

Next,

Stephanie Jackson, Vodafone – Mobile Internet

Primul test – puțini oameni nu folosesc internetul pe mobil. Majoritatea o fac. Doar suntem la Webstock 2009. Din nou, prezentarea e plină de research și statistici, grafice – vedem trenduri în creștere peste tot în lume, cu toată criza asta cu tot.

Oamenii stau pe net pe mobil pentru că vor să fie conectați mereu, vor să afle lucruri noi. Stau majoritatea timpului pe social networks.

De ce nu folosesc oamenii netu pe mobil – că nu au nevoie, că e scump, că nu e clar la ce folosește 🙂

Companiile vor pe mobi, pentru că au acces continuu la consumator și pot beneficia de buzz imediat.

Cum se fac bani din mobile : reclame, producție de aplicații, magazine mobile, producție de reclame, intermedieri. – se monetizează ușor și are CTR mare(peste 1,15%, mai mare decât pe web)

Branduri pe mobil – luxury, gadgets, mașini, ong-uri, bere(FMCG)

—————————————————————–

Mihai Pricop , de la Adobe (va vorbi despre – Collaborative Web) , ne povestește că nu prea se pricepe la social media – abia de curând a învățat să adauge oameni pe Facebook.

tipul a făcut un pic de caterincă la început 🙂 apoi a continuat așa.

Net=instant satisfaction

Deci prezentarea a fost despre Adobe Collaboration Center – nu prea am înțeles mare lucru din show 🙂 A fost draguț, dar nu foarte clar.

——————————————————————-

Prezentarea lui Radu de la Kinecto o găsiți la articolul despre Orange Online Meetup

——————————————————————-

La prânz am avut ocazia să îl cunosc pe Bob Rapp, de la Vodafone și despre care o să vă spun mai multe despre el într-un articol mâine luni 🙂

——————————————————————-

După prânz, a început secțiunea de workshopuri și sunt prezent în sala de Blogging:

Aici vorbesc astăzi în prima parte :

Alex Cristache, Blogsessive.com – Organize your blog like an A-list blogger (15′)

Organizarea Blogului:

Principii – navigare ușoară, conținut ușor, profesionism, accesare mai multe pagini
Navigare – categorii și pagini – foarte bine separate – paginare sus, categorii pe dreapta – TREND
In depth linking – related posts, categorii, posturi populare – așa convingi userul să exploreze blogul

Butoanele de RSS, Facebook, Twitter – amplasate vizibil – zice eu, pe dreapta sus 🙂

Pune linkuri către articolele cele mai comentate – tot dreapta sus 🙂

Excerpt – să ți-l faci singur – de ce? Care e relevanța excerpt-ului vs. more?

O chestie importantă! Trebuie omul să afle chestiile cele mai importante din primul ecran.

Plugins și Widgets – doar stritul necesar și neapărat de la WordPress.org, pe cât posibil – altfel există riscuri de securitate.

Trolli – adică ăia care te înjură sau fac spam – ignoră-i, filtrează-i

Alex Negrea, Buddha.Voce.ro – From Blogger.com to Pro Blogger (15′)

Contează cum scrii și nu neapărat tema genială.
Ca să ajungi PRO trebuie să scrii pro, să fii pro, să ai un brand pro.

Ai grijă ce poreclă îți spui și ce este, pentru că nu mai scapi de ea apoi.

Pagina Despre e foarte importantă. – te definește pe blog și are cele mai mari accesări de pe blog.

Da, Alex ne arată așa da și așa nu – Costin și Piticu. Piticu e moderator și a ajuns așa nu în exemplu :))

Poza e foarte importantă – color, profi și peste tot aceeași – Twitter, Facebook, etc.

Ca problogger – trebuie să ai umor și carismă 🙂

Blogatu a pus și el o întrebare – Când poți deveni problogger? R: Nu poți deveni în 2-3 luni problogger :))

Costin Cocioaba, IBU ProTV & Re:Fresh.ro – How to promote your blog brand (15′)

– reclamă personală la început – 🙂 promo pentru Re:Fresh
ReFresh a apărut din necesitatea arhivei deciziilor din Online – nimeni nu prea știa cine ce decizii ia și de ce, nu erau lucrurile la un loc.
Notele de subsol fac diferența – știi cine despre ce vorbește.

Implică-te pe lângă blogul în sine – fă un tool, implică oameni influenți în proiectele tale, fă o arhivă citabilă.
Implică-te activ la evenimente – text, video, foto – să arăți că ai fost acolo 🙂

Poziționare: blogul de nișă – obiectiv, fapte, arhive, research versus chestii personale. Nu urmări sfaturile random date de bloggeri de câteva luni care se dau experți – fă research.

Cere feedback de la alții – obligatoriu 🙂 Iese ușor, că lumea e cârcotașă.

Testează fără frică multe chestii. Marketing afiliat. Targetare. Nișe noi. Experimentează.
Zoso face cu webara.ro – 60-70 de unici – 350 lei/lună.

ReFresh – a vândut bilete la events – 100 Euro pe RoNewMedia, 1200 RON – Powercamp

Catalin Zorzini, Inspired Mag – Launching a niche blog (15′)

Bloguri de nișă în engleză – creativitate, timp liber, învățare, primire de feedback, nu o să faci bani în primele 3 luni, ci abia mai încolo, te bazezi pe ce știi să faci, pe ce vrei să faci și știi că vrei să înveți 🙂

Analizează piața și vezi ce nișă alegi în funcție de ce poți face tu mai bine decât primii 10 de pe nișa respectivă – ce valoare adăugată poți aduce.

Nișă SUA – bloguri de Webdesign și inspirație grafică, freelancing, aplicații de mobil, aplicații web – nișele care scot cei mai mulți bani

Fă research.

Planifică teme de articole pe termen lung.

Surprinde cititorii cu câte ceva nou 🙂

Cam asta am auzit la Workshopul 1 despre bloguri
—————————————
Urmează Workshop 2 cu

Blogging – Part 2

Ionut Oprea, StandOut – Blogvertising (15′)

Primele campanii pe bloguri în România au fost făcute prin STANDOUT, adică unde lucrez eu 🙂

Avem un studiu de audiență pe bloguri, făcut în primăvară, pe marile bloguri din România.

Ionuț ne prezintă cum arată harta blogosferei – pro, femei, nișă.

Ce oferim pe bloguri? – expunere, discuții favorabile, efecte virale, trafic – pentru clienții care doresc o campanie pe bloguri.

Ce facem la STANDOUT? – învățăm bloggerii să creeze conținut pentru clienți, pe clienți să facă o campanie pe bloguri.

Nu facem la STANDOUT – ”advertoriale”, ”punem bannere, așa să meargă” fără obiectiv, ”facem trafic” fără strategie de trafic, ”facem vânzări” – fără strategie de conversie și vânzare.

Blogvertising-ul este modul de gândire în campaniile integrate pe social media, care presupune un mix de conversații, display, viral și articole, cu scopul de a promova un produs/serviciu.

Exemple de campanii de succes – Germanos Widget, Maretti.ro – blog tematic, Puma pe bloguri tematice – concurs cu premii, Ursus te duce la mare – campanie pe bloguri – cu concurs și premiu – dus la mare.

Bloggeri:

Cifre de audiență – 500/zi tematici, 1000/zi generalist

Calitate

Comunitate

Conduita

Contact(at)standout.ro

STANDOUT are rolul de a ”opri” agențiile să distrugă blogurile cu overlayere sau alte chestii de astea 🙂

Care sunt nișele care pot fi exploatate? – Nu avem TechCrunch, NGadget, nu avem un site de turism, etc.

Bobby Voicu – Blogul tău = Clubul tău

Cum faci bani? – vinzi bilete la intrare 🙂

Indirect:

– oamenii importanți din club – DJ, barman, patron, contabil 🙂

DJ= blogger – dacă e prost – oamenii pleacă

patron = deținător – dacă nu sunt WC-uri, chiar dacă DJ-ul e bun, oamenii nu mai vin

Dj-ul – Vinde CD-uri, scoate albume, etc. – faci cărți din articolele de blog, mixează la radio, scrie articole pentru alte site-uri, emisiune la radio despre blogging, ține cursuri, etc.

Fă un magazin online pe blog – vinde ceva ce o să cumpere cititorii.

(no questions)

Radu Spineanu, 2 Parale – Affiliate Marketing (15′)

– e prima data când folosește un clicker.

Alegerea, Targetarea, Promovarea

– marketing afiliat – total diferit de advertising

Cel mai puternic afiliat de la 2parale este un site de cocalari – cel mai cumpărat brand – produse de punkrock – Iron Fist. cel mai vândut produs este o pereche de pantofiori cu verde și argintiu – 106 RON.

Interesant.

90% din site-urile care vor face bani din afiliere nu au fost încă făcute.

Gata pe ziua de azi live blogging-ul. Maine scriu un rezumat și niște concluzii. Până atunci mă duc la gala de premiere!

Sper că v-a plăcut Webstock prin mâinile mele. Salve!

17 thoughts on “Webstock: Live blog”

  1. Pingback: Webstock ruleaza! | mihai-irinel.ro
  2. Pingback: Webstock 2009 - Un eveniment reusit | ~» swaMp blog «~
  3. Pingback: Webstock 09: aftermath | Tibi Puiu
  4. Pingback: Webstock – Concluzii si cuprins | Titus Blog
  5. Pingback: apPRentice.ro » Am văzut… Webstock 2009

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *