Știu că sună dramatic titlul și că în mod normal nu se potrivește cu o conferință corporate, însă de data asta, mi s-a părut cea mai relevantă idee pe care am putut să o desprind de etajul 21, din Intercontinental.
E mai ieftin să fii responsabil, decât să comunici că ești
În traducere liberă, asta înseamnă că trebuie mai întâi să începi să fii responsabil în procesele interne, să economisești, să reciclezi și să reutilizezi ceea ce se poate, să reduci costuri și consumul de energie/materie prima, pentru ca apoi să te poți concentra pe campanii extensive la nivel social sau de mediu, pe care să le și comunici în consecință.
Nu o să insist foarte mult asupra conținutului brut al conferinței, pentru că a fost destul de tehnică, în ambele zile, cu multe date și statistici, multe procese și metode. Acesta a fost și motivul pentru care nu am făcut live blogging, ci live tweeting de la eveniment, atât cât se putea menționa pe Twitter:
Date statisitice:
152 Tweeturi pe toată durata conferinței, distribuite așa:
Neatza. Catalina Paslaru, CSR Officer la Orange, ne povesteste despre Orange 2012 si promisiunile CSR ale companiei. #csr10
Orange promoveaza simtul de eco-citizenship – prin produse verzi, initiative interne, parteneriatele cu ONG-urile si prin voluntariat #csr10
Doua dintre initiativele Orange la nivel de CSR – sistem automat de inchidere a calculatoarelor si Biciclete cu cravate(bike sharing) #csr10
Am mai aflat cum se selecteaza si se acorda numerele pt donatii. Trebuie sa ai experienta in stragere si gestionare de fonduri #csr10
Pana in 2011, Orange si-a propus sa colecteze 2% din telefoanele mai vechi de 2 ani #csr10
Next-up Enel – misiunea lor contine deja o promisiune de CSR, asa strategia e construita pe baza ei #csr10 http://bit.ly/cqD9R7
Reputatia companiei se apara cu ajutorul unui consiliu de adivsori care analizeaza indicatorii de reputatie – deci externalizam #csr10
16% din reputatia unei corporatii provine din gradul ei de responsabilitate #csr10
Exista 4 tipuri de Greenwashing – zgomot, nefondat, insufcient comunicat si adecvat #csr10
E mai ieftin sa fii responsabil decat sa comunici ca esti responsabil #csr10 Nice one
Dezbatem consumatorul responsabil la #csr10 Ei reprezinta sub 10% din total, deocamdata. E complicat pentru ei sa inteleaga CSR-ul
Exista un site care compara nivelul de responsabilitate al companiilor din spatele produselor – http://bit.ly/TVgc2 #csr10
MioBio.ro – business organic, care a pornit din nevoia de o viata sanatoasa. Ioana Paun era gravida cand i-a venit ideea #csr10
Produsele bio au aparut in anii ’20 si au explodat in perioada hippie, datorita curentului anticonsumatorist #csr10
O persoana foloseste in medie 10 produse cosmentice pe zi #csr10 #biofacts
Un produs cosmetic standard contine in medie 20 de substante chimice #csr10 #biofacts
Produsele bio se cumpara pentru ca nu au ingrediente sintetice/reamintesc de gusturile din copilarie – peste 50% #csr10 #biofacts
Dap, CSR nu e un exercitiu de PR, cu Rob Challis #csr10 http://bit.ly/blaoJh
Facem un exercitiu de diferente culturale-superstitii in culturi diferite. CSR-ul inseamna ceva pt manageri, altceva pt. omul de rand #csr10
Companiile au inceput sa raporteze activitati de CSR in 2002 erau 23%, in 2008 sunt 80% din top 100. #csr10
Incercam sa definim CSR-ul cu ajutorul publicului din sala la #csr10 Le lipseste traducerea in sustainable business. Cum faci afaceri?
CSR=investitie #csr10 deci astepti un return. E la fel ca training-ul angajatilor – daca ii pregatesti, iti sunt loiali
Acelasi exercitiu pentru sustenabilitate = stim ce se astepta de la noi, pt ca am intrebat, si actionam in consecinta #csr10
CSR-ul privit din perspectiva investitorilor-cum ar reactiona ei daca ceva ar merge prost in compania ta, dpdv al responsabilitatii? #csr10
Problemele de responsabilitate se propaga in tot sectorul – vezi crah-ul bancar monidal de acum #csr10
Cel mai bun client e ala pe care il ai #csr10 good one
Banii pt CSR se obtin cu analize risc – beneficiu, cu cat ai mai multi oameni de partea ta, cu atat ai sanse mai mari sa iei bani #csr10
Next up, Pierluigi Orati – http://bit.ly/9birPZ – consultant independent de CSR, vorbeste tot de CSR vs. PR #csr10
CSR-ul nu rezolva toate problemele lumii si trebuie sa mearga mai departe de consensul PR-istic. Rezultatele vorbesc #csr10
Sesiunea despre CSR for a Cause e mult prea tehnica si vizuala ca sa o pot twitteri #csr10. subscriu la ce zicea @CorinaGeorgescu
1 miliard de $ investiti de @intel in educatie, pana acum – acces la educatie si la tehnologie. #csr10
CSR Europe – reteaua de responsabilitate sociala cu un ppt plin de logo-uri – 75 de membri(corporatii) #csr10 http://bit.ly/3V7UWT
Un concept mentionat pentru prima data in ’86 RT @adrianciubotaru: azi am aflat de greenwashing: http://bit.ly/2koysr #csr10
Din cate am inteles, n-ai niciun motiv pentru care sa nu te apuci de sustainable marketing. Trebuie doar sa treci de directori #csr10
Pana la urma tot la discutia CSR cu obiectiv ajungem. E normal sa urmaresti ceva 🙂 Doar nu il faci de amorul artei #csr10
Teme grele de dimineata – cum iti convingi boardul sa investeasca in CSR. Incepem cu o bucata academica, via Dumitru Bortun #csr10
La #csr10 aflam ca vulcanul islandez ne-a scutit de cateva sute de mii de kg de CO2(avioane anulate).
@serbanmedia RT @clickio: Statistic, vulcanul ne-a facut un bine.A emis 1/2 din norii de CO2 care ar fi rezultat din zboruri :)) #csr10
si CEO-ii sunt oameni, cu sentimente, valori si aspiratii. Invata arta de a vorbi cu ei si o sa obtii investitii in proiectul tau #csr10
Lectii de baza in procesul de vanzare ONG-Corporatie – documenteaza, gaseste limbajul perfect pentru interlocutor, sustine cauza #csr10
Dragos Dehelean ne povesteste dsp cum poti sa canalizezi comunicarea ta pe social media,ca sa te ajute in business #csr10 Nu, nu e ipocrizie
.@clickio on stage la #csr10 A inceput cu un tonus nou. Oamenii de Social Media vorbesc despre pasiunile lor/cauzele pe care le sustin
67% din oamenii prezenti la #csr10 ar folosi Social Media pentru promovarea actiunilor de CSR, intr-o lume ideala 🙂
1% din oamenii prezenti in social media au o retea mai extinsa decat reteaua de contacte offline si au influenta in cercurile lor #csr10
La #csr10 vorbim de @taraluiandrei , exemplu de comunicare CSR in Social Media – pe Twitter, Facebook si Jurnal
25% din utilizatorii de social media se uita, restul de 75% publica, scriu, raspund #csr10
Raportul anual de CSR da culoare si fata umana companiei tale, pe langa rap. clasic #csr10
#csr10 in continuare, Rob pune accentul pe coerenta ratiunii de a facd CSR, corelata cu business-ul
Raportul de CSR e ca mersul pe bicicleta. Daca nu te urci pe ea, nu o sa inveti niciodata #csr10
Au mai scris despre CSR 2010 – Adrian Ciubotaru, Elena Cîrîc, Corina Georgescu.
Concluzia mea proprie și personală e că mi-am întărit credința că CSR-ul vine din mult bun simț față de resursele consumate. CSR-ul trebuie să fie parte din cultura organizației, în comportamentul fiecărui angajat. Nu e însă suficient, fără un sistem coerent de raportare.
One thought on “CSR 2010 – porneste din interior”