Linkuri scurte sau linkuri lungi

shortlink chainPovesteam mai de dimineață cu un prieten despre utilitatea linkurilor scurte(de tipul celor de la bit.ly sau alte servicii de gen). El nu înțelegea de ce public pe Facebook/în statusul de la Yahoo Messenger un link scurt, în loc sa pun întreaga adresă a articolului. Răspunsul e unul destul de simplu și de tâmp, în cazul ăsta – mi-era mai comod așa, să iau direct de pe Twitter linkul pe care îl publicasem și să îl plasez pe Facebook și ca status la Yahoo Messenger.

Chestiunea e mult mai adâncă de atât. Dacă nu era, rămânea articolul ăsta un 3 liner și atât. Shortlinkul e mai avantajos din următoarele puncte de vedere:

– e ușor de publicat pe Twitter
– îmi contorizează numărul de clickuri și preluări
– îmi arată cine mi-a preluat linkul

Deja argumentele de mai sus sunt suficiente încât să te convingă să folosești linkuri scurte. Dezavantajul teribil al acestor linkuri este din punct de vedere al brandingului și al motoarelor de căutare – Google, spre exemplu, te indexează mult mai ușor în momentul în care dai un link complet spre blog vs. un link scurtat. Acum rațiunea a doua nu se justifică în cazul statusurilor și al linkurilor date pe Facebook, pentru că ele nu sunt indexate. Acolo primează primul dezavantaj – ochiul cititorului care nu recunoaște linkul blogului preferat, ci vede un serviciu generic. Cu atat mai mult acum, cand mișună zeci de viruș prin sistemele de chat.

Eu folosesc linkuri lungi în momentul în care trimit către alte bloguri, în cadrul articolelor. În rest, vreau să știu câte clickuri se dau pe linkul respectiv, câți oameni îl preiau și de aceea bit.ly/(cod link) apare cel mai des in Tweet-urile, Update-urile de Facebook și statusurile de Messenger/Gtalk.

*sursa foto

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *