LE: de vizitat până pe 20 Mai
Nu e reclamă pe bune, ci un fel de propagandă amestecată cu crearea de cerere pentru niște produse făcute pe bandă rulantă de industria sublimă și performantă a României din anii comuniști. Textele sunt foarte haioase, exprimările sunt în ton cu vremurile și desenele denota o naivitate jucăușă a unei ramuri inexistente – marketing-ul românesc predecembrist.
Totuși, sunt de remarcat câteva tehnici de manual, aplicate cu stîngăcie, într-un mod în care nu poti să te abții să nu zâmbești puțin – Se dă problema….noi suntem soluția (un exemplu foarte fain din Tulcea). Trecem acum la chestii mai serioase. Printre brandurile pur românești, am văzut și câteva interantionale + niște supraviețuitoare ale epocii comuniste:
Branduri de la Noi:
Ursus:
de la asta
la asta
Elita:
de la asta
la astaAntinevralgic
a inceput așa:
si a ajuns la:
*printre puținele campanii care au ajuns pe adsoftheworld.com , despre care am mai scris mai demult.
Branduri internaționale
Nivea
a inceput asa:
si a ajuns asa:
sau
Knorr
care a inceput asa:
si a ajuns asa:
Ca să le vezi pe toate, trebuie să vizitezi expoziția de la Institutul Cultural Român:
Dacă tot nu te-am convins, citește mai multe pe Știri de bine:
Expozitia realizata de Ucu Bodiceanu si Ancuta Lacramioara Chis pune fata in fata publicitatea din epoca interbelica si cea din perioada comunista. Materialele folosite sunt fotocopii ale unor printuri aparute intre 1929 si 1986 (aproximativ) in diverse almanahuri si periodice romanesti.
One thought on “Un paradox – reclama in era comunista”