Ultima tendință în materie de rețele sociale este polarizarea. Dacă la început utilizatorii erau împrăștiați pe multe rețele atomizate, mai nou, ei se adună încet-încet în jurul câtorva rețele puternice.
Treaba asta se întâmplă din două motive:
- prietenii lor se mută pe rețeaua mare, pentru că au fost chemați acolo de alți prieteni de-ai lor
- rețelele mici se închid, devin prea aglomerate de reclame sau sunt cumpărate de rețelele mari și apoi închise sau trase pe linie moartă.
Rețelele sociale care încă mai atrag utilizatori, au înțeles că trebuie să se schimbe și să depășească stadiul la care sunt.
LinkedIn, rețeaua despre care povestesc acum, a înțeles că nu poate să mai fie doar un set de CV-uri online foarte potrivit pentru oamenii de recrutare și de sales.
Am intrat azi pe linkedin.com, pe unul din grupurile pe care îl administrezi și mi-au plăcut următoarele schimbări:
- au unificat discuțiile și news items într-un singur tip de mesaj, pe care îl publici în cadrul grupului
- au simplificat navigarea și interfața grupului, acum vezi toate discuțiile pe pagina principală a grupului
- au pus accentul pe social tools – comment și like, exact ca pe Facebook
- au introdus un box lateral cu discuțiile pornite de Managerul Grupului, foarte util pentru anunturile importante sau pentru topicurile oficiale
- poți să organizezi cum vrei discuțiile din Manager’s Choice, deci să promovezi discuțiile în funcție de momentul campaniei/conversației.
Asta au fost primele 5 caracteristici noi ale grupurilor, pe care le-am prviit din perspectiva omului de comunicare in Social Media – e din ce în ce mai aproape de a fi utilizabil cu succes într-o campanie de care mă voi ocupa începând din 15 iulie 🙂
Rămâne de văzut cât de mult vor reuși cei de la LinkedIn să atragă și să țină utilizatorii pe site, ba mai mult, să îi facă să se întoarcă zi de zi, ca să citească noutățile.
Datele din AdPlanner nu arată tocmai bine, deși ambele rețele sunt pe un trend de creștere, în comparație cu Facebook:
Traffic statistics
|
All traffic statistics are estimates
|
Country | Worldwide | |
430K | 74M | |
320K | 37M | |
Reach
|
3.2% | 2.4% |
Page views
|
8.1M | 1.9B |
Total visits
|
1.2M | 210M |
Avg visits per visitor
|
3.7 | 5.6 |
Avg time on site
|
8:10 |
Traffic statistics
|
All traffic statistics are estimates
|
Country | Worldwide | |
4.2M | 1.2B | |
3.2M | 540M | |
Reach
|
31.3% | 35.2% |
Page views
|
800M | 570B |
Total visits
|
39M | 19B |
Avg visits per visitor
|
12 | 34 |
Avg time on site
|
16:40 | 23:20 |
LinkedIn are, în comparație cu Facebook:
- De 3 ori mai puține vizite/vizitator
- De 30 de ori mai puține vizite
- De 100 de ori mai puține afișări
- de 10 ori mai puțini vizitatori unici/lună
pentru România
Bonus: Clipul de prezentare pentru noilor caracteristici LinkedIn
One thought on “LinkedIn preia din modelul Facebook”