Asa nu – un newsletter care se vrea amuzant

Disclaimer: am văzut şi cazuri mai rele de newsletter-e, însă şi brandurile erau slabe, aşa că nu avea cum să le facă mai rău mesajul şi grafica respectivă

Cine îmi citeşte blogul mai des ştie că nu am obiceiul să înfierez sau să critic, doar în cazuri extreme. Cred că fiecare campanie are la bază nişte planificare şi nişte muncă în execuţie care trebuie respectate, că doar oamenii ăia nu-s plătiţi degeaba(bine, unii sunt, dar nu despre ei vorbesc).

Zilele trecute, mi-a trimis Laura un email cu un newsletter Lee Cooper. N-am nimic cu brandul, cred că sunt blugi ok, însă atunci când am văzut emailul de mai jos, mi-a cam scăzut entuziasmul pentru ei:

click to zoom

Am tot încercat să îmi dau seama ce urmăresc cei care au făcut newsletter-ul ăsta, nepersonalizat în niciun fel şi căruia îi lipseşte complet “fairy dust”-ul.

Acum un an de zile am participat la un training ţinut de Michael Conrad, prin gărdiniţa Cannes, despre standardele în creaţie(descrise pentru întreaga publicitate, însă aplicabile şi în online). În cazul în care nu ştii, Michael Conrad este Preşedintele Berlin School of Creative Leadership Worldwide, Zürich.

Metoda de stabilire a standardelor, care ne-a aratat-o Michael Conrad, e bazata pe 4 elemente:

– sistem de notare de la 1 la 10 (10 mare, 1 mic)
– 1-4 TIVO sau de evitat
– 5-7 WTSA(Want to see again)
– 8-10 7+ Award Winners

Fara alte introduceri – Sistemul de standarde creative:

[…]

5. Innovative Strategy – e ceva nou, nu s-a mai vorbit in felul asta despre produs, abordarea strategica pe USP este total noua

4. Cliche – well…cred ca stim aici ce e un cliseu – pare ca ai mai vazut ideea undeva
3. Non-competitive – cand reclama nu prezinta un USP, cand produsul e prezentt destul de ”as is”, nepunandu-se accentul pe ceva in mod hotarat.
2. Destructive – executia publicitara e mai slaba decat brandul in sine si ii face mai mult rau. se intampla cand agentiile fac lucrari superficiale sau nepotrivite
1. Appaling – pe romaneste – revoltator, insulta o anumita categorie umana in mod explicit sau implicit – watch out for this one!

Acum eu i-am dat reclamei un 2, pentru că, din punctul meu de vedere, execuţia e mai slabă decât brand-ul.

Cred că modul cel mai simplu prin care poţi să evaluezi newsletter-ul în contextul brandului e dacă intri pe site-ul lor şi compari vizualurile.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *