Brainstorming pe Twitter #rebrandLife

Am amânat ce am amânat articolul ăsta, pentru că am vrut să aştept rezultatele oficiale de hashtag de la Friends Advertising. Ei le-au publicat pe blog săptămâna trecută, unde au povestit cum a decurs toată acțiunea.

#rebrandLife sau povestea unei intrebari

Zilele trecute s-a intamplat ceva. Cineva a pus o intrebare grea. Atat de grea, incat i-a incurcat serios pe cercetatorii Institutului Sturmdrang. Asa ca au decis sa foloseasca puterea celor din jur pentru a raspunde.

Așa a ieșit un brainstorming pe Twitter. Hai să vedem cum a decurs, după care trec și printr-un How To scurt, așa ca să ne jucăm și altă dată cu ideile.

Sorin Trâncă a pornit conversația pe Twitter cu următorul tweet:

sorintranca My most important client, God, just asked 4 a rebranding of His main brand, Life. Can anyone contribute with some slogans, pls #rebrandLife

Nimic oficial, niciun nume de companie, ci doar un brief simplu, despre care putea să vorbească aproape oricine, drept pentru care foarte mulți au contribuit la conversația din jurul #rebrandLife

Friends au pus pe blog 281 de tweeturi, însă cu toate retweet-urile și menționările suplimentare, am calculat că s-au strâns undeva la peste 400 de menționări pe Twitter a #rebrandLife și alte variațiuni asemănătoare. Asta în doar 48 de ore.

Totuși lucrurile n-au mers de la sine, așa cum nu merg niciodată.

Sorin a ajutat creșterea hashtagului prin faptul că a apelat(după prima zi) direct la utilizatorii de Twitter cu mulți urmăritori și care ar putea să își exprime ușor părerea despre #rebrandLife:

sorintranca Help me keep this Client happy #rebrandLife @jaunetom @cineandreea @mariadermengiu @geea @AlenTodorov @crocodilu @futacu @TheAlecs @bogdana

sorintranca Let’s #rebrandLife by 2nite, 22:00 @ereena @dragosroua @bucurenci @adrianciubotaru @voiculesti @motonio @vivianaball @MonicaMihai @annegreen

sorintranca Girls, pls #rebrandLife @losangelista @TheAlecs @isabinuta @dianabobar @adelapreda @CarinaSava @GabiEnescu @catalinabanica @violetaloredana

sorintranca Guys, Life needs your talents @Mircea_Popescu @stephenrdbuss @adrianswebs @titus_k Calin Biris @calinbiris @btholteanu @matasel

Tweet-urile de mai sus au venit la interval de 3 ore unul față de celălalt și au asigurat un flux constant de mesaje de-a lungul zilei 2 de branistorming pe Twitter. Fără aceste mesaje, oamenii și-ar fi pierdut treptat interesul pentru campanie și numărul de mesaje nu ar mai fi fost atât de mare.

Rămâne întrebarea: cine era clientul?

Acum să vorbim puțin la modul general.

Cum poți să faci brainstorming pe Twitter?

În primul rând, ai nevoie de o idee care poate fi discutată pe Twitter. Oamenii reacționează pozitiv la amintiri, emoții, lucruri despre care pot să aibă o părere(fotbal, femei, politică, religie, social media). Așadar, trebuie să traduci conceptul venit de la client în ceva pe care oamenii pot să îl interiorizeze și despre care pot să își formeze rapid o părere.

De ce rapid? Twitter este un mediu în care informația se depreciază rapid, așa că în momentul în care utilizatorul vede Tweet-ul tău, are cîteva minute la dispoziție până când e furat de un alt Tweet mai interesant. Ai nevoie ca omul să își formeze o părere rapidă, în minutele în care i-ai captat atenția.

Apoi ai nevoie de un vehicul – un utilizator de Twitter cu mulți urmăritori(1500-2000, minim), care să pornească și să întrețină discuția. Dacă nu ai, cumperi unul.

După ce îi dai drumul campaniei, să nu te aștepți să ia foc de la sine. Strânge vreascuri, aruncă-le pe foc la început, după care caută bușteni, care să întrețină arderea.

Traducere: caută utilizatori de Twitter pe care să îi convingi să îți poarte mai departe mesajul.

Ultimul pas este să îți stabilești durata acțiunii. Dat fiind faptul că Twitter e un mediu cu depreciere ridicată, nu lungi o acțiune de genul ăsta mai mult de 2-3 zile, pentru că oamenii își vor pierde interesul pentru idee, mai ales dacă nu au nimic de câștigat direct din ea(a se citi premii)

Concluzia: Planifică atent ideea și brainstorming-ul pe Twitter, discută cu câțiva utilizatori să te ajute, susține conversația și măsoară rezultatele la final.

Sursa datelor despre #rebrandlife:
Fishington Post – blogul Friends Adverstising

One thought on “Brainstorming pe Twitter #rebrandLife”

  1. Pingback: Tweets that mention Titus Blog » Brainstorming pe Twitter #rebrandLife -- Topsy.com

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *