Cele mai mari greseli pe care o companie le poate face in Social Media

Am pornit articolul de la o întrebare de pe Quora.com și m-am gândit că ar fi util să discutăm un pic mai în detaliu despre piața de la noi.

Ca în orice domeniu aflat la început, e loc destul de făcut greșeli și greșeli s-au tot făcut de câțiva ani, de când lumea e activă pe Facebook, Bloguri, Hi5, Twitter sau pe vechile forumuri (unde, dincolo de bannere, nu prea avut nimeni curaj să se bage).

Așa cum am scris și pe Quora, cele mai mari 3 greșeli, din punctul meu de vedere, pe care le poate face o companie în Social Media sunt:

  1. Cenzură excesivă – nu vorbesc aici de înjurături și atacuri la persoană. Astea cad din start. E vorba de conversațiile care nu-ți convin, care abordează un subiect incomod. Dacă le tai pe pagina ta, pe blogul tău, atunci cei care le-au inițiat se vor muta pe alte canale, unde nu mai ai controlul.
  2. Nu recunoști că ai greșit – tehnica ascunsului mizeriei sub covor nu funcționează pe internet. De fiecare dată se găsește cineva să o descopere și atunci te-ai fript. Nu merge să  dai texte de PR și să speri că lumea uită. Vin 2-3 comentatori cu linkuri și argumente și te fac praf.
  3. Te porți ca un roboțel – nu folosi niciodată scripturi de publicare a conținutului automat pe rețelele sociale pe care vrei să fii prezent. Obții exact zero conversație.

Dincolo de astea, mai putem nominaliza concursurile de like-uri, articolele plătite pe bloguri scrise analfabet, campaniile de recenzii făcute de oameni care nu se pricep, concursurile cu premii foarte foarte mici și alte dude ale online-ului românesc.

Cred că e loc de dezbătut apropo de greșeli pe care le fac brand-urile în Social Media, având în vedere că sunt câteva mii de pagini doar pe Facebook.

5 thoughts on “Cele mai mari greseli pe care o companie le poate face in Social Media”

  1. Cred ca mai putem aminti si faptul ca o companie se incrie ca o persoana si vrea sa te adauge ca prieten. Nu vreau sa ma imprietenesc cu o companie. Daca imi place de ei, vreau sa apas butonul Like.

  2. Pingback: Blog de blog 2010 « Ciprian
  3. Cea mai mare greseala pe care o companie serioasa o poate face in social media este sa ignore complet fenomenul. In rest, corect ce zici tu.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *