Cunoaşte-ţi clienţii – primul pas către un conţinut de calitate

Guest post scris de Flo(siteguru.ro)

M-am uitat pe forumuri, pe bloguri, pe ici pe colo…cam peste tot se spune una şi bună…că îţi tebuie conţinut de calitate şi unic. Nu am găsit nicăieri ce înseamnă conţinut de calitate şi cum îl creezi…am găsit tot felul de articole în care suntem sfătuiţi…scrie cu bold treburile importante, pune un titlu bine ales, sugestiv etc, scrie fără greşeli…şi cam atât.

Majoritatea proprietarilor fac exclusiv publicitate tradiţională. Sunt mulţi deţinători de site-uri în România care se chinuie cu disperare să capete linkuri, să le cumpere, să le schimbe (three way, two way, de oricare way numai link să fie), să cumpere trafic, să plătească multă publicitate (de cele mai multe ori slab targetata), să aibă un design şi un domeniu bun, să îşi optimizeze paginile după cuvinte cheie, să facă telemarketing.

Content marketing-ul este subestimat

Subiectul acesta despre content marketing este discutat numai între specialiştii în online, în comunităţile lor. Cei mai mulţi proprietari de site-uri nici nu visează să optimizeze conţinutul sau să creeze, periodic, conţinut nou. Singurul content de pe majoritatea site-urilor de prezentare este despre companie şi realizările ei, şi foarte mult despre produse.

Cui îi pasă de produse?

Oamenilor nu le pasă de produse, le pasă de soluţii la problemele şi nevoile lor. Şi dacă nu le găsesc repede când ajung pe un site, vor plecă aşa cum au venit.

De ce conţinutul este atât de important?

Punctul de plecare pentru cei care vor să afle mai multe despre un produs/ serviciu este, de cele mai multe ori, web-ul. Un site care are conţinut de calitate (şi aici intră toate formele de conţinut: text, video, podcast, ebook, foto, tool-uri etc.) poate veni în întâmpinarea celor care caută informaţii. Un astfel de site atrage clienţi, îşi educă potenţialii cumpărători, stabileşte o relaţie de încredere cu vizitatorul, se detasaza că autoritate în industria lui, construieşte uşor buzz în reţelele sociale, construieşte o bază de fani şi se face iubit de către clienţi.

Ce conţinut se potriveşte mai bine audienţei tale?

Ca să găseşti răspuns la această întrebare, trebuie mai întâi să găseşti răspunsul la următoarele:

1.Pe cine ţinteşti?

Dacă ai răspuns pe oricine, mai ghiceşte o data. Gândeşte-te care sunt clienţii tăi.. Câţi ani au? Unde locuiesc? Cu ce se ocupă? Poate că trebuie să intuieşti sau să ghiceşti unele dintre răspunsuri, dar pe altele le poţi deduce dacă încerci să faci un research mai amănunţit.

2.Unde îi găseşti online?

Există tot felul de studii care se fac în direcţia asta, inclusiv la noi în ţara (vezi, de exemplu, ultimele studii făcute de trafic.ro). Dacă nu găseşti astfel de date, încearcă să faci tu un mic sondaj printre clienţii site-ului tău, dacă deja ai aşa ceva (îi poţi întreba despre site-urile preferate, dacă folosesc reţelele sociale, dacă citesc ştiri prin rss etc). Lucuri simple de genul asta îţi dau un punct de plecare foarte important. Dacă nu ai nici clienţi şi nu există nici sondaje ajutătoare, atunci încearcă să găseşti o comunitate, un forum, unde e deja adunat ceva public ţintă, citeşte ce îi interesează, ce probleme au, ce site-uri vizitează şi ai făcut deja un prim pas spre a îi cunoaşte.

3.Cum accesează internetul?

Fii atent la acest aspect pentru că, spre exemplu, dacă majoritatea accesează internetul de pe mobil, atunci conţinutul video nu prea îi ajută. De asemenea, dacă accesează mai mult de la muncă, s-ar putea să nu aibă permisiuni de instalare (deci nu îi pune să instaleze plugin-uri).

4.Ce îşi doresc?

Vor distracţie, informaţii, chestii educative? Au timp să consume mult conţinut sau vor doar câte o pastilă? Este important să afli răspunsurile pentru că, conform măsurătorilor, ai cam 8 secunde să îl convingi să rămână pe site-ul tău sau să caute mai departe. Dacă ai deja vizitatori şi poţi face un survey, întreabă-i ce fel de conţinut preferă. Poate ei preferă mai mult video şi tu le dai prea mult text sau invers.

5.Care e scopul final?

Orice mişcare de marketing trebuie să aibă un scop bine definit. Ai atras clienţii, sunt atenţi la ce le oferi pe site. Ce vrei de la ei mai departe? Să cumpere, să subscrie la un newsletter, să doneze, să downlodeze un material, să ceară un demo, să participe la un webinar, să apeleze la serviciile tale de consultanţă? Nu uită să înglobezi în pagină butonul de acţiune corespunzător.

Dacă reuşeşti să răspunzi la cele 5 întrebări ai câştigat. Vei şti ce fel de conţinut trebuie să produci. Clienţii îţi vor mânca din palmă.

7 thoughts on “Cunoaşte-ţi clienţii – primul pas către un conţinut de calitate”

  1. conţinut de calitate = conţinutul pe care publicul tău il găseşte relevant.

    publicul de pe cacan.ro găseşte relevant un anume tip de conţinut. pentru ei calitate e sinonim cu “bârfă bună”, “poze cu pizda goală”. pentru oamenii de pe money.ro conţinutul de calitate inseamna ştire de business tratată business, analiză pertinentă.

  2. Exact, e continutul pe care publicul tinta vrea sa il gaseasca la tine pe site…un continut relevant va determina actiunea..de a cumpara, a dona, a subscrie etc

  3. sau va determina revenirea și creșterea încrederii în textele scrise pe site.

    Treaba asta poate apoi să fie folosită pentru campanii, advertising etc.

  4. Chestia cu continutul este mai bine inteleasa in zona de blogging sau in zona site-urilor de stiri, monden etc. Dar este foarte putin inteleasa in zona de ecommerce si in cea de site-uri de prezentare. Firmele au senzatia ca daca ai un site de prezentare tre sa scrii acolo cu ce se ocupa firma, eventual serviciile bine catalogate contact si cam atat…putini se gandesc sa educe printr-un continut relevant sau sa dea o nota hazlie sau amuzanta activitatii lor. La fel si magazinele online…cele mai multe isi organizeaza continutul dupa criteriul produselor, pun acolo date tehnice si gata, nu se gandesc sa arate cum isi gaseste produsul ala locul in viata oamenilor, ce face el pt ei etc.

  5. Salut!
    Flo are dreptate. Chestia cu continutul este relevanta pentru acele site-uri care furnizeaza constant stiri – de buna sau proasta calitate. In schimb in zona site-urilor – vitrina (cum le numesc eu) – in care sunt expuse anumite servicii prestate sau produse mai mult sau mai putin interesante, este greu sa diversifici continutul. Intr-adevar poti atrage printr-o abordare cu totul diferita (gen nota hazlie)- daca esti in stare, altfel …
    Cred ca totusi ideea aceasta de ‘testare virtuala’ ar funtiona foarte bine. Evident, acolo unde este posibil.

  6. @Manuela. sunt multe exemple de site-uri de vitrina cum le numesti tu (mai ales din afara), care au reusit sa afiseze continut relevant si interesant pentru publicul lor. Chiar zilele trecute am citit niste exemple, am sa pun un articol pe site in weekend. Sper exemplu daca vinzi tool-uri de seo, ai putea sa faci un blog/site care sa nu vorbeasca despre produsele tale, ce minunate sunt si ce pret bun au ele, ci sa ofere informatie pentru potentiali clienti (webinarii despre cum sa optimizezi un site, articole how-to, materiale video, stiri din domeniu etc). In felul asta te faci cunoscut printre oamenii care te intereseaza si, chiar daca nu esti o optiune pentru ei la un moment dat, vei putea fi in viitor.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *