Hai să vă povestesc ce n-au înțeles ăștia de la MarketPilgrim.
Facebook a schimbat modul în care se afișează update-urile pe Top News și a limitat accesul predefinit doar la prietenii și paginile cu care interacționezi cel mai mult.
Ce înseamnă schimbarea de feed a Facebook?
Dacă eu sunt fan Vodafone, dar nu le comentez la statusuri și nici nu le dau like-uri, însă mă interesează ofertele lor de pe Facebook, ele nu îmi vor mai apărea pe Top News pentru că nu am interacționat cu pagina. Am rămas la stadiul de liker pasiv, ca majoritatea utilizatorilor de Facebook. Bine, dacă sunt un pic mai deștept, mă duc la setările Top News și aleg să văd toate update-urile, însă nu mulți utilizatori de Facebook fac asta.
Deci goana după like-uri și interacțiuni pe Wall a fost limitată din start, de la rădăcină.
Nici nu mă mir după asta că numărul de interacțiuni a scăzut, în medie, cu 50% – sper că toți experții social media au obeservat scăderea asta. Interacțiuni mai puține = apariții în top news/pe wall-uri mai puține = costuri mai mari pentru fiecare fan adus = ad-uri mai puțin eficiente.
Din cauza asta, brandurile vor fi nevoite sa bage cu 50% mai mulți bani în ad-uri, ca să își poată menține rata de creștere cu care erau obișnuiți șefii de la marketing/comunicare.
Bună combinația asta pentru Facebook, și eu aș fi făcut la fel.
Schimbarea este acolo de multa vreme, recent totusi a observat lummea ca exista optiunea aia.
Nu cred ca schimbarea a fost doar cu gandul la companii si la mai multi bani bagati in campanii.
De exemplu facebook grupeaza tot ce e de la twitter si arata doar 1 singur, restul fiind ascunse sub: “See 33 more posts from Twitter”. Deci nu vrea sa ofere feed de la alte retele, ci doar de la facebook. La fel se intampla si cu alte retele.
Cred ca incercarea este de fapt de a mai aerisi wall-ul utilizatorului pentru a-l mentine atent la ce se intampla. Daca volumul de informatii era prea mare atunci probabil utilizatorul nu mai petrece atat de mult timp pe wall.
Nu fii naiv. Facebook e un business evaluat la 100 miliarde(crestere cu 30 miliarde fata de acum cateva luni, pe care o asociez si cu schimbarile astea, nu doar cu cresterea de userbase). Nimic nu e intamplator
O parte din “vina” cred ca o are si zynga. Aproape orice faci in acele aplicatii iti publica pe wallul tau ceva.
mihai, ce legatura are Wall-ul cu Top News? Nu prea vad ce amestec ar putea sa aiba Zynga in miscarea asta
da, asa e, ai dreptate, mi-am dat seama dupa ce am dat submit si nu ai mod editare la commenturi.
am, dar vad ca nu functioneaza. Al naibii de modul…
Interesant in cate moduri si cate solutii pentru a face bani mai inventeaza astia.
Sunt curios ce or mai scoate. :/
sper ca urmeaza niste noi tipuri de ad-uri, daca tot au limitat Facebook-ul din punctul asta de vedere
Folosesc Facebook de 3 ani si mi se pare corect ca au schimbat top news desi poti sa it setezi pagina sa le citesti numai pe ele – ce este enervant este ca multe firme acum au inceput sa puna aduri pe facebook, iar majoritatea sunt enervante si neinteresante – trebuie sa ne gandim ca siteul asta este social de interactiune cu prieteni, colegi de scoala, serviciu, etc nu un site unde firmele sa-si puna aduri pentru promovare. Cat despre zynga – aia nu are nici o legatura – in primul rand majoritatea app sunt folosite de cei care joaca unul sau mai multe zynga games.
@annie Daca nu-ti place un Ad, poti sa ii dai Remove/Report ca irelevant pentru tine.
Titus, – pai asta si fac dar cum am mai spus – FBul este un site social ci nu commercial, iar majoritatea membriilor nu sunt interesati in aduri (vorbesc din experienta)
Pentru ca sa promovezi ceva – e mai bine sa creezi o pagina prin care sa inviti cei care isi arata interesul si sa fie tinuti la curent cu activitatiile respective – cum sunt cei de la Kiss FM, Romania Libera, Zynga, etc.
Pe urma sa nu uitam ca siteul este in America si patronii nu sunt obligati sa adhere decat pentru legiile din US, de aceeia a si fost multa verva in legatura cu CEOPul cand au vrut britanicii sa-si impuna modul legal din MB.
si eu vorbesc tot din experienta, iar Facebook fara Ad-uri nu exista si nu prezinta niciun interes pentru companii. Btw, daca erai atenta, vedeai ca Europa Centrala si de Est apartine de Facebook Irlanda(tara de facturare)
Eu folosesc oricum optiunea “Pages” de sus dreapta ca pe un RSS…iti afisaza tot ce debiteaza paginile indiferent daca ai interactionat sau nu cu ele…nu stiu in ce masura o folosesc alti utilizatori dar ar fi interesant de aflat
Si mai e si optiunea ‘Most Recent’ care, la fel, nu tine cont de interactiunile recente cu pagina si cred ca e destul de eficient ca buton de actiune de cand vine si cu un numar langa (numarul de chestii recente nevizionate). deci sa zicem ca n-au taiat chiar de la radacina probabilitatea de interactiune…
@flo tu esti Power User, majoritatea lasa optiunile default
da, de-asta ziceam ca era interesant de aflat cati useri obisnuiti folosesc optiunile alea…
Titus, am fost foarte atenta – nu m-ai inteles cred – ma refeream la legislatura – orice tara care a adoptat FB-ul l-a adoptat sub legislatura americana.
Daca ai fi fost atent la toate discutiile cand CEOP au vrut sa puna butonul de panica – ai fi inteles poate mai usor la ce ma refeream – iar cand am spus ca vb din experienta ma refeream la faptul ca am fost implicata direct in negocieri fiindca lucram direct pentru CEOP – sunt convinsa ca mai multa lume aici sunt experti in FB.
Deasemeni am observat totusi la poza pe care ai pus-o mai sus cea de profil ca interfacada- interface-ul este mai veche – FB-ul numai arata asa cam de cateva luni (sau poate al meu e differit fiind in alta tara?) – sau poate este mai nou?
@annie e mai noua imaginea. Cat despre aspectele legale de genul adoptarii de fiecare tare nu vreau sa intru prea tare in detalii, pentru ca nu am investigat. Cat timp respect TOS, nu ma intereseaza sub ce legislatura e Facebook. Credeam ca te referi la datele de facturare, cadrul legal fiscal.
@Annie, Ooooohh! BA NU! Facebook este un site foarte comercial! Tu practic atunci cand te inscrii pentru un nou cont pe FB, esti de acord cu termenii si conditiile de utilizare, care pot fi schimbati din minut in minut. In caz ca nu stiati, FB plateste gazduire aprox. 1 miliard $ pe an. 1 miliard, nu un milion sau 1000 cum noua ni s-ar parea extrem de mult. Pe langa faptul ca Facebook este un site comercial, mai are o aripa de site de socializare. ;)
Oricum, indiferent cum l-ati cataloga, Facebook la ora actuala, daca ai 5000 de prieteni, din care majoritatea raman online mai mult de 4-5 ore pe zi, este cea mai buna metoda de reclama. Ai un site/blog/forum, iar la fiecare articol/produs nou ai activat modulul Share si-l dai la toata lumea. E absolut incredibil cum counter-ul iti sare de la 100 online la 2000 in cateva minute cu cateva postari. Si mai genial este ca poti conecta FB de Twitter (si altele) si daca mai ai si pe Twitter 1000 de followeri, postarile pe ambele retele se fac simultan. Si toate acestea, gratis, nu? Cu vizitatori directi, in timp foarte scurt. Pe cand,daca alegi un pre-roll la livestream-ul Kissfm online si vrei sa se spuna despre site-ul tau inainte de a incepe muzica timp de 7-8 secunde, te costa 5 euro/mia de ascultari. Intr-o luna, sunt aproximativ 4 milioane de ascultari pe kissfm. asta inseamna 20 de mii de euro timp de o luna sa se auda site-ul tau pe kissfm online. Si cand intr-o luna dai 20.000 de euro (daca ii ai =)) ) si castigi doar 3.000, where is the fun? De aceea, indiferent cum a lasat FB sa se vada news, a lasat si o portita pentru micii bloggeri care inca doresc sa-si faca nitel reclama.