Idei de la Marketing 360 – live blogging

Azi sunt toată ziua la Marketing 360, conferință organizată de Manafu&Co(Evensys) și o să captez pe blog toate ideile bune pe care le aud aici. Tot ce trebuie să faci este să dai refresh din când în când și vor apărea informații noi.

Marketing 360 este cea mai importanta conferinta locala de marketing si advertising, ce reuneste profesionisti locali si internationali in marketing, advertising, online si research. Va invitam la o serie de conferinte si seminarii despre noile oportunitati de promovare in contextul mediului de afaceri actual.

Iar azi, la a 4-a ediție, vor vorbi, Adam Nunn – CEE Account Director, OHD Media, Iulian Padurariu – Managing Partner, The Marks, Adina Vlad – Managing Partner, Unlock Research, Radu Ionescu – Managing Director, Kinecto, Adrian Alexandrescu – Managing Partner, Interactions, Sorin Psatta – Integrated Communications Director, Graffiti BBDO, Silvius Neagu – Business Development Manager, Star Storage, Stefan Stroe – Managing Partner, BuzzMan, Irina Craciunescu – Senior Research Consultant, GFK Romania, Bobby Voicu – General Manager, Intact Interactive, Denisa Armasu – Head of Creative Department, Interactions, Dan Virtopeanu – Director General Voxline și nu numai.

Adam Nunn – OHD Media

El ne vorbește de 2016 (beyond the horizon). Trecem de la comunicarea în masă la comunicarea personală, de la eficacitate la eficiență. 1 din 2 oameni sunt conectați la internet. Contextualizăm puțin viitorul online-ului.

Fiecare individ conectat la o rețea socială este un canal de media independent – și sunt vreo 1,2 miliarde.  Următorul miliard de utilizatori de internet va veni prin terminale mobile, care încep să se apropie, ca putere de calcul, de laptop-uri.

Un alt trend important e sistemul de televizoare conectate – televizorul o să te recunoască și o să îți servească reclame personalizate. Când vine nevasta, calupul de reclame se va schimba. Mai mult, vom putea socializa prin TV.

Am trecut de la televizoare la mobile, unde Adam spune că oamenii vor să vorbească direct cu mobilul, să îi spună ce trebuie să facă, în loc să apese pe butoane. Nu-s de acord cu treaba asta, e mai ușor să butonezi decât să comanzi. Și mult mai practic.

Augmented Reality pe telefon deja e depășit. Acum deja sunt ochelari conectați la net care îți arată ce vizitezi în vacanță. Și citesc de pe Twitter despre Social Media Dating in real life.

Și el vorbește despre cum rețelele sociale influențează locul în motoarele de căutare ale site-urilor. Căutarea devine mai personalizată și mai relevantă.

Și da, în 2016 ne vom juca mai mult. Vor fi 3 miliarde de jocuri. Și toată lumea va avea smartphones.

În caz că nu știai, mulți cumpărători își fac alegerile în funcție de recenzii și de brand love.

Toate astea vor influența modul în care agențiile și clienții își vor planifica și executa campaniile, în contextul nou de media. Conținutul își va consolida poziția de vehicul principal de comunicare pentru branduri. Pentru că oamenii vor să citească și să interacționeze cu conținut, nu cu mesaje de marketing și vânzări.

Pitchurile vor fi mai lungi și deciziile mai bine fundamentate.

În Europa Centrală și de Est, țările baltice au o rată foarte mare de penetrare a internetului, Polonia crește foarte mult, la rându-i, în Slovenia creșterea internetului este de două cifre în procente, de la an la an. Sunt multe oportunități în piață. Ei încearcă să convingă Unilever să folosească QR Codes.

Paul Markovits – Marketing Director, Heineken Romania

Paul vorbește despre bere 360, desigur, la Heineken. Și vorbește despre branduri economy și cum niciun brand nu poate să supraviețuiască doar cu 14% din piață – early adopters.

Brandurile și produsele nu trebuie să se axeze doar pe inovație. Produsele mainstream, inclusiv berea, trebuie să învețe să vorbească cu tot targetul, nu doar cu cei 3,5% hipsteri.

Bucegi a câștigat bronz la Effie 2011 – categoria renaștere – fără să aibă pagină de Facebook. Notă personală – pentru că nu are nevoie de Facebook, targetul Bucegi nu are laptop sau smartphone.

Și Ciuc Premium a luat Silver Effie – dar ei au pagina de Facebook.

Heineken nu putea să lipsească din peisaj, cu Heineken Mansion, campanii cu bloggeri, bloggerițe. Și despre tabăra de reformare Heineken.

Despre Desperados party, dincolo de bere aromată, șopârle și oameni care au stat la coadă(deși era loc înăuntru), pentru că s-au dat prea multe invitații pe Facebook și pe bloguri. Au fost 5000 de oameni, buzz-ul a fost uriaș.

Gata. Bonus – trebuie să asculți ringtone-urile de pe Puternic și Amărui .ro – foarte pe target.

Adrian Alexandrescu – Interactions

Deja știm că vorbește despre promoții, l-am ascultat și la Digital Marketing Forum(chiar prima dintre prezentări din ziua 2).

Acum sunt active 678 de promoții (după un research de 10 minute).

Nu contează așa de mult valoarea premiului, cât mecanismul interesant și care te implică – de asta campania Maggi – inimile roșii în geam va fi reținută multă vreme de acum încolo.

Criteriu de câștigare – Task and win vs. Lucky draw. Primul înseamnă să îi pui pe participanți să facă ceva pentru a ajunge la un bare, iar al doilea e folosit pentru diferențiere în cazul în care nu ai task în mecanica. Mixul ideal este un task and win combinat cu un lucky draw la final.

Intr-o cercetare Interactions, 80% din premiile mari au fost castigate de un grup de 200 de oameni.

Unul din mecanismele cool este să acorzi recompensa la final, neanunțat. Cu toate că încurajează conținut de calitate, însă nu generează tracțiune.

Evaluarea promoțiilor se face pe baza următorului principiu – câte vânzări a generat promoția, nu numărul de intrări. Motivul stă în obiectivul din spate – creșterea vânzărilor cu X% sustenabil. După promoție, căderea în vânzări trebuie să fie un pic peste nivelul de la care ai pornit înainte de campanie.

Nu e de folosit Flash pentru site-urile de promoții, pentru că îngreunează mult accesarea. Totuși, conversația serverului cu baza de date e mai sigura prin Flash, așa că ok să îl folosești pentru formularul de procesare a datelor.

—————–pauză————————–

Iulian Padurariu – Managing Partner, The Marks

Sesiunea asta ar trebui să fie interesantă, pentru că vorbim despre ce merge și ce nu merge la noi. N-are rost să intru în partea introductivă – că ai nevoie de 99% transpirație și 1% strategie pentru campanii bune de Effie.

Hai să vedem exemplele de la care pornim discuția despre atenția consumatorului și cum o captezi:

Capacul de iaurt – majoritatea oamenilor din sală au vociferat că nu sunt mulțumiți de capacele respective, pentru că sunt greu de desfăcut și stropesc laptopul din fața consumatorului.

Banca Transilvania – 0800 800 IMM

Campania a avut loc în 2005, cu obiectiv – banca nr.1 pentru IMM-uri până în 2007. În 2007 au lansat divizia pentru medici – un segment de IMM-uri/profesii liberale care atunci nu avea produse dedicate. Medicii nu prea puteau lua credite pe vremea aia, pentru ca salariul era principalul criteriu de evaluare. Pentru medici, BT l-a schimbat.

Rezultate – 2008 – 100 mil euro plasamente, 8000 medici.

Rezultate – 2010 – 150 mil euro plasamente, 23.000 medici.

Unirea – apărută în context nefavorabil consumatorului, în condițiile unei piețe negre.

Băutura asta a scos alcoolul de birt din anonimat.

Sorin Psatta – Integrated Communication Director, Graffiti BBDO

Începe cu o lucrare de dizertație – ”Femeia, rujul și roșul…” – a unei fete care vorbește stricat românește și care vroia să abordeze tehnic o piață bazată pe emoții. Ea încerca să meargă pe cei 4P și AIDA.

Ceea ce ar fi trebuit să facă urmează mai jos:

Cei 3 P – Pasiune – stârnești sentimente puternice în consumatori, Scop(purpose) – lupta pentru o cauză, Personalitate – trebuie să te facă să îl placi(produsul).

Recomandare de carte – Dan Hill – About Face

Și continuă cu o paralelă între modelul AIDA și câteva strofe din Luceafărul. Lucrurile nu s-au schimbat prea mult de atunci, oamenii reacționează la aceiași stimuli psihologici.

Nu în ultimul rând, influențatorul trebuie să fie entuziast, ca să poată transmite entuziasm mai departe.

Silvius Neagu – Business Development Manager, Star Storage

Ei convertesc hârtiile în informații electronice. Ne povestește despre direct mailing – un produs pe moarte.

Ce mi se pare interesant din prezentarea lui: reclamele inserate în facturi – la leasing, cei care întârziau plățile primeau o mică reclamă cu produse similare, dar mai ieftină. O altă chestiune importantă e scoaterea în evidență a restanțelor din facturi, datele scadente etc.

Irina Craciunescu – Gfk Romania

Irina vorbește despre faptul că la baza deciziilor de cumpărare stau valorile pe care le avem fiecare dintre noi. Ea demonstrează încă odată teoria mea – oamenii din companiile de research nu știu să facă prezentări PowerPoint aerisite. Trebuie să îndese acolo toate datele pe un slide.

Branding-ul pentru femei

România are consumatori tradiționaliști, unde a migrat din cadranul de putere. De notat, a scăzut segmentul achieverilor mult.

Prezentarea asta trebuie să o pun pe blog, n-am cum să scriu în timp real despre ea – prea multe date.

——————-pauza de prânz——————————-

Din păcate, în partea asta a doua o să pot povesti doar până la un punct, pentru că trebuie să plec. Prezentările vor fi despre: micro-trending și idei noi pentru oamenii de marketing.

Răzvan Mătășel – Coreografia comunităților

Idee – de unde pornești

Doing, Co-creere, Propagare – acțiuni de campanie

Toate orchestrate de Community manager. Așa arată modelul de business pe care îl propune agenția lui Răzvan.

Desigur, studiul de caz este făcut pe Grolsch – brand construit pe modelul ăsta.

Idee Grolsch – manufacturare a Bucureștiului propriu

Doing – construcția Bucureștiului subiectiv

Propagare – lideri de opinie, PR

Co-creere – Street Delivery, Lecturi Urbane, Paper Girl, Shorts Up

Are foarte mult sens stilul ăsta de a face campanii. Ideea de bază a conceptului este să găsești oameni mișto care să spună povești despre brandul tău.

I’m off.

Later edit: Am înțeles că și Sorin Trâncă a fost interesant și plin de idei 🙂

Tot în nota asta, vreau să aflu și de la voi, care a fost cea mai interesantă/importantă idee din conferința Marketing 360, de ieri. Comment at will.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *