Cum sa NU faci anunturi de angajare in publicitate

Mi-a ajuns în fața ochilor următorul anunț:

Descrierea postului

Agentie cu clienti in toata lumea cauta un junior ambitios care doreste sa ajunga departe in domeniul publicitatii. Trebuie sa vrea in primul rand sa invete totul despre publicitate si sa nu accepte sa fie altfel decat cel mai bun (chiar daca asta implica multa munca).

Deci, care este, băiatul/fata trebuie să se dea de trei ori peste cap și să se facă zmeul orelor suplimentare.

Si cum cea mai buna cale de a invata, e a face, printre responsabilitatile lui principale se vor numara:
• management de proiect publicitar (comunicarea cu clientul, prezentari la client, scrierea briefului de creatie, managementul echipei de creatie)

De aici ne prindem că ei caută un senior, dar pe care să îl plătească la nivel de junior, să facă treabă de account manager pe bani puțini. Bun, din ce în ce mai atractiv.

• conceperea de campanii publicitare (ia parte la brainstorming, propune concepte executionale si strategii de marketing)
• scrierea de text publicitar care vinde (machete de presa, flyere, pagini web, blog, Facebook)

Deci și copywriter 🙂 Omul trebuie să știe de toate, și client service, și creație, că doar așa facem succesuri în publicitate.

Calitati/Cunostinte:

• limba engleza e un must (scris: nivel nativ; vorbit: nivel avansat)

Și aici eu m-am oprit din citit. Engleză la nivel nativ(scris) găsești ori în Marea Britanie, ori în Statele Unite. Oricum, nu în România.

Cu asemenea anunțuri o să aplice exact acei candidați pe care îi urăște orice recruiter: cei care candidează în masă, la orice job care sună a publicitate/marketing. Oamenii buni se vor feri întotdeauna de anunțurile care cer un junior care să facă treabă de senior sau chiar treaba a 2-3 oameni. Genul ăsta de joburi creează frustrări și nu fac bine niciunui CV.

Probabil că, după forma anunțului, agenția s-a zgârcit la consultanța de HR sau a pus asistenta să scrie anunțul de angajare(formulat simpatic, dar strict). De aici tragem două concluzii – amatorism și salariu mic.

p.s. dacă își recunoaște cineva anunțul, e rugat să îl schimbe. Nu dau numele, că nu e frumos.

20 thoughts on “Cum sa NU faci anunturi de angajare in publicitate”

  1. Cu ceva timp in urma, se intampla ca eu sa fi recomandat pe cineva la agentia despre care vorbesti, insa pe un post de Client Service.
    Sunt lucruri de invatat, insa inca de atunci aveau un volum de munca maricel. Cred ca de asta au si cerintele de mai sus pe care nu cred ca le-a redactat un manager :)

  2. Ar trebui să fie mai atenți un pic, pentru că nu-i așa de greu să faci un anunț realist și atractiv.

  3. Eu cred că o astfel de agenţie îţi asumă răspunderea pentru candidaţi şi viitorii angajaţi, atunci când lansează un asemenea anunţ.

    E ca şi cum ai scrie la matrimoniale că vrei un bărbat cu motocicletă dar familist, boem dar cu job stabil şi apoi te plângi că nici bărbaţii nu mai sunt ce erau :)

    Nu ştiu cum îşi imaginează oamenii că cineva ar putea da randament în atâtea domenii. Eu mă amuz mereu la anunţurile astea.

  4. @Monica, Spada 🙂 Cred că și-au asumat fără să vrea și pentru candidați și pentru angajați toată răspunderea.

    Nu ei s-au plâns, ci eu i-am pus la colți. Ei nu cred că-s conștienți cât rău le face un anunț de genul ăsta.

  5. Titus, nu e o agentie monstru care cauta sa isi speteasca angajatii. :p
    Sunt tineri, de 23-24 de ani, antreprenori, care cauta un alt tanar la fel de muncitor ca si ei. :)

    Iar anuntul nu a fost publicat pe site-uri specializate ci trimis doar pentru cei din comunitatile CROS. :)

  6. Hehe, și am descoperit și sursa. Păi în cazul ăsta, ar trebui să își reevalueze serios anunțul, pentru că au cam dat-o de gard cu el. Și btw, a ajuns total offtarget :))

  7. Eu l-am trimis pe grupul NMS. Mai departe, pe unde a fost share-uit..it’s a free country!:p

    Si nu au dat-o in gard. Chiar au nevoie de o persoana “poli-descurcareata” momentan; asa cum sunt si ei acum.

  8. Asta cu persoana polidescurcăreață e o greșeală strategică. Mai bine iei 2 oameni pe câte juma de bani, îi crești și le crești și leafa pe măsura produsului pe care îl generează. But that’s just me…

  9. Pai de ce ne miram? Cam asta vor toti in Romania (ma refer la cei care angajeaza) … munca multa pe bani putini. Iar noi, salariatii, vrem bani multi pe munca putina … peste tot e la fel!

  10. @Dan io zic ca se poate ajunge la un consens – munca multa, bani multi, respectiv munca putina, bani putini

  11. @Titus: Poate sa fie greseala strategica sau nu. Depinde de firma, depinde de oameni. :) E ok sa iei un om tanar si ambitios care sa incerce din toate cate putin (pana la urma un bun specialist trebuie sa cunoasca cam toate functiunile domeniului in care activeaza) si cand creste firma, creste si omuletul si se specializeaza pe ce i-a placut cel mai mult. Mai ales ca multi studenti nu stiu ca le place sau nu pana nu incearca. :p Uneori parca prea cauti nod in papura. :))

  12. @Corina Daca nu stie ce vrea, il invit pe domnul student sa faca vreo 1-2 ani de voluntariat prin ONG-uri. N-o sa il munceasca nimeni pe rupte si o sa isi si dea seama ce vrea sa faca macar in urmatorii 3 ani.

  13. @George :)) m-am distrat bine de dimineață. Așa arată un anunț de job făcut de un copywriter zelos

  14. Engleza scris (nivel nativ) nu gasesti doar in GB sau USA, Titus. Gasesti si in Romania. Si inca o chestie pe care nu o stiai. USA, ca procent de analfabetism conduce detasat intre tarile dezvoltate si semi-dezvoltate din lume. ;) Deci, ei nu scriu engleza la nivel nativ ;)

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *