Skilluri noi pentru specialistul de MarCom

M-am întors cu forțe noi și idei proaspete din vacanță (e subiectul unui alt articol). Una din primele activități de care îmi place să mă apuc când mă întorc este să citesc ultimele știri din online.

Chris Brogan aruncă azi o teorie pe blog, prin care susține că specialistul de marketing și comunicare ar trebui să fie capabil să facă următoarele treburi:

  • Shoot, edit, annotate, and upload video content.
  • Track short link stats and data, including creating different links for different platforms.
  • Configure and read the reports of listening technology like Salesforce Radian6 and Trackur.
  • Manage an acquisition database (that which comes before CRM), to help feed lead generation.
  • Edit simple HTML for blog posts and the like.
  • Read and interpret Google Analytics or the like.
(de aici)

Ar fi păcat să nu le comentăm un pic, referindu-mă la piața de marketing și comunicare din România. La noi funcționează destul de bine sistemul agenție – client, prin care rolul clientului este să seteze obiective și să coordoneze relația cu agenția, sprijinind realizarea lor prin resurse interne (de obicei, bani), iar agenția produce strategia, tacticile, conținutul, monitorizarea etc.

Prima dintre ipotezele lansate este valabilă doar în cazul în care agenția lipsește sau nu există buget pentru conținut video. Rezultatele vor fi cel mult mediocre, așa că nu recomand decât în cazul firmelor mici (și acolo cu rezerve, în funcție de cât de bun e specialistul).

A doua ipoteză e esențială și se aplică și la noi. Nu trebuie să fii guru de scurtat linkuri, dar trebuie să știi ce face bit.ly sau alt serviciu similar, în cazul în care agenția nu e în stare să facă treaba asta din proprie inițiativă.

A treia linie nu cred că e esențială. E mai important să știi să interpretezi rapoartele decât să configurezi singur sistemul. Sigur, e clar că trebuie să înțelegi principiile monitorizării și canelele, respectiv cuvintele cheie pe care le urmărești, însă orice serviciu are un ghid/help.

A patra se aplică pentru marketeri, e un spațiu unde n-am experiență și aștept comentarii referitoare la faptul că ar fi sau nu necesară.

A cincea – da, e neapărat să înțelegi măcar un pic de internet, ca specialist de marketing și comunicare, dacă nu pentru angajator, măcar pentru prestigiul personal/nevoia de a învăța și pe alții din experiențele tale. Un blog poate să te ajute mult în carieră.

În sfârșit, ultima e esențială pentru măsurarea efectelor unei campanii de comunicare cu componentă de online.

Ce ar mai fi de adăugat la listă ca să completeze portretul specialistului de marketing și comunicare în 2012?

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *