Campania – Romania, the land of choice

Hagi, Nadia Comaneci si Ilie Năstase sunt protagoniștii noii campanii de Country Branding realizată de Ministerul Turismului, care a semnat un contract cu BRD – GSG pentru drepturile de a folosi imaginea fostilor sportivi români. Cei 3 au apărut și în campania de corporate branding a BRD, despre care am povestit aici.
Obiectivele campaniei sunt de creștere a contribuției turismului in produsul intern brut de la 3% la 12% până în 2013.
Conceptul se bazează pe insghtul foarte puternic din rândul străinilor:”Nu știm nimic despre România”, omniprezent atât în Europa, cât și pe celelalte continente. Construcția campaniei s-a bazat pe gradul de notorietate al Nadiei, al lui Năstase și al lui Hagi, care își asumă rolul de prezentatori ai țării noastre.
Execuțiile video se bazează pe antiteze, suprize, schimbări și asocieri interesante de situații și paradigme false despre România, pentru primul clip. Al doilea clip surprinde prin asocierea tradițiilor și locurilor frumoase din țară cu sporturi extreme, cluburi, peisaje, mare, distracție.
Felicitări ministerului Turismului, pentru curajul de a scoate campaniile de stat din sfera plictisitoare în care cădeau mereu și felicitări pentru parteneriatul cu BRD, deoarece prezența celor 3 glorii ale sportului românesc va crește șansa de succes a campaniei.
Pe 3 lucruri ar trebui să se mai concentreze campaniile ministerului Turismului, din punctul meu de vedere.
1. Reconstrucția infrastrcturii cu Ministerul Transportului și promovarea aventurii cu mașina prin România – peisaje, monumente, locuri, oameni, experiențe și eventual construirea unui traseu turistic care să acopere întreaga țară.
2. Ridicarea standardelor de cazare sau coborârea rating-urilor hotelurilor și pensiunilor care nu ofera calitate, împreună cu promovarea puternică a turismului la țară combinat cu diverse sporturi și tururi care să țină turistul conectat și fascinat de experiența în România.
3. Crearea unei comunități de testimoniale ale vizitatorilor țării noastre. Știu că pare riscant, dar dacă folosim un mecanism de convingere a celor care au avut o experiență plăcută – gen discount-uri sau alte beneficii – poate avea succes.
Deocamdată vedem clipurile și aștemptăm rezultatele campaniei:

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *