Marți a fost ziua în care magazinul din Marea Britanie, Habitat, a promovat o ofertă de reducere cu 20% la produsele lor. Ei au lansat oferta pe Twitter prin următorul tweet:
Din păcate, erau noi pe Twitter și aveau puțini followeri, așa că au decis să folosească hashtag-urile cele mai accesate. Hashtag-urile sunt cuvinte-cheie in jurul cărora se generează discuții pe Twitter. Habitat a ales să spameze #Apple, #phone, #mms și alte hash-uri populare cu oferta lor la reduceri pentru colecția de Primăvară. Cel mai enervant spam a fost se pare pe #MOUSAVI, profitând de popularitatea subiectului Iran pe rețeaua socială.
Fanii Twitter au criticat vehement acțiunea celor de la Habitat și au dus la ștergera tweeturilor cu pricina, însă asta nu a salvat reputația magazinului, mesajele circuând pe Twitter cu viteză.
Ulterior, Habitat și-au cerut scuze pentru spam-ul prin hash-tags ca Iran sau Mousavi, însă nu a dat vre-un vinovat pentru acțiune în sine, catalogând-o drept doar neautorizată. Reprezentanții magazinului s-au dezvinovățit afirmând că nu au avut intenția de a spam-a rețeaua, ci că s-a produs o eroare în procesul comunicațional dintre magazin și firma de comunicare online(despre care nu au dat niciun detaliu).
Să sperăm ca nu o să mai vedem asemenea ”accidente” și din partea altor companii, pentru că o asemenea gafă poate să te coste reputația online.