Promotiile Acum – Live – Do-s and Dont-s

Live blogging de la Rin Grand Hotel – Conferința Smark despre promoții – partea a doua


Ordinea intrării:

  1. Stefan Teodorescu – Fabryo – exemplu pe Savana cu Teflon – creștere de preț 21% și de vânzări cu 20% prin targetarea zugravilor + creare de awareness pe valoarea adaugata a teflonului în vopsea. – rezultat 6% cota de piață Savana cu Teflon

  2. Sorin Totora – Bayer – fără exemplu, prezentare generală
  3. Elena Ionita – Planning Director, Leo Burnett – ”briefurile de promoții sunt cele mai frustrante ” 🙂 pentru că mecanismele sunt predefinite. Exemple abundente – Orange vs Vodafone – 1 mașină pe zi ambele, Libertate și Cancan – peste 1 milion de Euro – generează confuzie de brand. Se face price cut peste tot dacă nu se cunoaște efectul mecanismului.
  4. Stefan Chirițescu – Head of Planning – Graffitti BBDO – ”Brandurile sun relații pe termen lung și promoțiile sunt aventuri de o noapte” – brand activation – Sainsbury – studiu de 178Lire/coș mai mare decât media – cu o liră în plus la fiecare coș, câștigi 2,5 miliarde la 14.000.000 de clienți. Insight – cumpărăturile sunt plictisitoare – au făcut campania Try something new today!

Do-s

  1. Identifică corect problema și setează un obiectiv clar – nu porni promoția imediat ce vezi că îți scad vânzările, analizează înainte
  2. follow-up constant post promoții și concentrare pe forța de vânzări.
  3. Arată beneficiul în loc de price cut.
  4. Creează valoare pentru consumator prin promoția ta, nu tăia prețul.

Dont-s

  1. Implementare peste noapte și fără plan concret.
  2. Ai grijă la aspectul legal și principiile companie
  3. Nu tăia din preț dacă nu ai nevoie.
  4. Brandurile premium ar trebui să rămână premium + scumpe 🙂

Gata. Începe dezbaterea.

One thought on “Promotiile Acum – Live – Do-s and Dont-s”

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *