Live blogging de la Rin Grand Hotel – Conferința Smark despre promoții – partea a doua
- Stefan Teodorescu – Fabryo – exemplu pe Savana cu Teflon – creștere de preț 21% și de vânzări cu 20% prin targetarea zugravilor + creare de awareness pe valoarea adaugata a teflonului în vopsea. – rezultat 6% cota de piață Savana cu Teflon
- Sorin Totora – Bayer – fără exemplu, prezentare generală
- Elena Ionita – Planning Director, Leo Burnett – ”briefurile de promoții sunt cele mai frustrante ” 🙂 pentru că mecanismele sunt predefinite. Exemple abundente – Orange vs Vodafone – 1 mașină pe zi ambele, Libertate și Cancan – peste 1 milion de Euro – generează confuzie de brand. Se face price cut peste tot dacă nu se cunoaște efectul mecanismului.
- Stefan Chirițescu – Head of Planning – Graffitti BBDO – ”Brandurile sun relații pe termen lung și promoțiile sunt aventuri de o noapte” – brand activation – Sainsbury – studiu de 178Lire/coș mai mare decât media – cu o liră în plus la fiecare coș, câștigi 2,5 miliarde la 14.000.000 de clienți. Insight – cumpărăturile sunt plictisitoare – au făcut campania Try something new today!
Do-s
- Identifică corect problema și setează un obiectiv clar – nu porni promoția imediat ce vezi că îți scad vânzările, analizează înainte
- Fă follow-up constant post promoții și concentrare pe forța de vânzări.
- Arată beneficiul în loc de price cut.
- Creează valoare pentru consumator prin promoția ta, nu tăia prețul.
Dont-s
- Implementare peste noapte și fără plan concret.
- Ai grijă la aspectul legal și principiile companie
- Nu tăia din preț dacă nu ai nevoie.
- Brandurile premium ar trebui să rămână premium + scumpe 🙂
Gata. Începe dezbaterea.
One thought on “Promotiile Acum – Live – Do-s and Dont-s”