Vă salut din nou de pe titusblog. N-am scris până la urmă nici ieri, pentru că am vrut să fie consistent experimentul. Bine, nici nu prea am avut timp în zilele astea, mai ales ieri, când cred că a fost cea mai proastă zi din ultima vreme – dar nu despre asta vreau să vă povestesc.
M-am oprit din scris şi promovare vineri dimineaţă şi mă reapuc acum. În asta a constat practic întreg experimentul. Am citit de mai multă vreme nişte meta articole despre cum să îţi meta promovezi pe net blogul.
Multe zic bălării despre link exchange, directoare web, agregatoare de conţinut obscure(care pot să trimită roboţei în loc de oameni la tine pe blog), toate testate, cu rezultate foarte slabe sau zero, verificate în raportul de Google Analytics.
De aceea am vrut să testez o mică teorie, legată de motivul pentru care intră lumea pe blogul meu – nu mă refer acum la alte bloguri, pentru că motivele pentru care intră lumea pe ele pot să difere(unii au trafic în weekend, iar alţii în timpul săptămânii).
Rezultatele experimentului sunt date comparative între 25-27.09.2009 şi 18-20.09.2009(moment normal, cu 2 articole pe zi şi promovare). Mai jos am analizat elementele importante de trafic:
- traficul(vizitatori unici şi afişări) a scăzut cu 70-90% faţă de perioada de referinţă
- s-a schimbat ponderea de trafic, către trafic provenit din Search Engine-uri, 45%
- timpul petrecut pe blog de către vizitatori s-a redus cu 30%
- numărul de pagini vizitate a rămas aproximativ acelaşi
- a dispărut sursa de trafic din social media
Văzând rezultatele acestea am tras câteva concluzii, pe care le structurez în părţi. Puteţi să le luaţi ca sfaturi de creştere a traficului pe blog, însă nu vă bazaţi pe ele, deoarece nu avem aceeaşi structură a reţelelor sociale.
Conţinutul. El e important. El e singurul motiv pentru care vizitatorii se întorc pe blog. De aceea conţinutul trebuie să fie mereu proaspăt şi de calitate. Acum, acest proaspăt depinde de fiecare blog în parte. Ideea e că trebuie să scrii la intervale cât de cât regulate, ca să creezi un obicei al cititorilor să revină atunci când ei cred că ai scris ceva nou şi proaspăt.
Scrie articole de calitate, nu ca să fie acolo. Fă un plan, urmăreşte un stil, fii consistent, dă surse, chiar dacă e un blog de fun. E un exerciţiu bun. Abia acum după ce am făcut pauza/experimentul, mi-am dat seama de puterea exercițiului de scris pe blog, în sensul în care mă stimulează să mă structurez în idei şi să fiu consistent în exprimare
Promovare.
”Lăsaţi vizitatorii să vină pe blogul meu, nu mă apuc să mi-l promovez” nu o să aducă niciodată mai mult de 1-2 pe zi pe blog, şi ăia pentru că le-ai zis la un moment dat de el, deci tot l-ai promovat, fără să vrei. Cu atitudinea asta n-ai cum să ai un blog citit. O comunitate se construiește cu oamenii pe care i-ai atras, iar dacă nu îi atragi, nu există comunitate, duh 🙂
Trecând peste introducere, dau exemplu un mod de promovare, care îmi menţine un flux de trafic cât de cât constant.
Foloseşte reţelele sociale cu încredere, fiecare în felul ei.
Dă linkul către articol pe Twitter. Roagă la început câţiva prieteni să îţi dea reTweet, ca să ajungi la mai multă lume cu linkul tău. Nu da doar titlul articolului şi link, găseşte câteva cuvinte care să facă oamenii curioşi să dea click pe link şi să citească ce ai de zis.
Scrie pe Facebook despre articolul tău – acolo nu eşti limitat la numărul de caractere pe Wall, însă ideea e tot aceeaşi, să trimiţi omul pe blog, să citească. Încearcă funcţia de Notes a Facebook, care publică automat pe Wall ceea ce scrii tu pe blog, însă nu o combina şi cu promovare proprie pe wall. Dacă faci asta, ai mari şanse să enervezi audienţa şi să auzi critici offline 🙂
Yahoo/Live/AIM messenger are status cu posibilitate de link. Foloseşte-l şi aici, cam cum ai făcut pe Twitter, însă ţine minte că primele 4-5 cuvinte se văd la majoritatea oamenilor. Textul e şi mai scurt aici, ca să stârnească interesul din prima = click = vizitator.
Dacă vrei să faci toate astea să funcţioneze, mai trebuie să investeşti un pic de timp. Numărul de prieteni de pe Facebook, urmăritori de pe Twitter, contacte de pe messenger reprezintă numărul de oameni care văd ceea ce promovezi tu. Ia-ţi timp şi cunoaşte oameni noi, care ar putea fi interesaţi de ceea ce scrii şi transformă-i în conexiuni pe reţelele sociale. Şi aici contează cu cine te conectezi şi nu cât de mulţi.
Calitate, nu cantitate!
2 thoughts on “Experiment – Despre scris, trafic, conţinut şi alte alea”