Pranzul cu Bob Rapp – Webstock 2009

IMG_0509

La Webstock 2009, despre care am și scris 2 articole mari, am avut ocazia să iau prânzul cu unul dintre cei care au ținut prezentări – Bob Rapp, de la Vodafone UK. Bob a vorbit despre contradicțiile în social media, despre cât, cum și în ce fel e bine să comunici pe rețelele sociale.

Dar nu despre prezentare în sine vreau să vă vorbesc, ci despre cât de ușor și mișto a fost să stau la povești cu un om cu atât de multă experiență într-un domeniu în care eu abia am intrat – social media.

Totul a început cu un Tweet din partea mea către el – @bobrapp – cool presentation – congrats , la care mi-a răspuns aproape imediat : @titus_k thanks – love to catchup today – here all day, deci deschidere către întâlnire. După aceea am stabilit detaliile, tot pe Twitter și m i-a lăsat un număr la care să îi scriu un SMS când ies de la sesiunea de prânz. N-a mai fost nevoie să îi scriu, pentru că m-am întâlnit cu el spre ieșire, alături de Victor și Claudia.

A fost destul de simplu. Ne-am întins apoi la vorbă așa de mult încât era să nu mai ajungem la minihamburgeri. Am profitat de ocazie și l-am întrebat câteva detalii despre politica de social media a Vodafone. Prima chestie care ne-a povestit-o a fost că el nu e de acord cu tipul ăsta de politică și că angajații ar trebui să fie liberi să comunice. Revenind însă la politică, practic, Vodafone controlează ce apare în numele firmei cu ajutorul unui manual de Facebook , de exemplu, fără de care cele peste 1000 de prezențe Vodafone din India ar fi incoerente. Argument bun.

Dacă tot am menționat de social media, Bob ne-a mărturisit că a petrecut 15 ani la Microsoft înainte să se angajeze la Vodafone. La Microsoft s-a ocupat de rețele, la început, și apoi, în momentul în care a ajuns să conducă un departament, a stabilit o regulă de 1 patent pe săptămână. A fost o regulă ambițioasă, de care nu a reușit să se țină.Totuși, la sfârșitul carierei la Microsoft, Bob avea 40 de patente dezvoltate sub mandatul lui.

Cum stabilește Bob dacă o idee merită patentată – întreabă 4 prieteni deștepți ce părere au despre idee, iar dacă răspunsul este ”yeah, this is interesting” sau ceva de genul ăsta, atunci patentează ideea.

Din păcate, plecarea de la Microsoft l-a lăsat fără o mare parte din patente, care au rămas la firmă. Pe lângă asta, cele două companii se ceartă în tribunal pe conturile lui de Twitter, Facebook și pe blog, având ca punct de litigiu – care element de conținut social se referă la Microsoft și care la Vodafone, fiecare dorind proprietate asupra materialelor. Păcat, acum Bob ne-a spus că nu mai are voie să comunice pe social media decât faptul că îi este foame/cald sau să lege conversații care nu se referă la munca lui.

Cred că cea mai tare chestie pe care ne-a povestit-o Bob, dincolo de social media și prezentarea lui, este noul gadget special pentru social media: Samsung LiMo Riedel i8305

Samsung LiMo

Gadgetul va fi lansat pe 24 Septembrie la Londra și va conține o aplicație cu ajutorul căreia vei putea accesa toate rețelele sociale populare. Terminalul vine ca o concurență pentru iPhone, tot pe segmentul de utilizator mai puțin exprimentat, care nu e obișnuit să caute prin zecile de aplicații ale Apple, ci vrea una singură care să îl ajute să stea pe Facebook, Twitter, Myspace sau Youtube.

Bob îi numește oamenii cu doză mică de geekiness. 🙂

Din păcate, prânzul a ținut doar o oră și n-am apucat să dicutăm mai multe, pentru că a trebuit să mă întorc în sală – începea prezentarea de BLogging. Ultima chestie care am discutat-o atât cu el, cât și cu Sharifa, a fost relevanța educației și a diplomelor în meseria de online.
Concluzia a fost aceeași – că nu te ajută decât la început, când îți facilitează capitalul de încredere – adică le dă de înțeles oamenilor că ești capabil.

Abia aștept următorul eveniment, să mai petrec o oră cu un alt manager internațional.

One thought on “Pranzul cu Bob Rapp – Webstock 2009”

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *