Orange Online MeetUp #live – E-mail marketing

Update: A apărut şi prezentarea lui Mike de aseară, de la Online MeetUp

Ediția a 7-a de Orange Online MeetUp, de la Orange Concept Store va intra în detalii pe subiectul mult criticat al e-mail marketing-ului. Criticat pentru că e foarte puțin cunoscut dincolo de eticheta de SPAM pe care mulți dintre posesorii de căsuțe de e-mail au pus-o așa de ușor.

Moderatoarea noastră din seara asta, Maria, ne dă ciocolată și premii pentru întrebări 🙂 Se pot adresa direct, pentru curajoși, sau pe bilețele, pentru cei timizi. A mai spart gheața un pic, s-a dezbrăcat de vreo 2 tricouri, unul branded cu abonamentul Fluture, altul cu Nelimitează-te, campania Orange pentru tineri.

Am trecut printr-un scurt moment promoțional despre Mika(concertul de sâmbătă) și a fost premiat un câștigător de pe Facebook.

Update: Andra Zaharia face și ea live blogging pe apprentice.ro

Mike Teasdale ne povestește despre cum poți să te gândești un pic diferit la e-mail marketing.

Definiția SPAM-ului: e-mailuri prea frecvente, mesajele publicitare, chestiile irelevante, neinteresante, plictisitoare. Așa că regula de bază e să NU plictisești clientul 🙂 Acum întrebarea de la Ionuț – face vreo diferență footer-ul ăla clasic: ți-am găsit adresa de e-mail…… Mike accentuează importanța faptului că trebuie să fii interesant. Dacă nu ești, ajungi în spam.

Reguli:

1. Fii relevant – personalizare, oferte speciale în funcție de comportamentul consumatorului

Trigger e-mail – participări la concursuri, promoții, înregistrări la newsletter(e una din uneltele prin care poți să înțelegi consumatorul, urmărindu-i comportamentul)

Trebuie să folosești informațiile despre consumator, ca să intri în vorbă cu el, ca să fii util în contextul produsului tău. În medie, relevanța dublează rezultatele unei campanii. Ne-am întors cu discuția tot la SPAM, la modul în care influențează designul sau corectitudinea mesajului faptul că el va ajunge în coșul de gunoi al utilizatorului sau nu. Mike a fost destul de ferm aici – spammerii nu se obosesc cu design-ul sau cu spelling-ul

Nu contează tehnologia de trimitere, ci soluții și companii care acționează proactiv în relația cu furnizorii de căsuțe de e-mail. Costă, dar merită să plătești ca să nu ajungi în blacklist 🙂

Un alt aspect foarte important al relevanței este că acum, dat fiind faptul că foarte multe companii trimit e-mailuri, a devenit foarte greu să contezi în căsuța de e-mail a utilizatorului. Oamenii au ajuns să petreacă mai mult timp pe Facebook decât citind e-mailuri.

Frecvența de trimitere a e-mailurilor depinde de nivelul de noutate pe care ți-l poate da compania și produsele pe care le promovezi – dacă ai mereu produse noi, poți să trimiți mai des, dacă nu, e bine să nu trimiți informație depreciată.

Rata de renunțare trebuie să fie mai mică de 0,5% pentru ca mesajul să fie relevant.

p.s. tocmai am primit un spam pe blog, apropo de relevanță, tocmai la acest articol 🙂

Ideea de bază a e-mail marketing-ului este să te relaxezi și să lași la o parte copy-ul de lemn, obicei foarte bine împământenit în rândul marilor companii. O companie mică se poate relaxa mai ușor și poate avea rezultate mai bune, în termeni de interacțiune

2. Ține minte numele meu – e un punct scurt. Trebuie să ai baze de date care să rețină numele consumatorilor tăi și să îl poată include într-o formulă de adresare ok. Nu e bine să fii prea prietenos, pentru că poate avea efectul invers. E ușor. Se face. Merge.

*Se pare că în România 85% apreciază newsletter-ele personalizate – mic studiu în sala de marketeri prin e-mail 🙂 Rezultatul era previzibil

Landing page-ul nu trebuie să fie foarte complicat. Uneori o întrebare și un ”Mulțumesc” ajunge.

E-mail marketnig-ul merge mult mai departe de newsletter-e, prin faptul că intri într-o conversație cu clienții tăi în loc să anunți ceva și atât.

Ca startup poți să nu faci spam, dacă folosești metode creative prin care să convingi oamenii să se înscrie în lista ta de adrese de e-mail.

3. Conivnge – Exemplu video:

Campania VW prin care au convins 66% mai mulți oameni să folosească scările normale vs. scările rulante. Trebuie să înveți să convingi oamenii 🙂

4. KISS – keep it short and simple. Se aplică și aici – cu cât irosești mai puțin timp din viața consumatorului pentru a-i livra o informație, cu atât el te va aprecia mai mult. El înțelege că îi apreciezi și tu timpul.

recomadare: Steve Krug – Don’t make me think

Mike tocmai ne demonstrează cât de important e să paragrafezi, să lași spații și să organizezi textul, pentru ca el să poată fi citit mult mai ușor de către utilizatori. Oamenii scanează, nu citesc. Primele 2-3 cuvinte sunt importante pentru cel care citește.

Lungimea titlului nu contează – contează ce spune și cum se leagă asta de corpul mesajului.

Cu cât menții mesajul mai simplu. cu atât ai șanse mai mari să fii înțeles și apreciat pentru faptul că ești sincer și direct 🙂

5. Să știi când să nu trimiți e-mailuri

Nu orice campanie de comunicare se potrivește pentru căsuța de e-mail a publicului țintă. Bine și ar fi ok să te abții să trimiți e-mailuri de scuze că nu poți livra tortul de nuntă sau coliva la timp. Dă prost. Mai bine dai un telefon să anunți omul.

6. Încearcă lucruri diferite

Testează cât mai mult posibil, pentru că mecanismele de prindere a utilizatorului diferă de la produs la produs și de la campanie la campanie – uneori e bine să folosești prețul în titlu, alteori e bine să fii misterios și să stârnești curiozitate. Altă dată merge să fii pur și simplu la obiect.

Dă un motiv omului să se decidă dacă vrea să meargă mai departe sau nu. Spune pe bune. Câștigă omul ceva – spune-i direct, nu-l ameți cu copy-uri smart, witty.

Revenim un pic la personalizare și Mike ne arată cât de important e să persoanlizezi câmpul FROM – e mai bine să pui un nume, o interfață umană, în loc de numele brandului și atât.

7. Nu te bâlbâi – fii consecvent și coerent în comunicarea cu consumatorul tău

*E uimitor cât de multe date sunt dispuși să ofere furnizorii de căsuțe de e-mail către departamentele de marketing – de exemplu, poți să afli cine ți-a dat report as SPAM pe Google, Yahoo, AOL, etc.

8. Fii interesant! – asta poate sta în loc de concluzie, pentru că e suma tuturor punctelor de mai sus. Chiar dacă Mike a pus 10 puncte, eu le-am comprimat la 8, pentru că mi-a fost mai ușor să le explicitez. Trebui să găsești partea interesantă din produsul tău, să o pui pe masă, să vorbești despre ea și să vorbești cu consumatorul tău despre ea.

Simplu. Așteptăm mâine prezentarea lui Mike, pe blogul MeetUp

6 thoughts on “Orange Online MeetUp #live – E-mail marketing”

  1. Pingback: Orange Online MeetUp #live – E-mail marketing - Ziarul toateBlogurile.ro
  2. Pingback: Tweets that mention Orange Online MeetUp #live – E-mail marketing | Titus Blog -- Topsy.com
  3. Pingback: Ioana Anescu (Abe) – File de realitate » E-mail marketing – “Cenusareasa canalelor de Marketing”

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *