Golden Drum 2010 – Ziua 2 live update

Ziua 2 a început cu o veste mai puțin bună. Din păcate, Nancy Hill nu a mai putut veni de dimineaţă la festival şi de aceea, am trecut direct la John Dooner – McCann Woldgroup.

El vorbeşte despre schimbare în media, consumator şi mod de a face lucrurile în lume şi în publicitate.

Consumatorii au început să controleze mesajele pe care le primesc de la advertiseri. Mai mult, acum publicitatea, mai mult ca niciodată, trebuie să fie utilă pentru consumator, să ofere fie entertainment, fie o soluţie pentru o problemă.

Furnizorii de media şi de conţinut au început să se întrepătrundă şi să se schimbe – furnizorii de conţinut au început să ofere şi media, iar media a început să creeze şi conţinut în anumite cazuri.

Old Spice apare recurent în prezentările vorbitorilor. Sau Xbox360. Ideea e că, în publicitate, creativitatea vinde în continuare foarte bine şi mediocritatea nu. Asta e reconstrucţia de care vorbim în întreg festivalul – revenirea la creativitate şi renunţarea la one-timers care scad valoarea brandurilor.

Black box = sistem prin care agenţia ajunge de la brief la o campanie care produce rezultate.

Şi John susţine că un creativ trebuie încurajat să se arunce în idei cât mai mari şi mai puternice. Brandurile au nevoie de idei care să le accelereze creşterea, să le ofere expunere dincolo de media plătită, dincolo de spaţiile alocate. Puţini fac asta, de aceea vedem aceleaşi spoturi în mai multe prezentări.

wechoosethemoon.org

Fun fact: Televiziunea creşte mai repede în India decât Internetul. Asta e un simptom al ţărilor subdezvoltate, cu mult public needucat(dacă nu te-ai prins, e o comparaţie departe de a fi subtilă cu ceea ce se întâmplă în România, unde media de vizionare a TV-ului e de 4-5 ore/zi).

În loc de încheiere, pun un citat de la John: ”Daca ai o idee bună şi clientul vede că ai o idee bună, atunci ai avut o zi extraordinară!”

Georgio Brenna – leo burnett – Liquid Reconstruction

Georgio ne povesteşte despre modul în care sunt organizate agenţiile – management, account, creative şi producţie. Modelul de business e acelaşi : comision din media, fee pe proiect sau cost pe personal.

Nu trăim într-o lume noua, pentru că lucrurile de bază au rămas aceleaşi, s-au schimbat câteva nevoi şi mediile noi de comunicare au accelerat circulaţia şi deprecierea mesajelor.

Noul model de business trebuie să se bazeze pe creativitate. Ai nevoie de talente în agenţie – cu atitudinea potrivită, în mediul potrivit. Mi se pare extraordinar şi de menţionat faptul că se vorbeşte de structuri matriciale, libertatea informaţiei şi fluxul bidirecţional, pe care le practicăm în AIESEC încă din 2008. Flexibilitatea înlocuieşte hiperspecializarea.

Dincolo de strucutra, e foarte important mediul de lucru, în care poţi să îţi activezi creativitatea. Nu toată lumea înţelege de ce e nevoie de un teren de joacă pentru creativi. Încearcă să pui un copil într-o cameră cu jucării şi pe unul într-o cameră cu mobilă. Primul va poveşti mult mai entuziasmat ai mai viu despre experienţă, al doilea va fi cel puţin plictisit.

Aici am luat o pauză de prânz, unde mare parte din timp ne-am jucat cu cuvintele lui Mark Tutssel, cel care a vorbit despre Human Kind fix înainte de pauză:

Uite ce a ieșit:

Cesar Montes – The future of marcom

Primele reclame erau la taverne de peşte în satele vecine, în care găseai un tip anume de peşte. Primele companii de media au apărut prin 1800. George Reynell a fost primul vânzător de spaţii în ziare, în UK, în 1812

Prima agenţie(care a supravieţuit) – JWT în 1877 – când a apărut prima diferenţiere în publicitatea de print. Când a apărut radioul, au început campaniile de brand. Tot atunci au început furnizorii de media să vândă spaţii mici(de 30s), pentru că reclamele iniţiale aveau 10 minute. Tot cu apariţia spoturilor de radio s-a mutat focusul pe emoţii. Lego a fost prima campanie care a luat 10 premii internaţionale în acelaşi an.

În momentul în care au apărut multe canale şi telecomenzile, atunci oamenii au început să schimbe postul, să controleze ce mesaje vrea să vadă – asta a fost prima criză în publicitate. (anii 60).

Apoi a apărut internetul, cu companiile care se ocupă exclusiv cu publicitatea pe noul tip de media. Oamenii au primit şi mai multă putere şi publicitarii au început să vorbească despre relevanţă.

Acum am evoluat din nou, cu social media, care a schimbat obiectivele campaniilor

Ce e diferit faţă de anii 60?

– sunt mult mai multe noi media
– au apărut foarte multe schimbări în comportamentul oamenilor, schimbările se produc continuu
– nu mai merg metodele vechi, nu mai ajung vechii specialişti

Creativitatea nu este un bun. E lux şi trebuie vândut ca atare. Nu la kilogram. Asta e misiunea pe care o avem ca publicitari, să creştem valoarea creativităţii.

Dacă te vinzi scump, oamenii au încredere în tine.

10 porunci pentru agenţii:

1. Treci de la parteneri creativi la parteneri de afaceri – vindem soluţii

2. Treci de la repetite/încercare la engagement – mulţi oameni cumpără şi îţi promovează brandul.

3. Construieşte experienţe, nu campanii. Experienţe relevante care înconjoară omul

4. Media este un punct de influenţă, nu un punct de întâlnire cu oamenii.

5. Trebuie să te concentrezi pe motivaţii, nu pe consumator(în sens clasic) – să afli de ce se apropie un om de un brand

6. Account directors se transfoma în consultanţi de comunicare. Agenţiile trebuie să construiască metodologii.

7. Nu te mai lăuda cu premii, ci cu rezultate. Ele satisfac un client.

8. Taxează pe succes, nu pe bucăţi livrate. Un client îţi va da 30% dacă triplezi vânzările.

9. Treci de la date la insighturi

10. Modelul de business spre procente.

Nu va fi un mediu de comunicare primar, ci u mix de medii prin care sa influentezi clientii si viitorii tai clienti.

Despre asta am aflat în a doua zi de Golden Drum 2010, m-am adaptat și am scris la iPhone tot, așa că pot publica mult mai repede.

Diseară, la 18:00, mă întâlnesc cu Olivier Altman, Pubicis (advertising campaigns), Yonathan Dominitz, Mindscapes (media), Bram de Rooij, Euro RSCG (interactive), Roger Kennedy, Saatchi & Saatchi (design in art direction and Piran Portoroz Poster Award) și Eliza Rogalski, Tempo (PR), în cadrul conferinței de presă prin care se anunță câștigătorii.

One thought on “Golden Drum 2010 – Ziua 2 live update”

  1. Pingback: Tweets that mention Titus Blog » Golden Drum 2010 – Ziua 2 live update -- Topsy.com

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *