Uită-te, băă, la obiectivele de marketing, băă…

Am citit și răscitit articolul din Capital despre traficul generat fals de site-urile din România prin scheme de genul : plătesc 300 dolari și îmi vin 100.000 de unici pe site/blog. Sau și mai simplu, intru într-un clickfarm și fac schimb de clickuri(o altă metodă ilustru de stupidă pentru a obține trafic mai mult).

Cred că discuția nu se duce în direcția potrivită, așa cum ziceam și pe Facebook.

Nu-i vorba aici de hoți, ci de fraierii care cumpără. Bine, impropriu spus fraieri, mai degrabă i-aș numi nepregătiți. Din punctul meu de vedere, un om de marketing care contractează niște publicitate pe niște site-uri și bloguri ar trebui să aibă în vedere niște indicatori de brand sau niște cifre de vânzări pe care le vrea crescute.

Dacă nu le are pe astea, atunci comandă în orb.

Vrei publicitate eficace?

Nu te mai uita doar la cifrele de trafic ale site-ului pe care vrei sa ajungi. Verifica faptul că există o comunitate în jurul publicației respective și că ea se află într-o proporție destul de mare în grupul tău țintă și îți poate furniza clienți potențiali. Dacă nu are, atunci poate că n-ai ce să cauți acolo.

Chiar și obiectivele de branding/brand awareness trebuie privite așa. Nu te ajută cu nimic dacă ți-ai crescut brand awareness-ul pe cel mai traficat site de mămici, dacă tu vinzi drjube și bormașini.

În timpul campaniei, fii cu ochii pe cifre, pe clickuri, pe timpul petrecut pe site(landing) al oamenilor care au dat click pe banner, pe numărul de pagini pe care le-au vizitat. Toate astea îți spun dacă te-ai dus la cine trebuie cu publicitatea.

Dacă lucrurile nu arată bine după 1-2 săptămâni de optimizări, mai bine oprești campania și schimbi site-ul.

La final, dacă ți s-au livrat afișări cu milioanele și o rată de click foarte mică, alături de un timp petrecut pe site de sub 1 minut, atunci trebuie să ai o ședință de evaluare cu advertiserul.

Există multe metode prin care poți să verifici dacă ți se livrează ceea ce ai comandat – Google Analytics e doar una dintre ele.

Folosește un adserver, clicktracking, cookie-uri și măsoară cât poți de mult.

N-ai cum să greșești.

Enhanced by Zemanta

4 thoughts on “Uită-te, băă, la obiectivele de marketing, băă…”

  1. Pingback: Uită-te, băă, la obiectivele de marketing, băă… - Ziarul toateBlogurile.ro
  2. Mai bine de atat nu se putea spune si cred ca ar fi o idee buna infiintarea unei echipe de oameni care sa se ocupe cu suport pe aceasta tema.

  3. @Eric primul pas e să scriem despre asta. Cât mai mult, cât mai concret. Echipa există – oamenii de comunicare și marketing care înțeleg piața dincolo de excel-uri și statistici

  4. Pingback: Tweets that mention Titus Blog » Uită-te, băă, la obiectivele de marketing, băă… -- Topsy.com

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *