Concluziile dupa al doilea training de social media pe care l-am tinut

Social Media Landscape
Image by fredcavazza via Flickr

Prima concluzie ar fi că îmi place foarte mult să vorbesc despre social media, despre cum poți să comunici mai bine și mai eficace cu ajutorul Facebook, Twitter, Bloguri, LinkedIn. Din perspectiva asta, provocarea a fost un pic mai mare pentru mine.

Am fost invitat de ASER să vorbesc noii generații despre cum se fac campaniile în social media, în așa fel încât și cei mai noi membri să poată înțelege cum funcționează mecanismele. Majoritatea dintre cei 25 de participanți erau de 19-20 de ani, ceea ce m-a făcut să insist un pic mai mult pe modul în care se construiește o campanie.

Totuși tiparul de training pe care l-am urmat a fost același – am intrat cu detalii despre comunicarea eficace, proces, apoi am vorbit despre fiecare rețea în parte, iar la final i-am pus să facă o campanie pentru unul din proiectele din 2011, pe care apoi le-am discutat împreună.

Obiectivul e foarte important

Mi-a plăcut mult de tot că au înțeles destul de repede că obiectivul de comunicare e mai important decât viralul, buzz-ul sau mai știu eu ce alte cuvinte pe care le auzim de la agenții și clienți care vor să comunice cu ajutorul social media.

Oamenii din ASER nu vor avea de comunicat un sigur produs/serviciu/proiect tot anul, asa că împărțirea pe obiective era esențială pentru o coerență și o direcție a campaniilor. Dacă ai obiectivul în vedere, atunci poți să alegi foarte ușor atuurile proiectelor pe care le ai de comunicat și canalele pe care vei comunica.

Îmbină canalele de comunicare

Nu folosi doar Twitter sau doar Facebook sau doar Blogul. Dacă le îmbini, campania ta va ajunge la mai multă lume, mai clar, mai relevant și mai ușor decât dacă ai folosi un singur mediu de comunicare. Mi-a plăcut mult de tot că au înțeles asta și că s-a văzut la prezentările de campanii faptul că au știut cum să combine blogul cu Facebook și cu Twitter.

În general, e bine să folosești blogul ca mediu de detaliere a informației și Twitter/Facebook ca medii de conversație și propagare a mesajelor pe care le presupune campania ta.

Cum începi?

Atât ca ONG, companie sau persoană care caută să își construiască un brand, începi de la rețeaua ta offline. Fiecare are clienți, parteneri, prieteni care au conturi pe Facebook, pe Twitter, au bloguri. Începe de aici, vorbește cu ei să te susțină, să te promoveze la început, până îți construiești propria rețea.

Cum te promovezi?

Dincolo de investiția în advertising, care accelerează procesul de costrucție pentru prezența ta în social media, e foarte importat să creezi conversație. Și nu orice fel de conversație, ci pe subiectele despre care scrii sau vrei să scrii și cu oamenii care activează în industriile în care vrei să intri.

Mergi la evenimente, cunoaște offline cât mai mulți oameni cu rețele mari, cu care apoi să poți să porți discuții pe Twitter/Facebook sau pe bloguri.

Dacă și niște puști de 19-20 de ani înțeleg, atunci și oamenii de marketing și comunicare pot

Pentru asta fac Cristi Manafu sau Dragoș Stanca evenimentele cu și despre Social Media. Dacă mergi la câteva, ajungi să înțelegi despre ce e vorba.

Pentru discuții mai detaliate, poate că ai nevoie de un training sau de o sesiune de consultanță în comunicare cu ajutorul social media.

Cum măsori succesul unui training de comunicare în social media?

Prin reacțiile de pe Facebook, Twitter și de pe blogurile celor care au participat 🙂

Dincolo de asta, vă las mai jos modelul de prezentare pe care l-am folosit pentru training. Încerc de fiecare dată să scriu cât mai puțin pe Powerpoint și să interacționez cât mai mult cu participanții.

Update: A scris și Elena despre training, că doar ea m-a invitat.

Enhanced by Zemanta

7 thoughts on “Concluziile dupa al doilea training de social media pe care l-am tinut”

  1. Pingback: Concluziile dupa al doilea training de social media pe care l-am tinut - Ziarul toateBlogurile.ro
  2. Să știi, articolul l-am citit aseară și ”it made it all worthwhile”. Au fost 3 ore și jumătate bine investite, de ambele părți.

  3. Pingback: Tweets that mention Titus Blog » Concluziile dupa al doilea training de social media pe care l-am tinut -- Topsy.com

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *