Cum construiesti o strategie anuala de online

Sketch for Twitter. See also the author's desc...
Image via Wikipedia

E început de 2011, anul în care Social Media își ia locul de onoare în fiecare buget de marketing și comunicare, în care companiile mari încep să se doteze cu câte un specialist, doi, așa că e nevoie să începem cu câteva idei despre cum îți conturezi o strategie anuală pe online, incluzând și social media în mix.

Strategia anuală

Ai nevoie de ea pentru direcție și sens în toată activitatea ta de comunicator, dar și pentru că trebuie să se integreze cu toate celelalte strategii din firma pentru care prestezi. Altfel efectele muncii tale scad puternic.

Strategia asta o construiești pornind tot de la obiective, așa cum povesteam în rândurile trecute, când am ținut traniningurile de social media.

După ce ai clarificat ce ai de făcut, începi să construiești drumul spre comoară, cu ajutorul instrumentelor pe care le ai la dispoziție.

Cele trei tipuri de media

Cea mai simplă tehnică de la care poți să pornești e să îți împarți ceea ce ai și să stabilești ceea ce dorești să ai în materie de prezență online. Pentru unele trebuie să plătești, pe altele le ai deja, pe celelalte le vei obține, dacă primele două le-ai folosit cum trebuie.

Owned media=Canale pe care le deții deja. Aici intră website-urile tale, pagina de Facebook pe care ai construit-o, contul de Twitter și alte canale pe care mai ai prezențe proprii(Youtube, Trilulilu, Flickr, etc.)

Paid media=Media închiriată – bloguri, site-uri, bannere, advertoriale, campanii de conținut, Facebook Ads, Google Ads, toate tipurile de reclame intră în categoria asta.

Earned media=Fani, prieteni, clienți satisfăcuți care au scris despre experiența lor cu tine, colaboratori mulțumiți, ei nu sunt plătiți să scrie de bine despre tine, dar, cu toate astea, o fac.

Toate prezențele media trebuie, în primul rând, să fie coerente, să prezinte informații la zi.

Primul lucru pe care trebuie să îl faci este să stabilești un calendar de actualizare pentru earned și paid media și să te ții de el.

Apoi, ai grijă să îmbini canalele pe care le ai la dispoziție. Efectul campaniilor tale e mult mai mare dacă folosești un număr mare de canale, împărțite în canale principale și canale de suport.

Canalele principale sunt cele care adună conținutul, dețin cantitatea cea mai mare de informații, se depreciază greu și, de regulă, sunt deținute de tine, ca să maximizezi controlul pe care îl ai.

Canalele de suport sunt cele care aduc oamenii din target către canalele principale. De obicei, majoritatea canalelor de suport sunt plătite – reclame, articole pe site-uri, campanii pe rețelele sociale, însă aici e bine să incluzi și canalele pe care le deții și prin care știi că ajungi la target – contul de Twitter sau cel de Facebook sau altele, în funcție de natura campaniei.

N-am inclus nicăieri Earned Media pentru că nu e un canal pe care poți să îl controlezi 100%. Lui(lor) trebuie să îi(le) aloci separat un pic de atenție, pentru că doar anumite subiecte și conversații generează tipul ăsta de media – exemplu: experiențele plăcute din magazinul tău sau din restaurantul tău, publicate pe Facebook sau pe bloguri, vin ca urmare a unor activități offline foarte bune, așa că depind de serviciile pe care compania ta le oferă.

Tu, omul de online, nu poți decât să le urmărești și să le stimulezi.

Le stimulezi prin premii-surpriză pentru review-urile cele mai bune, recunoaștere scrisă, promovarea articolelor sau a mesajelor și mulțumiri pe care le oferi celui care a scris de bine despre tine.

Ai grijă să stimulezi în funcție de efort și de efectele pe care le are elementul de conținut – un tweet valorează mai puțin decât un articol de blog sau un post pe Facebook.

Nu uita să îți construiești și un sistem de raportare bine pus la punct, ca să poți urmări toate canalele și efectele pe care le generează campaniile tale.

Pune toate informațiile într-un document și vezi dacă se leagă întreaga poveste cu ceea ce ai stabilit la început – obiectivul. Dacă toate acțiunile tale duc spre el, atunci ai creat o strategie de online bună.

Enhanced by Zemanta

2 thoughts on “Cum construiesti o strategie anuala de online”

  1. Pingback: Tweets that mention Titus Blog » Cum construiesti o strategie anuala de online -- Topsy.com

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *