Cum iti dai seama ca nu esti expert social media

N-am putut să mă abțin să scriu nu despre subiectul ăsta, de care mă simt destul de aproape.

Însă nu vreau să mai vorbesc despre bani, experiență, bla bla despre protofolii și campanii, ci despre cum îți dai seama că nu ești expert și n-ar trebui să îți treci titulatura asta pe conturile de online și, mai rău, pe CV-urile pe care le trimiți.

Fără alte comentarii, îți dai seama că nu ești expert social media dacă:

  1. Ți-ai dat singur titulatura asta și te dai cocoș(găină) cu ea
  2. Te-a rugat vecinul să îi faci campanie pe Facebook pentru hand-made-urile nevestei lui. Te-a mai rugat și un prieten de-al vecinului să îi explici care e treaba cu blogurile. Ai luat exact două beri ca plată pentru asta.
  3. Nu poți să explici clar cum construiești o strategie de comunicare cu ajutorul social media(editata datorită lui @hoinaru)
  4. Îi spui clientului că trebuie să fie prezent peste tot – nu știi să alegi canalele cele mai bune pentru target-ul lui
  5. Obiectivele tale sunt ”să crească numărul de like-uri”, ”mai mulț followeri”, ”trafic mai mare pe blog”
  6. Îi recomanzi omului profil de Facebook pentru afacerea lui
  7. Nu ești în stare să ai o prezență consistentă pe Facebook, Twitter, Blog, LinkedIn și alte rețele pe care mai activezi. Pui poze de la chefuri, te cerți, vorbești aiurea despre subiecte la care nu te pricepi, etc.
  8. Susții sus și tare că n-are sens să cumperi domenii, mai bine stai pe WordPress.com sau pe Blogspot.com, că acolo nu plătești nici hosting, ai și SEO de la ei
  9. Nu te-ai confruntat încă în social media cu o situație de criză pe care să o rezolvi abil și diplomat
  10. Nu știi să scrii corect și coerent în limba română. Nu știi să argumentezi. Nu știi să construiești fraze.

Dacă la cel puțin unul din cele 10 puncte te-ai recunoscut, atunci nu ești expert social media.

Gata, cu asta sper că am rezolvat dilema lui Chinezu.

28 thoughts on “Cum iti dai seama ca nu esti expert social media”

  1. la cat de multe ne arati ca stii, sunt trist si nedumerit ca nu mi-ai dat link
    nu de alta, dar in lumea asta a internetului cand vorbesti de cineva ar fi bine ca ala sa stie ca vorbesti de el
    si da, sigur ca da, vreau trafiiiiiiiiic, de aia zic :)))))))))
    io nu am dileme, bai, eu doar pun intrebari 😀
    nunata e cu atat mai decisiva, cu cat esti mai specialist 😀

  2. eu clar nu is :D, dar asa ma bucur ca mai exista cineva care le mai da cate un sut in fund celor 2432 de specialisti de pe twitter 🙂

  3. Eu am alta intrebare, social media expert nu-s, nici nu as avea cum naiba sa fiu, intrebarea e sunt macar Junior Social Media Manager?

  4. @murgene dacă știam, mă făceam agenție de recurtare.

    @auras m-am ferit să fac profilul, pentru că nu cred nici eu în rețete de genul ăsta.

  5. @titus nu-s retete, doar chestii pe care ar fi bine sa le stie cineva care activeaza pe postul ala. poate nu toate, dar macar 70%

  6. Legat de punctul 3 – mi-ar placea sa aud pe viu o poveste/explicatie detaliata, fara nici un americanism, englezism, cuvant imprumutat, neologism ,etc.fara vreunul din termenii astia “moderni” pe care-i folosesc multi fara sa-i priceapa.

  7. la punctul 8 nu prea înţeleg relevanţa, atât timp cât nu e vorba de blogurile companiilor pentru care manageriezi conturile de fb.

    Altfel, varianta gratuită şi “servită pe tavă” a celor două platforme este f. OK. Dovadă excelentul blog al lui Steve Buttry, care e pe wordpress.com, şi multe altele.

  8. @paul social media nu se rezuma la Facebook.

    Steve Buttry imi apare mai mult a jurnalist si specialist de mobile, din cate am citit despre el.

    Oricum, domeniul propriu creste mult credibilitatea.

  9. aaa, eu credeam că social media înseamnă exclusiv fb…

    Nu înţeleg ce relevanţă are faptul că Buttry este jurnalist? Credibilitatea stă în calitatea conţinutului şi în cunoştinţele pe care le ai, nu în faptul că după numele blogului este .ro

  10. Pingback: diferența dintre relevanță și notorietate « Camil Stoenescu's blog
  11. “N-am putut să mă abțin să NU scriu despre subiectul ăsta, de care mă simt destul de aproape.”
    Se pare c-ai papat un NU pe drum… 😛

  12. Nu cred ca exista inca experti in social media in Romania. E o piata ce abia prinde contur. Nu sunt inca suficiente date despre contrurile companiilor care au optat sa se promoveze si asa ….nici cat de mare e impactul asupra utilizatorilor. Nu neg insa faptul ca tot ceea ce ai spus tu …e perfect adevarat 🙂

  13. @21 no, la dracu, am ratat un nu

    @daniela eu zic să vizitezi http://facebrands.ro , te lămurești acolo ce și cum. Dacă tot nu sunt date, vorbește cu agențiile de online/social media. De prin 2006 se vorbește de o piață de genul ăsta

  14. @Stefan Murgeanu: Cauta in strainatate, noi deocamdata nu avem asa ceva si nu prea stim cu ce se mananca. Noi ne pricepem sa dam sfaturi fara a avea un portofoliu credibil.

    E usor sa te plangi la conferinte ca nu ai clienti destepti care vor proiecte speciale, e mai greu sa-i faci sa creada in ce le oferi.

  15. @fanel nu te grăbi cu căutările în străinătate. Sunt și la noi, doar că trebuie separat bobul de neghină.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *