Pe mine mă enervează foarte tare experții social media care se apucă ei să facă și să dreagă conturi de Facebook, după care dau ”Suggest Page” către toată lista lor de prieteni. Dacă ai noroc, poate trimit și de 3-4 ori, ca să fie siguri că nu ai sărit peste SPAM-ul pe care ți l-au trimis.
Un alt exemplu de succes este utilizatorul de Facebook creat special pentru SPAM. Cum ți-a dat Add și i-ai dat Accept, îți dă rapid un Page Suggestion de la ceva shop de creație obscur sau de la ceva atelier de handmade al verișoarei lui, că doar doar o să dai tu un Like, ca să crească afacerea.
Nu în ultimul rând, să nu uităm brandurile care se mută de pe contul – profil pe pagină proprie, pentru că n-au știu de la început că vor depăși 5000 de prieteni pe Facebook. Aici e scuzabil, însă nu de 3-4 ori, că înțelegem din prima și dăm like dacă vrem să ținem legătura. Altfel cade drept în categoria de SPAM.
Cred că deja cele trei exemple acoperă cam 90% din cazurile în care primești invitații să dai Like la cine știe ce pagini. Despre concursuri și concursomani am vorbit deja, ei cad într-o categorie separată.
Cum foloseșt Suggest Page – ghid de bun simț
În primul rând, gândește-te la persoana căreia îi sugerezi pagina. În jurul conceptului ăsta se învârte toată social media. It’s not about you, it’s about them.
Cât de interesat(ă) va fi de invitația ta? Dacă, de exemplu, ai un prieten care e rocker, merge la festivaluri, cu siguranță nu o să îi dai ”Suggest” la o pagină de produse pentru metrosexuali. Sau dacă ai o prietenă finuță, atunci sigur n-are rost să o inviți pe o pagină cu accesorii second-hand pentru reparații de motociclete.
Apoi, atașează un mesaj personalizat invitației tale, ca să înțeleagă omul că i te-ai adresat direct și nu ai folosit scriptul ăla de browser prin care inviți în masă toți prietenii.
Dacă omul nu a dat like din prima, nu-i da și a doua invitație, pentru că mai mult ca sigur nu va răspunde pozitiv. În cel mai rău caz, face ca subiectiv și te scoate din lista de prieteni.
Respectă astea 3 principii simple și o să ai mai multe mulțumiri și mai puține înjurături din partea prietenilor de pe Facebook.
ai si tu dreptatea ta. dar eu inca nu sunt convins ca pentru business-uri merge doar cu fanpage. sunt multe lucruri care le poti face printr-un profil si care pe fanpage nu.
mai ales la firmele mici de la care nu sunt cunoscuti oamenii care lucreaza acolo doar brandul , sa zicem.
eu oricat ma chinui sa atrag pe fanpage (bannere , reclama platita, social taburi) max 2-3 like-uri pe fanpage si 5-6 friend requesturi pe profil/zi… si profilul nu-l promovez in nici un fel doar il folosesc pe facebook!
Cu profilul încalci Terms of Service ale Facebook și ești limitat la 5000 de prieteni. Dacă vrei să faci o campanie cât de cât pe Facebook, mută-te de tot pe fan page.
da bine… terms of service. am scris eu ce cred despre politici. atata timp cat sunt aplicate prin filtrul ratiunii sunt de acord, cand le iei adliteram nu folosesc nimanui.
eu nu pot sa zic la multi ani prin fanpage, nu pot sa interactionez direct cu clientele noastre sa le intreb ce mai fac, nu pot sa pun commenturi la poze nu pot sa raspund la o intrebare decat daca imi adresata mie direct pe fanpage. e de rahat… si mai am si toata concurenta care n-are fanpage si face exact la fel ca mine care imi sufla in ceafa. :))
daca inchid profilul cred ca pot sa-mi dau demisia de pe facebook :))
sa nu mai vorbim ca toate jocurile alea unde ma joc mi-aduc si mai mare vizibilitate.
trebuie un pic mai multa strategie decat sa-mi sterg profilul…
daca ajung la 1000 de fani … il sterg.. pana atunci sa ajung la 100 🙂
Dacă vrei să treci de 1000 de fani, trebuie să le dai fetelor un motiv pentru care să dea Like. Trebuie să le dai ceva(un discount, un concurs, conțiunt interesant), dincolo de la mulți ani sau commenturi la poze. Poți să faci un Miss Păr Frumos pe Facebook, cu asta sigur ai atrage multă lume. Idei sunt.
Mihai, uite ce schimbare a facut Facebook. http://mashable.com/2011/02/10/facebook-pages-redesign-2/ Poti sa treci si tu la pagina acum
am primit si eu de la facebook. acuma studiez problema, oricum trebuia sa se intample si ma mir ca a durat asa de mult. mersi fain
PS: sa ma notezi ca ma abonez si la comentarii :)) sunt un cititor serios 😛