De ce dai like unui brand pe Facebook [concluzii]

Facebook logo
Image via Wikipedia

Scriam acum 3 săptămâni că vreau să aflu de ce dai like pe Facebook unei pagini care reprezintă un brand.

Am făcut un poll la care au răspuns 84 de cititori, suficient cât să trag câteva concluzii.

Mă interesează asta pentru că influențează destul de mult strategia de online pe care un social media manager o construiește, în special, la nivel de conținut și interacțiune pe pagina de Facebook.

Concluzia 1: Grosul vine din trecut

Dacă vrei să ai succes pe Facebook, să ai mulți fani rapid, trebuie să ai un brand solid în offline sau în online-ul clasic. Dacă oamenii te știu și te plac, o să îți dea ”like” pe Facebook.

Nu, nu te ajută poza de profil drăguță(doar 6%) sau faptul că faci concursuri(doar 18%) la grămadă. Nici faptul că ai mii de alte like-uri(13%).

Te ajută, în schimb, să oferi servicii/produse de calitate.

Update via Dan Florescu – LinkedIn:

Daca brandul/serviciul reprezinta o inovatie, sau rezolva o problema pentru care oferta este minimala, atunci facebook e un mediu extrem de rapid si benefic pentru awareness. (Ex: Bacania Veche)
Daca brandul/serviciul “ofera” status social atunci facebook e inca odata un mediu propice.
Daca brandul/serviciul face parte din categoriile care au inundat cu oferte/informatii internetul atunci rata de like va fi aproape inexistenta. (Ex: agentii de turism)

Concluzia 2: Utilizatorul de Facebook vrea să afle primul

Mai mult de jumătate dintre cei care au răspuns la poll au spus că vor să afle informații despre brand/produse/un anume produs/serviciu.

Fă-le viața mai ușoară și scrie în fiecare săptămână câte un Note cu cele mai importante știri despre compania ta. Nu ajung doar update-urile zilnice.

Mai mult, ajută utilizatorii de Facebook să se folosească de informațiile pe care le află de pe pagina ta. Dă-le un link unde pot să cumpere, spune-le unde pot să citească mai multe, arată-le o poză. Așa crești probabilitatea ca like-ul să se transforme și în ”vânzare” ulterioară(orice ar însemna asta pentru compania ta)

Update via Dan Florescu – LinkedIn:

Utilizatorul de Facebook vrea sa fie primul. Primul care are ceva acolo, care are legaturile acolo, care apartine unei comunitati acolo. Deci ofera-i apartenenta la o comunitate prin care poate intilni alti oameni cu aceleasi interese si care ii ofera un status social superior. Construieste prin spatiul tau un filtru care sa atraga alti indivizi cu aceleasi interese.

Concluzia 3: Utilizatorul de Facebook nu o să te spameze

N-are rost să închizi Wall-ul. Lasă utilizatorii să publice liber. Dacă apar probleme, există întotdeauna opțiunea de Block și Report as Spam.

Doar pentru subiectele sensibile și industriile unde procentul de hateri e mare ar trebui limitat wall-ul doar la postările companiei. Fanii pot să se manifeste în comentarii.

Rezultatele complete ale sondajului:

Acestea fiind zise, sper că am mai dat un plus de claritate direcției în care trebuie să o ia mesajele de pe paginile de Facebook pe care le administrezi.

Enhanced by Zemanta

23 thoughts on “De ce dai like unui brand pe Facebook [concluzii]”

  1. Pingback: Tweets that mention Titus Blog » De ce dai like unui brand pe Facebook [concluzii] -- Topsy.com
  2. Am spus,incerc sa promovez acest nume,asa cum Banksy e recunoscut pentru stencil-uri,asa vreau ca Glappy sa fie recunoscut pentru mozaic in arta stradala.Mi-am facut si cont pe twitter,inca nu stiu cu ce se mananca ;)),am si pagina de facebook,dar deocamdata nu m-am ocupat prea tare de ea,doar ce postez pe blog se posteaza si acolo,voi citi postarile tale si voi tine cont de ce ai zis. ms mult

  3. “Concluzia 3: Utilizatorul de Facebook nu o să te spameze”
    Seriooos ? am cateva zeci de exemple care iti contrazic concluzia asta …

  4. @Auras marea majoritate din cei X mii de fani nu o fac. Blochezi cei cativa zeci de trolli si concursomani si gata

  5. Sa inteleg ca te-ai lovit de chestia asta 🙂 Bine, poti sa mai faci o setare, sa afiseze doar posturile publicate de tine, by default, iar ce publica utilizatorii sa fie filtrat intr-o sectiune separata.

    Vezi admin-ul, ca acolo ai setarea asta. Nu cred ca e nevoie sa blochezi complet accesul la Wall

  6. Aplicatiile costa mai mult si cer date de la utilizator. Asta poate sa ii sperie uneori. Depinde de concurs cum te organizezi.

  7. Se poate si intre, scapi de spam si eviti si concursurile de DOAR like-uri sau DOAR tag-uri. Iti spun eu, jurizarea e cheia.

  8. Cum am promis, explic. Am citi si al doilea articol pe care mi l-ai dat pe twitter.

    Din cate am vazut, tu ai facut research-ul pe blogul tau. Nu am niciun studiu in sensul asta, dar sunt aproape sigur ca acei “concursomani” nu intra prea des pe bloguri. Ba din cate am vazut la conturile pe care le administrez, concursofili sunt oameni care nu prea au multe in comun, inronic, nici macar cu facebookul 🙂

    Ce vreau sa spun cu asta e ca esantionul ales de tine nu este foarte reprezentativ (si nu la numar ma refer, cat la tipul celor alesi). Cred ca ar fi fost mai interesant de facut un studiu chiar pe facebook, acolo unde ii gasesti pe oamenii astia 🙂

    Or tu, din acest studiu ai tras concluzii referitoare la ce iti poate face contul companiei mai “like-uit”. Propun o varianta la formularea ta:

    Cred ca ai aflat, de fapt, ce iti aduce contului de facebook mai multi fani “premium”, pt ca pe ei i-ai intrebat.

    Oricum, ideea studiului mi se pare foarte misto 🙂

  9. Să știi că am observat ceva în comun, mai ales la concursofile – sunt mame proaspete în concediu de maternitate, experte în conturi fake și voturi cu IP dinamic.

    Îmi place mult ideea ta – ce iti aduce contului de facebook mai multi fani “premium”. O să mai scormonesc idei și dezvolt subiectul.

  10. Inca ceva foarte important:

    Tu nu ai intrebat ceva esential, zic eu:

    La care 3 conturi ati dat like in ultima perioada? Sau ceva de genul ăsta, pentru a-i cunoaste mai bine pe cei chestionaţi.

    Cu alte cuvinte, una e sa ai un cont foarte popular, dar cu un target mai “slab pregătit” si altceva e sa ai un cont premium. Cred ca publicurile companiilor facebook-iste reactioneaza diferit la stimulii pe care i-ai descoperit tu 🙂

  11. Cred că o să elaboreze Manafu subiectul ăsta în RoFacebook Survey.

    E greu de făcut diferența între un cont premium și un cont ”slab pregătit”. Cum evaluezi fanii? Le dai teste? 🙂

  12. 🙂 Nu le dai teste. Dar stii care este target-ul de pe facebook foarte simplu: este, cu exceptia unor particularitati, acelasi din offline.

    Cu alte cuvinte, berea x, care are targetul T3 in offline va comunica pe facebook conform valorilor aceluiasi target. Nu poti sa ai un target de comunicare in pr si altul pe online. Dar vei respecta, bineinteles, particularitatile mediului (cine are, din targetul tau, cont de facebook, cati stiu sa foloseasca Internetul etc.)

  13. Concluzii pripite, esantion irelevant… doar atat spun, in rest ne-auzim cu concluzii bazate pe experienta reala peste un an, adica pe 5 ianuarie 2011

  14. @tunaru n-as zice ca e acelasi cu targetul offline. Doar in cazul in care ai un target urban, preponderent educat, tanar, atunci poti sa spui ca targetul tau e pe Facebook.

    Pentru ceasuri scumpe si masini de lux, de exemplu, Facebook e bun pentru targetul extins, cel mult.

    @alter ego vrei sa spui 2012, nu?

  15. Pingback: De ce PR-ul vrea online « George Toma – PR, Comunicare, Industrii Creative

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *