Cum arată echipa mea ideală de Social Media?

Dacă până acum am vorbit despre strategii și ghiduri, e timpul să povestim și despre oameni(inspirația mi-a venit de aici).

Fiecare echipă de social media trebuie să aibă un anumit mix, ca să poată performa la nivel maxim. Ca să înțelegi cât mai bine la ce mă refer, lansez o provocare pentru oamenii activi în social media, care se indentifică în profilurile de mai jos. E vorba despre Școala de Valori:

Suntem o organizatie moderna care-si propune sa sprijine educatia cu metode inovative si initiative cu un impact puternic. Imbinam expertiza trainerilor, a psihologilor si a pedagogilor cu prospetimea, creativitatea si proactivitatea studentilor, totul intr-un cadrul international si cu acoperire nationala, off-line si online prin intermediul parteneriatului de lunga durata cu AIESEC Romania.

Împreună cu ei am construit o structură a viitoarei echipe de social media, care va lucra part-time cu mine pentru campaniile lor, pentru proiectele pe care le desfășoară – Grow, Domnul Trandafir, Ateliere pentru părinți.

Necesarul echipei de Social Media:

Profil general – Studentul sau absolventul care a fost/este implicat în ONG-uri studențești și vrea să încerce o experiență mult mai concentrată și profesionistă în comunicarea online. Vrea să învețe, știe să scrie corect gramatical și are un vocabular bogat. Acestea sunt cerințele minime și pentru orice junior în agenție.

Nu o să insist pe caracteristici foarte limitative, ci o să dau mai degrabă linii generale pentru fiecare tip de om pe care mi-l doresc în echipa mea de social media.

Webdesigner-ul Social Media

Știe câte un pic de  php, html, css. Are intuiție foarte bine dezvoltată și s-a împrietenit de ceva vreme cu Google și cu forumurile de coderi. Știe să adapteze soluțiile online la nevoile campaniei și gândește dincolo de probleme, direct la rezolvările cele mai bune/rapide.

Știe și un pic de editare de imagini, are gust pentru îmbinarea culorilor, știe unde și cum trebuie pus un buton pe un site sau ce imagine merge cu ce elemente vizuale într-un TAB de Facebook sau pe un design pentru un email.

Nu contează ce facultate face/a făcut, ci faptul că are mixul de skill-uri de mai sus.

Copywriterii de Social Media(cei care gândesc și scriu mesajele) – le-aș fi zis online strategists, dar e un pic prea mult pentru început.

Generic vorbind, cei doi oameni de aiic se numesc ”oameni de scris”. Ei alternează în folosirea canalelor de comunicare din Social Media și se completează acolo unde e nevoie. Cei doi trebuie să lucreze bine în echipă, să știe să se exprime atât în 140 de caractere, cât și în 420 de caractere sau în peste 10.000 de semne pe blog.

Inițial m-am gândit la  Comunicare, Relatii publice – SNSPS, apoi m-am gândit că nici aici nu contează prea mult facultatea, ci mai degrabă aplecarea spre comunicare și stilul de scris/exprimare. Dacă nu ai vocabular bogat și nu știi să te exprimi în scris, atunci poziția asta nu-i pentru tine. Dacă, în schimb, scrii mișto de tot, ai romane scrise pe Yahoo! Messenger, dar cu limba română respectată la sânge, atunci s-ar putea să ne placă de tine.

Pe lângă jobul de scris, cei doi o să învețe și raportare/evaluare în campaniile pe care le vom face împreună.
Omul de audio-video –sound, pictures, efecte speciale

Cred că orice echipă de social media trebuie să aibă un om de AV, pentru că îți completează mesajele text și cele de pe site/blog cu materiale video, audio, foto sau mixte. Trebuie să fie pasionat de treaba asta și să vrea să își pună la punct un portofoliu prin lucru pe proiectele de comunicare ale Școlii de Valori. Nu zic mai multe, aici contează execuția, rafinamentul și imaginația omului.

Chapman cred că a zis-o mai bine decât mine:

Ca să candidezi pentru oricare dintre cele 3 poziții, lasă un comentariu cu motivația și experiența pe care le aduci cu tine în proiect. Dacă ai convins, vei primi un email cu pașii următori.

p.s. e vorba de learning experience, bazat pe voluntariat, nu de un job

8 thoughts on “Cum arată echipa mea ideală de Social Media?”

  1. good question – intreb si eu mai departe, insa cred ca 90% raspunsul va fi da – cam trebuie sa fii aici ca sa inveti cat mai multe

  2. interesant….numai atunci cand vad proiecte din astea imi pare rau ca m-am mutat din bucuresti 🙂 in rest e ok 😛

  3. Imi place ca gandesti strategic si holistic si nu pui succesul in Social Media pe seama A-listului/Influencers (sau doar pe seama lor). Echipa este cel mai neglijat lucru cand se vorbeste despre staffing in social media.
    Ai omis sa iti descrii rolul tau in echipa!

    Imi pare bine ca te-ai tinut de cuvant si ai scris despre HR in SM.

  4. Da, am inteles asta. Dar ma interesa cum esti tu in postura de coordonator: cum vezi tu autonomia membrilor echipei, cum ii motivezi, cum ii faci sa iti inteleaga strategia, etc. Mai mult, daca o companie vrea sa isi faca o echipa dupa modelul tau, ce coordonator trebuie sa isi caute si cum sa fie acesta?!

  5. E foarte util sa il scrii pentru ca sunt foarte multi cei care devalorizeaza expertiza in social media (Romania, tara cu cei mai multi SM manageri). E bine sa stie si companiile si candidatii ce inseamna un coordonator in SM.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *