Povestea unui client fericit face cât 100 reviewuri ipotetice (I)

În general, nu sunt fan credite pentru că ajungi să plătești de multe ori dublu sau chiar triplu valorii sumei împrumutate. De exemplu, dacă iei 20.000 euro pe 20 de ani, poți să plătești vreo 60.000 euro la finalul perioadei.

Pe de altă parte, ai nevoie de credite ca să îți iei casă, mașină, să faci investiții, să îți remobilezi casa etc. Deci sunt necesare, pentru un anumit tip de produse.

Ce faci atunci când ai ajuns să îți iei 2-3 credite din mai multe părți, alergi să plătești ratele în tot atâtea locuri? Mai uiți, mai întârzii, plătești penalități, crește costul creditului, probleme din astea pot să apară.

Cred că exemplul cel mai bun mi-l dau ai mei, care au ales chiar soluția de refinanțare de la BCR, pentru că:

– dobanda fixa (la *******(cenzurat) – unde am avut initial, dobanda era variabila plus au bagat comisioane pe parcursul contractului)
– dobanda si comisioanele de creditului sunt mai mici dupa refinantare
– am redus perioada de rambursare la jumatate din numarul de ani pe care ii mai aveau de achitat.
– asigurarile (locuinta si persoana) sunt incluse in dobanda
– nu a costat dosarul de refinantare, nu exista comisioane de acordare credit si de administrare cont
– rata e in Euro

Dincolo de orice campanie de promovare, oamenii vor să vadă următoarele lucruri la o bancă, în momentul în care o aleg pentru o relație de lungă durată aka credit:seriozitate, transparență maximă, beneficii incluse(asigurări), comisioane cât mai mici posibil(zero, dacă se poate), dobândă decentă, perioadă mai mică de rambursare.

Metoda de promovare pe care o recomand eu este exact cea pe care am ilustrat-o mai sus – BCR/bloggerii care promovează produsul de #refinanțare trebuie să găsească cel puțin un client fericit pentru că și-a luat refinanțarea de la bancă. Nu trebuie ei să își dea cu părerea ipotetic, pentru că valoarea e zero. Clientul dă motivele, convinge cel puțin alți 2-3 să își facă refinanțarea tot la BCR și uite așa generează povești noi, care conving alți oameni.

Efectul se multiplică în funcție de cât de multe povești pot fi strânse de bloggeri.

Treaba asta se aplică la orice business, pentru că generează ceva foarte important în relația cu viitorul tău partener – încredere și siguranță.

Ține minte titlul: Povestea unui client fericit face cât 100 reviewuri ipotetice.

13 thoughts on “Povestea unui client fericit face cât 100 reviewuri ipotetice (I)”

  1. “ai nevoie de credite ca să îți iei casă, mașină, să faci investiții, să îți remobilezi casa etc”

    sa iti iei casa pe credit, poate ca e ok, majoritatea oamenilor nu si-ar putea cumpara o casa prin economisire din venituri (desi exista solutii, dar sa nu divagam)

    dar sa faci un credit pt remobilare ori pt o masina, deja cam suna a inconstienta…

    daca in 1-3 ani nu poti economisi suficient incat sa iti (re)mobilezi casa ori sa-ti iei o masina, atunci pur si simplu NU ITI PERMITI o masina, iar creditarea te va face sa iti permiti din ce in ce mai putine lucruri si sa te afunzi din ce in ce mai mult in datorii 😉

  2. Te contrazic. Dacă îți calculezi bine banii, poți să iei un credit pe 1-3 ani și să iei mașina/mobila acum. Plătești doar vreo 15-20% în plus, cu tot cu comisioane, dar trăiești 1-3 ani mai bine. Eu zic că merită, dacă te corelezi cu o reducere de 15-20% la mașină/mobilă

  3. nu ai cum sa platesti doar 15-20% in plus in 3 ani, cand numai DAE este 15-20%…

    in plus, crezi ca acum s-ar inghesui lumea la refinantari (care pt cei ce au luat credite este momentan cea mai buna solutie, intr-adevar), daca creditele ar fi avantajoase? 😉

    si apropo, nu am zis nimic de “credite pt investitii”, aici e o discutie mult mai larga, dar in general sfatul meu este: MARE GRIJA cu creditele pt investitii, mult studiu si multa atentie 😉

  4. Cine a patit-o sa i se modifice contractul unilateral si sa creasca niste comisioane are toate motivele sa refinanteze acum – mai ales ca mai toate bancile au oferte care mai de care.

  5. si eu recomand refinantarea tuturor celor cu credite, am prieteni care si-au scazut ratele lunare cu 40% prin refinantare

    deci chiar merita

    si oricum, toti vor fi mult mai atenti pe viitor inainte de a sari in credite

  6. @soacra și, cu toate astea, nu întotdeauna se merge pe varianta asta. Surprinzător, nu, cât de la nivel de bun simț e?

  7. @Titus: cred ca ai dreptate, cea mai buna promovare se poate face prin prezentarea unor exemple reale. De fapt aceasta metoda incercam s-o folosim pe http://www.zibo.ro. Incercam chiar o implicare mai activa a utilizatoprilor: http://www.zibo.ro/planeta-concurs/sponsor/Refinanteaza-ti-creditele-prin-BCR-si-petrece-mai-mult-timp-cu-familia-ta-552.
    In ceea ce priveste utilizarea creditarii si refinantarii, inclin sa-i dau dreptate lui Stefan, pentru ca un credit imobiliar poate fi chiar avantajos (poate chiar o rata comparabila cu chiria); de fapt multi investitori cu nume, inclusiv Kyosaki recomanda creditele imobiliare. Cat despre cele de consum, acestea sunt extrem de costisitoare, asa ca mai bine pas.

  8. Tu ai intrat in vreo sucursala bcr? Ai stat de vb. cu personalul de acolo? Tu descrii banca si relatia cu clientii dupa reclamele comerciale si frazele frumoase puse in brosuri?!!

    Nu exista transparenta, nu exista customer service…

    Majoritatea personalului bcr care licreaza direct cu clientul este in prag de pensionare, plictisit, nepasator si foarte putin interesat de gradul de satisfactie pe care il va avea clientul dupa iesirea din unitate.

    Tu esti pus in postura de a pupa brand-ul pentru bani deci discutia din start este dezaxata.

  9. Prietene, in primul rand, am vorbit de experienta parintilor mei. In al doilea rand, sunt client BCR de 5 ani si, cu bune si rele, sunt destul de multumit de ei. Hai sa nu generalizam. Daca ai o problema cu cineva din sucursala, vorbeste cu un manager si rezolva, e mai constructiv asa

  10. @ziborianule creditele de consum pe 1-2 ani sunt destul de ieftine, daca iti permiti rata mare. Depinde pentru ce ai nevoie. Intradevar, pentru vacante si alte cheltuieli curente nu prea renteaza, insa pentru o masina sh merita efortul

  11. Tu vorbesti serios? Nu cauta un client fericit BCR, ci fii chiar tu unul. Daca te tine. Si daca habar n-ai cu ce se maninca o banca, las-o moarta, ca bati cimpii pt un amarit de iPad!

  12. @sandman citește comentariul de mai sus. Sunt client și sunt ok cu statutul ăsta. Am mai mult habar decât tine, aia e clar.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *